Με αφορμή την ανακοίνωση της τομεάρχη Παιδείας της Ν.Δ για το σχέδιο νόμου για τις για τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απαντά:
- Η κ. Κεραμέως επιχειρεί με κραυγές να κρύψει την ένδεια συγκεκριμένων προτάσεων επί του σχεδίου νόμου του οποίου τις βασικές γραμμές γνωρίζει από τον περασμένο Οκτώβριο.
- Το σχέδιο νόμου τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, συζητήθηκε επί πολλούς μήνες με εκπροσώπους κομμάτων και συνδικαλιστικών φορέων της εκπαίδευσης και παρόλα αυτά η αρμόδια τομεάρχης της Ν.Δ. αντιδρά σαν να το βλέπει για πρώτη φορά.
Συνεπώς, το Υπουργείο ούτε αιφνιδιάζει κόμματα και φορείς και πολύ περισσότερο δεν προσβάλλει τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες, καθώς μετά από πολύμηνη διαβούλευση ακολουθούνται οι νόμιμες διαδικασίες της Βουλής.
Σε ό, τι αφορά τις ενδεικτικές επί της ουσίας αναφορές της κ. Κεραμέως, συνολικά η απάντηση είναι:
- Σε άλωση της διοίκησης της εκπαίδευσης -την οποία επικαλείται η τομεάρχης της Ν.Δ.- όλοι γνωρίζουν ποια κόμματα στο παρελθόν έχουν επιδοθεί και μάλιστα όχι δια νόμου αλλά με υπουργικές αποφάσεις που άλλαζαν σε μια νύχτα από τους περιφερειακούς διευθυντές έως και τους διευθυντές εκπαίδευσης.
- Αντιθέτως, με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου, για πρώτη φορά οι 13 Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι οποίοι μέχρι σήμερα επιλέγονταν ως μετακλητοί υπάλληλοι που διορίζονταν με απόφαση Υπουργού, θα επιλέγονται και αυτοί όπως όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης με τα ίδια προσόντα και με 3ετή θητεία, από Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής στο οποίο προΐσταται μέλος του ΑΣΕΠ.
- Προφανώς, η κατάργηση της τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152) που προβλέπει το σχέδιο νόμου, ενοχλεί τη Ν.Δ. πράγμα που έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τους εκπαιδευτικούς που αγωνίστηκαν όλα αυτά τα χρόνια ώστε να μην εφαρμοστεί αυτό το νεοφιλελεύθερο έκτρωμα που προέβλεπε συγκεκριμένο και δεσμευτικό ποσοστό απολύσεων.
- Σε ό, τι φορά τους σχολικούς συμβούλους, με την ένταξή τους σε έναν νέο θεσμό συλλογικής λειτουργίας, ο ρόλος τους αναβαθμίζεται με στόχο το νέο αυτό όργανο να συνδράμει πιο ουσιαστικά στην ενίσχυση των εκπαιδευτικών και της λειτουργίας των σχολείων.
- Είναι απορίας άξιο και στη Βουλή η κ. Κεραμέως θα αναγκαστεί να εξηγήσει με ποιον τρόπο υποβαθμίζεται η Ειδική Αγωγή, όπως υποστηρίζει, όταν συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.
Καλούμε τη Ν.Δ. να προσέλθει στη συζήτηση του σχεδίου νόμου στη Βουλή με συγκεκριμένες προτάσεις εγκαταλείποντας τη συνήθη πρακτική της να ζητά μονίμως απόσυρση νόμων, όπως έχει κάνει στο παρελθόν τόσο στην περίπτωση του νόμου για τα ΑΕΙ όσο και στη θέσπιση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης. Προκαλεί, τέλος, θλίψη η αξιωματική αντιπολίτευση να μην έχει θέσεις και να καταφεύγει σε “επαναστατικές κόρωνες” που ως μοναδικό στόχο έχουν να μην αλλάξει τίποτα στην εκπαίδευση.