Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών
Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας
E-mail επικοινωνίας :
syllogosagglikis@yahoo
Αθήνα, 20/02/2015
Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών
Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας
Προς: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Yπόψιν: Υπουργού, κ. Α. ΜπαλτάΑναπληρωτών υπουργών κκ. Τ.Κουράκη, Κ. Φωτάκη
Υφυπουργού κ. Σ.Κοντονή |
Κοινοποίηση:
Γραμματεία του κ. Υπουργού (κος Α. Κυριαζής) |
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί, είτε ανήκουν στην Πρωτοβάθμια είτε στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είτε είναι αναπληρωτές είτε μόνιμοι, αποτελούν τη βάση για την ολοκληρωμένη μόρφωση των νέων ανά την επικράτεια και αυτοί θα πρέπει να αποτελούν την άμεση προτεραιότητα του Υπουργείου που θα διασφαλίζει με σεβασμό, κι όχι αντιμετωπίζοντάς τους σαν αριθμούς, τα εργασιακά τους δικαιώματα και τις δίκαιες συνθήκες πρόσληψης και διορισμού τους. Μέσω ενός τρόπου επιλογής που συνίσταται στην επιτυχή εξέταση τους σε διαγωνισμό που διενεργεί το ΑΣΕΠ και ακολούθως μέσω της ένταξή τους σε Πίνακες επιλογής, στους οποίους η θέση τους ρυθμίζεται βάσει μοριοδότησης της προϋπηρεσίας τους, εκτός των άλλων, που προσφέρεται σε κάθε γωνιά της χώρας μετατρέπονται κάθε χρόνο σε εσωτερικούς μετανάστες, καλύπτοντας βασικές ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης περιπλανώμενοι ανά την Ελλάδα, με αυταπάρνηση και με κόστος και συνέπειες σε επίπεδο οικογενειακό, ατομικό, οικονομικό και κοινωνικό προκειμένου να εφαρμοστεί η συνταγματική επιταγή του άρ. 16 παρ. 4 του Ελληνικού Συντάγματος, περί δωρεάν δημόσιας παιδείας.
Οι προηγούμενες ηγεσίες του Υπουργείου, χωρίς να έχουν προβεί νωρίτερα σε κοινωνικό διάλογο, τόσο με τη στάση τους όσο και με το νομοθετικό τους έργο,επιβάρυναν με πολλαπλούς τρόπους τις συνθήκες πρόσληψης αλλά και διαβίωσης χιλιάδων αναπληρωτών με άμεσες και ορατές συνέπειες στο σχολικό βίο των μαθητών και εκπαιδευτικών.
Χαρακτηριστικό αν και όχι μοναδικό δείγμα αυτής της αιφνιδιαστικής και άστοχης συμπεριφοράς, υπήρξε η υπερψήφιση από θερινό τμήμα της προηγούμενης Βουλής της διάταξης του άρθρου 5 του Ν. 4283/2014 (ΦΕΚ 189 Α΄/10-9-2014), η οποία αναγνωρίζει την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας για τα έτη 2012-2014 και μόνο, ήτοι από 1/9/2012 και μετά και όχι από 30/6/2010, ημερομηνία κλειδώματος των Πινάκων Αναπληρωτών. Η παραπάνω νομοθετική ρύθμιση συνιστά άμεση παραβίαση κατοχυρωμένων συνταγματικών αρχών της αναλογικότητας, της ισότητας και της εμπιστοσύνης του πολίτη προς την Διοίκηση. Επειδή ωστόσο φρονούμε ότι στο εξής η ηγεσία του Υπουργείου θα μας αντιμετωπίσει με άλλο μάτι, κι όχι ως αναλώσιμες μονάδες, και στα πλαίσια του επικείμενου κοινωνικού διαλόγου από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Αγγλικής, μετά από την ανάλογη διαβούλευση που έλαβε χώρα στα θεσμοθετημένα όργανα του, καταθέτει μια σειρά από ρεαλιστικές, φρονούμε, προτάσεις, προκειμένου να αρθούν οι δυσχέρειες που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Αγγλικής γλώσσας, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Οι προτάσεις μας συνοψίζονται στα εξής:
- ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΜΕ ΤΟ 60-40 (ΚΑΤΑ 60% ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ ΑΣΕΠ 2008 ΚΑΙ ΚΑΤΑ 40% ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ ΠΙΝΑΚΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ).
- ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΗΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ 30/6/2010, ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΛΕΙΔΩΣΑΝ ΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ, ΕΝΩ ΑΝΤΙΤΙΘΕΜΕΘΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΩΝ (ΔΙΠΛΑ ΜΟΡΙΑ), ΚΑΘΩΣ ΗΤΑΝ ΕΝ ΑΓΝΟΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ.
- ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΡΟΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ (6ΜΗΝΗ ΑΔΕΙΑ ΟΑΕΔ) ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΕΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ,ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΣΤΟ ΙΚΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ,ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΙΣΩΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΔΕΙΩΝ
4.ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ (ΑΕΙ)
- ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗ ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΤΗ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
6.ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΩΝ 400 ΗΜΕΡΩΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΑ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑ.
Έχοντας φτάσει σε οριακό σημείο ελπίζουμε να προωθήσετε την λύση των προβλημάτων μας, υιοθετώντας τις ως άνω προτάσεις μας. Τέλος, ζητάμε συνάντηση μαζί σας το αμέσως επόμενο διάστημα, έτσι ώστε να έχουμε την ευκαιρία να σας αναπτύξουμε και προφορικά τις τεκμηριωμένες θέσεις μας και τα αιτήματά μας.
Σε αναμονή του καλέσματός σας, ευχόμαστε καλή δύναμη και καλή επιτυχία στο έργο σας που ελπίζουμε πως θα είναι προ όφελος της εκπαίδευσης, της κοινωνίας και της χώρας.
Με εκτίμηση
ΤΟ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟ Δ.Σ.
ΠΑΝΑΓΟΥΛΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΓΑΛΑΝΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΝΑ
ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ
ΒΡΕΤΤΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ