Aναλυτικά η εγκύκλιος του Υπουργείου: Σε συνέχεια της σχετικής εγκυκλίου με την οποία σας αναφέρουμε – μεταξύ άλλων – ότι οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υποβάλλονται από την 1η Απριλίου 2020 ημέρα Τετάρτη έως και την 10η Απριλίου 2020 ημέρα Παρασκευή,

και κατόπιν της έκδοσης της αριθμ. Δ1α/Γ.Π/οικ.20036/22-3-2020 (ΦΕΚ 986 Β΄/22-32020) Κ.Υ.Α. με την οποία επιβάλλεται ο περιορισμός της κυκλοφορίας των πολιτών (έως και τις 0604-2020) για επιτακτικούς λόγους αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, σας αναφέρουμε ότι οι αιτήσεις παραίτησης των εκπ/κών θα υποβάλλονται ως ακολούθως:

1. Ηλεκτρονικά με υποβολή υπεύθυνης δήλωσης η οποία θα δημιουργείται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Γενικές οδηγίες για την ηλεκτρονική συμπλήρωση της υπεύθυνης δήλωσης (υ.δ.) έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης1 (πατήστε εδώ για τις εν λόγω οδηγίες). Η ταυτοποίηση διενεργείται μέσω των προσωπικών κωδικών Taxisnet.

Σημειώνεται ότι για τη δημιουργία της υπεύθυνης δήλωσης ο/η εκπ/κός θα πρέπει να επιλέξει «Δήλωση με ελεύθερο κείμενο». Κατά τη συμπλήρωση του πεδίου του εγγράφου «κείμενο» (βήμα 1 από 4) ο/η εκπ/κός θα πρέπει να αναγράψει «σας υποβάλλω αίτηση παραίτησης», και κατόπιν (βήμα 2 από 4) να συμπληρώσει τον αποδέκτη της υ.δ., ήτοι τη Δ/νση Εκπ/σης στην οποία ανήκει οργανικά (π.χ. Δ/ΝΣΗ Δ.Ε. Α΄ ΑΘΗΝΑΣ). Μετά την έκδοση της ανωτέρω ηλεκτρονικής υ.δ., ο/η εκπ/κός θα πρέπει να την αποστείλει ηλεκτρονικά (αποκλειστικά από 1 έως 10 Απριλίου 2020) στη δ/νση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Δ/νσης Εκπ/σης στην οποία ανήκει οργανικά (η δ/νση ηλεκ. ταχυδρομείου – email – της εκάστης Δ/νσης Εκπ/σης μπορεί να βρεθεί στην ιστοσελίδα της).

2. Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η υποβολή της αίτησης παραίτησης με την ανωτέρω ηλεκτρονική διαδικασία (π.χ. στην περίπτωση που δεν έχουν εκδοθεί κωδικοί taxisnet λόγω της υποβολής φορολογικής δήλωσης από το σύζυγο) είναι δυνατή η μετάβαση σε δημόσια υπηρεσία για το σκοπό της υποβολής αίτησης παραίτησης σύμφωνα με την Δ1α/Γ.Π/οικ.20036/22-3-2020 (ΦΕΚ 986 Β΄/22-3-2020) Κ.Υ.Α., όπως συμπληρώθηκε με την αριθ. Δ1α/Γ.Π/οικ.20797/26-3-2020 (ΦΕΚ 1040 Β΄/26-3-2020) Κ.Υ.Α., που ορίζει στην παρ. 2 του άρθρου πρώτου ότι «Από τα μέτρα της παρ. 1 (ήτοι, του περιορισμού της κυκλοφορίας των πολιτών) εξαιρούνται μετακινήσεις των πολιτών για την εξυπηρέτηση ζωτικών, προσωπικών ή επαγγελματικών, αναγκών τους που δεν μπορούν να ικανοποιηθούν με άλλον τρόπο και οι οποίες επιτρέπονται συγκεκριμένα για τους ακόλουθους περιοριστικά αναφερόμενους λόγους: […] θ) Μετάβαση σε δημόσια υπηρεσία, εφόσον δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική ή τηλεφωνική εξυπηρέτηση και μόνο για κατεπείγουσες ανάγκες, μετά από τον καθορισμό ραντεβού για το οποίο ενημερώνεται εγγράφως ή ηλεκτρονικώς ο πολίτης και υπό την επιπλέον προϋπόθεση επίδειξης της ως άνω ενημέρωσης.».

Για τον καθορισμό του ραντεβού της παρούσας περίπτωσης, εφιστάται η προσοχή στους αποδέκτες της παρούσας εγκυκλίου καθώς και στους/στις εκπ/κούς όπως μεριμνήσουν για τις έγκαιρες ενέργειές τους, καθότι η υποβολή των αιτήσεων παραίτησης των εκπ/κών πραγματοποιούνται αποκλειστικά από 1 έως 10 Απριλίου 2020. Σε κάθε περίπτωση συστήνεται να προτιμάται η διαδικασία της ηλεκτρονικής αποστολής αυτής.

Σημειώνεται, τέλος, ότι τα ανωτέρω αναφερόμενα ισχύουν «αντιστοίχως» και στην περίπτωση της ανάκλησης της αίτησης παραίτησης (η οποία δύναται να υποβληθεί εντός 1 μηνός από την ημ/νία υποβολής της αίτησης παραίτησης, βλ. σχετ. εγκύκλιο), εκτός και εάν αρθεί ο περιορισμός της κυκλοφορίας των πολιτών, οπότε και δύναται η ανάκληση της αίτησης παραίτησης να υποβληθεί εντύπως στη Δ/νση Εκπ/σης χωρίς προϋποθέσεις.

H εγκύκλιος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025