Σε νέο πλαίσιο εισήλθε ο Διάλογος για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ). Το Υπουργείο Παιδείας, με αφετηρία την έκθεση της επιτροπής του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, κάλεσε σε διάλογο τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών και του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, τους εκπροσώπους του αναπηρικού κινήματος, το Συνήγορο του Παιδιού και εργαζόμενους από όλες τις δομές της ΕΑΕ, με σκοπό να καταθέσουν τις απόψεις τους και να συνδράμουν στην εξειδίκευση των μέτρων που θα οδηγήσουν στον ανασχεδιασμό και αναβάθμιση της ΕΑΕ.
Δημιουργούνται ομάδες εργασίας με σκοπό τη μελέτη, επεξεργασία και κατάθεση προτάσεων επί συγκεκριμένων θεμάτων όπως είναι τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, η ειδική επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, τα προγράμματα συνεκπαίδευσης, η λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης, η ενίσχυση του υποστηρικτικού ρόλου των ΚΕΔΔΥ και άλλα. Με την ενεργό συμμετοχή και συνδρομή των εργαζομένων στις δομές της εκπαίδευσης, τακτοποιούνται χρόνιες νομοθετικές εκκρεμότητες που θα οδηγήσουν στην αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και στη βέλτιστη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών.
Το Υπουργείο Παιδείας εκσυγχρονίζει το θεσμικό εκπαιδευτικό πλαίσιο με γνώμονα τις αρχές της ενταξιακής πολιτικής και ταυτόχρονα ενισχύει τα ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά του δικτύου της ΕΑΕ ιδρύοντας Τμήματα Ένταξης και ΣΜΕΑΕ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μετά από οκτώ χρόνια, ώστε να παρέχεται η δυνατότητα φοίτησης και ένταξης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο κατάλληλο γι αυτούς εκπαιδευτικό περιβάλλον, σε όλες τις περιοχές της χώρας. Η προσπάθεια για αναβάθμιση της ΕΑΕ αναγκαστικά περνά μέσα από τη συνολική αλλαγή και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος, του οποίου η ειδική εκπαίδευση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος. Η καλλιέργεια της αποδοχής και του σεβασμού της διαφορετικότητας και η προώθηση της ένταξης και κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών εντός της τυπικής τάξης των συνομηλίκων, όταν αυτό ενδείκνυται, αποτελούν προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας και για το σκοπό αυτό σχεδιάζεται πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στη διαφοροποιημένη διδασκαλία.