: Σας ενημερώνω ότι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σχετικά με τις υπηρεσιακές μεταβολές έχουν διαμορφωθεί τα εξής δεδομένα.


Αιρετός ΚΥΣΠΕ

α.

Οι μεταθέσεις φέτος ανακοινώθηκαν στις 3/4/2020 και ικανοποιήθηκε το 25,19% των αιτήσεων έναντι του

26,8% το 2019

11,9% το 2018

10,9% το 2017

8,78% το 2016

β.

Οι αποσπάσεις της α΄ φάσης ολοκληρώθηκαν στις 8/7/2020 και ικανοποιήθηκε το 89,05% των αιτούντων απόσπαση έναντι

80,34% το 2019

68,97% το 2018

53,6% το 2017

54% το 2016

Φέτος το ποσοστό αποσπάσεων της α΄ φάσης ήταν το μεγαλύτερο των τελευταίων ετών. Ακολούθησαν άλλες δυο φάσεις αποσπάσεων στις 2/9/2020 και στις 16/9/2020, δίνοντας τη δυνατότητα σε περισσότερους συναδέλφους να βρεθούν κοντά στον τόπο συμφερόντων τους.

γ. παραιτήσεις

Για το 2019-2020 οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών ήταν 1231 έναντι

705 το 2018-2019

446 το 2017-2018

306 το 2016-2017

Ο νόμος «Κατρούγκαλου» για το συνταξιοδοτικό είχε σοβαρές επιπτώσεις στις παραιτήσεις και κατ’ επέκταση στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών.

δ.

Φέτος για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκαν προσλήψεις αναπληρωτών πριν την έναρξη του σχολικού έτους και για πρώτη φορά η ανάληψη υπηρεσίας έγινε στα σχολεία. Έως σήμερα έχουν γίνει 20.054 (15.423 + 4.631) και αναμένονται σύντομα και άλλες για κάλυψη των κενών. Θυμίζω ότι το 2019-2020 είχαν προσληφθεί 25.188 αναπληρωτές έναντι

21.718 το 2018-2019

16.118 το 2017-2018

14.007 το 2016-2017

13.866 το 2015-2016

Ο μεγάλος αριθμός των αναπληρωτών πιστοποιεί τις πραγματικές ανάγκες του εκπαιδευτικού μας συστήματος και την αδήριτη ανάγκη μόνιμων διορισμών.

ε.

Φέτος και μετά από μια δεκαετία αδιοριστίας στην εκπαίδευση, διορίστηκαν 4.500 εκπαιδευτικοί και μέλη ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στην Ειδική Αγωγή. Από αυτούς, 1.817 εκπαιδευτικοί διορίστηκαν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Αδιαμφισβήτητα είναι μια θετική εξέλιξη. Ελπίζουμε σύντομα να πραγματοποιηθούν οι 10.500 διορισμοί στη γενική εκπαίδευση και μάλιστα σε μια φάση. Σίγουρα οι ανάγκες είναι πολύ μεγαλύτερες από τους 10.500 διορισμούς γι’ αυτό και πρέπει να δρομολογηθούν νέες διαδικασίες για κάλυψη όλων των αναγκών της εκπαίδευσης με μόνιμους διορισμούς.

Πιστεύουμε ότι η κυβέρνηση οφείλει στις σημερινές δύσκολες συνθήκες, λόγω και της υγειονομικής κρίσης, να σταθεί δίπλα στον εκπαιδευτικό και να τον στηρίξει επιστημονικά, οικονομικά, υπηρεσιακά και υγειονομικά.

Η αναγνώριση του έργου και της προσφοράς των εκπαιδευτικών που κρατούν όρθιο το δημόσιο σχολείο επιβάλλεται.