Η υφυπουργός Ζέττα Μακρή, προσκαλεί με νέα εγκύκλιο τους διευθυντές Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης να συντάξουν και να απευθύνουν προτάσεις για την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης.
Η εγκύκλιος
«Λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις των άρθρων 6, 8 και 34 του ν.3699/2008 (Α΄199) όπ ως ισχύουν σήμερα και κυρίως την παρ. 1γ του άρθρου 6 που αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 28 του ν.4638/2019 (Α΄181), όπως επίσης και τις διατάξεις της παρ. 14 του άρθρου 28 του ν.4186/2013 (Α΄193) σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 11 του ν.1966/1991 (Α΄147) και τις διατάξεις του άρθρου 7 του ν.4547/2018 (Α΄102) και ειδικότερα της παρ. 2 του άρθρου 7 όπως ισχύουν σήμερα, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προκειμένου να προβεί σε ιδρύσεις Τμημάτων Ένταξης με στόχο την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών/τριών της Α/θμιας και της Β/θμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, προσκαλεί τους/τις Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους/τις Περιφερειακούς/ές Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης, να συντάξουν και να απευθύνουν προτάσεις/εισηγήσεις για την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης (T.E.) σε δημόσιες σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Γενικής και Επαγγελματικής Κατεύθυνσης».
Για τις προϋποθέσεις ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης ισχύουν οι εξής διατάξεις:
Οι διατάξεις της παρ.1.γ.αα. του άρθρου 6 του ν.3699/2008 (Α΄199) «Για την ίδρυση Τ.Ε. απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν κατ’ ελάχιστον τρεις (3) μαθητές και σχετική πρόταση από διαγνωστική υπηρεσία».
Οι διατάξεις της παρ.1β του άρθ. 6 του ν. 3699/2008 (Α΄199): «1. Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να φοιτούν: α)……. β) Σε σχολική τάξη[…..]. Η παράλληλη στήριξη παρέχεται […….]σε μαθητές με σοβαρότερες εκπαιδευτικές ανάγκες όταν στην περιοχή τους δεν υπάρχει άλλο πλαίσιο ΕΑΕ (ειδικό σχολείο, τμήμα ένταξης) ή [………]εξαιτίας των ειδικών εκπαιδευτικών τους αναγκών…»
Οι διατάξεις της παρ. 14 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013 (Α΄199) «Τα ΚΕΔΔΥ έχουν την αποκλειστική αρμοδιότητα αναφορικά με την κατάταξη, εγγραφή, μετεγγραφή και φοίτηση στην κατάλληλη σχολική μονάδα ΕΑΕ, καθώς και για το κατάλληλο πλαίσιο υποστήριξης στο γενικό σχολείο….»
Οι διατάξεις της παρ. 2.α.γγ.ααα του άρθρου 7 του ν.4547/2018 (Α΄ 102) σύμφωνα με την οποία αρμοδιότητα των ΚΕΣΥ είναι «η διερεύνηση και η εισήγηση για ζητήματα που αφορούν την εγγραφή, την κατάταξη και τη φοίτηση των μαθητών σε κατάλληλο σχολικό πλαίσιο».
Οι διατάξεις της παρ. 5. του άρθρου 5 του ν. 3699/2008 όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 5 του άρθρου 40 του ν. 4589/2019 (Α΄13) «Όταν υπάρχει διάσταση απόψεων μεταξύ των εκθέσεων αξιολόγησης – γνωματεύσεων των ΚΕΣΥ και των Κοινοτικών Κέντρων Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων για τον ίδιο μαθητή ή όταν οι γονείς και κηδεμόνες διαφωνούν με το αποτέλεσμα της έκθεσης αξιολόγησης -γνωμάτευσης του ΚΕΣΥ, οι γονείς ή κηδεμόνες έχουν δικαίωμα προσφυγής σε πενταμελή Δευτεροβάθμια Επιτροπή Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, που συγκροτείται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.»
Για την πρόταση για ίδρυση Τμήματος Ένταξης σε σχολική μονάδα, πρέπει να ληφθούν υπόψη:
a. η πλήρης αξιοποίηση των ήδη ιδρυμένων τμημάτων ένταξης που λειτουργούν σε σχολικές μονάδες της περιοχής εξαντλώντας τις δυνατότητες που έλκονται από την παρ. 1 του άρθρου 28 του ν.4638/2019 (Α΄181),
b. οι υφιστάμενες κτιριακές υποδομές των σχολικών μονάδων και οι μεταξύ τους χιλιομετρικές αποστάσεις,
c. ο αριθμός και η τάξη φοίτησης μαθητών/τριών με διαγνωσμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τους/τις οποίους/ες προτείνεται υποστήριξη από Τμήμα Ένταξης από το οικείο Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (εφεξής ΚΕΣΥ) ή την Δευτεροβάθμια Επιτροπή Διεπιστημονικής Αξιολόγησης (εφεξής ΔΕΔΑ). Το οικείο ΚΕΣΥ δύναται, εφόσον κρίνει, να προτείνει την υποστήριξη μαθητών από Τμήμα Ένταξης και για μαθητές/τριες που διαθέτουν γνωμάτευση από Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο (εφεξής ΙΠΔ) ή από άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία έτερου υπουργείου.
Δείτε εδώ την εγκύκλιο.