Tι έγινε στο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας» για την παρουσίαση του νέου προγράμματος κατά του σχολικού εκφοβισμού «Φιλία» και της Πλατφόρμας καταγραφής περιστατικών

Αθρόα ήταν η συμμετοχή στην ενημερωτική δράση, με περισσότερα από 200 στελέχη να αλληλεπιδρούν, μεταξύ των οποίων Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και προϊστάμενοι ΚΕΔΑΣΥ από όλη την Ελλάδα.

Η ημερίδα διατήρησε αμείωτο μέχρι τέλους το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων, οι οποίοι συνδιαλέγονταν, υπέβαλαν ερωτήματα και παρακολούθησαν την παρουσίαση από τον Πρόεδρο του ΙΕΠ κ. Γιάννη Αντωνίου και τον Πρόεδρο του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων – Διόφαντος κ. Δημήτρη Σερπάνο. Η πρωτοβουλία στοχεύει στην ουσιαστική πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού και προστίθεται στη συνολική προσπάθεια του Υπουργείου, με μέτρα όπως ο σύμβουλος σχολικής ζωής και η αύξηση ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στις σχολικές μονάδες, για δημιουργία ενός ακόμη πιο ασφαλούς, συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος.

Παράλληλα, παρουσιάστηκαν όλες οι σύγχρονες τάσεις στην μελέτη για την αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού από την καθηγήτρια Εγκληματολογίας κ. Βασιλική Αρτινοπούλου, καθώς και οι προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπισή τους από τον Καθηγητή Παιδαγωγικής και Δια Βίου Μάθησης κ. Θωμά Μπαμπάλη.

Αναδείχτηκε η αναγκαιότητα καλλιέργειας όλων εκείνων των δεξιοτήτων που ήδη εμπεριέχονται στη Θεματολογία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και βοηθούν στην πρόληψη, όπως:

Ο αλληλοσεβασμός και η διαφορετικότητα,
Η κατάρριψη στερεοτύπων και προώθηση της ισότητας,
Ο σεβασμός των κανόνων και η θετική συμπεριφορά,
Η αλληλεγγύη, οι δημοκρατικές αξίες και η ενεργός πολιτειότητα.

Εκτενής ήταν η αναφορά στο Διαδικτυακό εκφοβισμό, με εισηγητή το Δρ. Ευρωπαϊκής Ασφάλειας και νέων απειλών, κ. Τριαντάφυλλο Καρατράντο.

Η Ημερίδα έκλεισε βιωματικά, δίνοντας την ευκαιρία να δοκιμαστεί η θεωρία στην πράξη, μέσω μελετών περίπτωσης και ενδεδειγμένων τρόπων αντίδρασης, από την Καθηγήτρια Παιδαγωγικής και Πρακτικής Άσκησης κ. Κωνσταντίνα Τσώλη και τον Ψυχολόγο, Υποψήφιο Διδάκτορα Τμήματος Κοινωνιολογίας κ. Στέφανο Αλεβίζο.

Οι εισηγητές παρουσίασαν με σαφήνεια και πληρότητα τις πτυχές του μείζονος αυτού ζητήματος, στο πλαίσιο της εισαγωγής του Νέου Προγράμματος «Φιλία» στα σχολεία της χώρας. Αποτελεί πάγια δέσμευση του ΥΠΑΙΘ η ενδελεχής επιμόρφωση των στελεχών της εκπαίδευσης για κάθε καινοτομία του σχολείου, καθώς και για τις εξελίξεις σε όλα τα σχετικά με τη διδασκαλία επιστημονικά πεδία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025