ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ “ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ” ΠΟΥ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΠΟ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ, ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΑΡΜΟΔΙΑΣ ΟΜΑΔΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

Μ. ΚΩ.

Ένα επιμορφωτικό νησί με κτήρια και αίθουσες διδασκαλίας, σε έναν εικονικό κόσμο. Κάθε αίθουσα διδασκαλίας περιέχει ένα εργαλείο web browser, ένα για παρουσιάσεις και ένα εργαλείο συνεργατικής επεξεργασίας κειμένου, βασισμένου στα google docs. Έξι avatars από τα οποία διαλέγουν οι εκπαιδευτικοί, δυνατότητα τηλεμεταφοράς, επικοινωνία με μικρόφωνα ή chat.

Πρόκειται για το ψηφιακό σεμινάριο επιμόρφωσης για την «Ασφάλεια στο διαδίκτυο» που παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί από νησιά του νοτίου Αιγαίου, στο πλαίσιο έρευνας του Κέντρου Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών Κυκλάδων, τα συμπεράσματα του οποίου παρουσιάζονται στη μελέτη της αρμόδιας Ομάδας Εργασίας του υπουργείου Παιδείας.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί υποστήριξαν ότι προσωπική -αν και ψηφιακή- επικοινωνία με τους επιμορφούμενους τους βοήθησε περισσότερο στην επίλυση των προβλημάτων στο σεμινάριο. Σχετικά με τα επιμέρους θέματα που θεώρησαν χρήσιμα, η πλειοψηφία εστίασε στον εθισμό στο διαδίκτυο, την κατασκευή ψηφιακού προφίλ, την κοινωνική δικτύωση, με τα δύο τελευταία να συγκεντρώνουν το 100% των προτιμήσεων όσον αφορά στη συζήτηση με τους μαθητές. Ακόμη, το 64% απάντησε σε σχετική ερώτηση ότι οι συναντήσεις στον εικονικό κόσμο θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τις διά ζώσης συναντήσεις σε ένα σεμινάριο.

Η μελέτη αυτή αναφέρεται στην ανάγκη να υλοποιηθούν δράσεις υποστήριξης των τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας στην εκπαίδευση, στη διαμόρφωση της στρατηγικής του υπουργείου Παιδείας για το ψηφιακό σχολείο του μέλλοντος, στη διερεύνηση των ενεργειών που πρέπει να γίνουν προκειμένου οι δράσεις αυτές να είναι λειτουργικές, βιώσιμες και αξιοποιήσιμες από την εκπαιδευτική κοινότητα. Τελικός σκοπός είναι η προώθηση του ελεύθερου λογισμικού και των ανοιχτών τεχνολογιών στην εκπαίδευση, για τον οποίο οι σχολικές μονάδες καταθέτουν αιτήσεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα http://edulabs.minedu.gov.gr/.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025