Μέσα από τους σκοπούς της εκπαίδευσης αναδύονται και αναδεικνύονται αξίες, όπως η ενσυναίσθηση, η συνεργατικότητα, ο αλληλοσεβασμός, η εξάλειψη διακρίσεων και αποκλεισμών, η κοινωνική δικαιοσύνη, η προστασία του περιβάλλοντος, η ατομική και κοινωνική ελευθερία, ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα, στη διαφοερτικότητα.
Η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή συμμετείχε σε εκδήλωση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας με θέμα «Νοηματοδοτώντας το «αεί» της Αειφορίας», την Τρίτη 30 Μαρτίου.
Η κ. Μακρή απευθύνθηκε εγκάρδια στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου «Εκπαίδευσης για την Αειφορία» του 1ου, 2ου, 3ου και 4ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας, που συνδιοργάνωσαν την επιμορφωτική συνάντηση, και στους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που συμμετείχαν στη δράση.
«Στη σημερινή συζήτηση ακουμπάμε με ευαισθησία και σύνεση την έννοια και το περιεχόμενο της Αειφορίας. Με την ίδια υπευθυνότητα, διορατικότητα και παιδαγωγική μέριμνα θεσπίσαμε τις θεματικές ενότητες των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, όπου, μέσα από καινοτόμα προγράμματα, βιωματική και ανακαλυπτική διαδικασία, στρέφουμε την προσοχή μας στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και ψηφιακού γραμματισμού σε μαθήτριες και μαθητές.
Αυτές οι θεματικές περιγράφουν με ζωηρά χρώματα το «Αεί» της Αειφορίας.
Αυτό το «για πάντα» που θέλω να φέρω μέσα μου, γύρω μου, για μένα, για τους άλλους, για το περιβάλλον, για την κοινωνία.
Αυτό το «για πάντα» που θα δώσει νόημα στις πράξεις μου, σκοπό στην καθημερινότητά μου, αξία στις σκέψεις μου, συνέχεια στα έργα μου, μέλλον στον κόσμο μου.
Αυτό το «για πάντα» που θέλω να διδάξω στα παιδιά.
Αυτό το «για πάντα» που θέλω να τα συντροφεύει, να τα προστατεύει, να τα δικαιώνει και να τα αφυπνίζει.
Αυτό το «για πάντα» που πρέπει να μάθουν ότι χρειάζεται κόπος, συνέπεια, ήθος, γνώση, πίστη και δύναμη, για να το τροφοδοτούν, να το ενδυναμώνουν, να το διασφαλίζουν».
Μέσα από τους σκοπούς της εκπαίδευσης αναδύονται και αναδεικνύονται αξίες, όπως η ενσυναίσθηση, η συνεργατικότητα, ο αλληλοσεβασμός, η εξάλειψη διακρίσεων και αποκλεισμών, η κοινωνική δικαιοσύνη, η προστασία του περιβάλλοντος, η ατομική και κοινωνική ελευθερία, ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα, στη διαφοερτικότητα.
Περιγράφουμε το θεωρητικό πλαίσιο και ενθαρρύνουμε την ενεργητική συμμετοχή και τη δημιουργική διάδραση μέσα στο σχολικό περιβάλλον, για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Κάνουμε την Αειφορία υπόθεση όλων».