ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Δείτε ΕΔΩ το Ψήφισμα
Παρά το γεγονός ότι οι οικονομικές εξελίξεις και οι συνέπειές τους στην καθημερινή ζωή όλων, μονοπωλούν ολοένα και περισσότερο το γενικό ενδιαφέρον, οι οικονομολόγοι
εκπαιδευτικοί παρακολουθούμε τα τελευταία χρόνια τη διαρκή υποβάθμιση της οικονομικής εκπαίδευσης στο Γενικό Λύκειο.
Παλαιότερα η 4η Δέσμη, που οδηγούσε στις Οικονομικές Σχολές ήταν η πολυπληθέστερη. Κατά τη μετάβαση του εξεταστικού συστήματος από τις «Δέσμες» στις «Κατευθύνσεις» οι υποψήφιοι που επέλεγαν οικονομικές σχολές (5ο Επιστημονικό πεδίο) ήταν υποχρεωμένοι να επιβαρυνθούν με ένα επιπλέον πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Το γεγονός αυτό οδηγούσε σε άνιση μεταχείριση των υποψηφίων σε σχέση με τους υπόλοιπους υποψηφίους.
Κατά το σχολικό έτος 2010-2011 το μάθημα «Αρχές Οικονομίας» αφαιρέθηκε από την Α΄ Λυκείου στο όνομα της δημιουργίας οικονομικής κατεύθυνσης στη Β΄ Λυκείου. Το σχέδιο δεν ευοδώθηκε και οι μαθητές, εκείνης της χρονιάς, έχασαν την μοναδική ευκαιρία να αποκτήσουν επαφή με θεμελιώδεις οικονομικές έννοιες.
Ακολούθησαν νέες ρυθμίσεις το σχολικό έτος 2013-2014, με βάση τις οποίες καταργήθηκε η αυτονομία του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» και έγινε εισαγωγή των μαθημάτων «Πολιτική Παιδεία»και «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών». Στα πλαίσια αυτών των μαθημάτων ενοποιήθηκαν τα αντικείμενο των διακριτών επιστημών της Οικονομίας, της Κοινωνιολογίας, της Νομικής και της Πολιτικής. Η ενοποίηση αυτή σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί προσπάθεια διεπιστημονικής προσέγγισης, αλλά επιτυγχάνει με τρόπο
θαυμαστό να αδικεί όλες τις εμπλεκόμενες επιστήμες!
Σε συνέχεια των προηγούμενων πολιτικών,
τώρα:
- Υποβαθμίζεται το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών» (ΑΟΔΕΥ) της τεχνολογικής κατεύθυνσης, σε μάθημα επιλογής ενδοσχολικά εξεταζόμενο. Φαίνεται ότι ζητήματα όπως για παράδειγμα ο Προγραμματισμός και η Οργάνωση,
που διδάσκονται στο πλαίσιο του συγκεκριμένου μαθήματος θεωρούνται ως δευτερεύουσας σημασίας.
- Το μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» λειτουργεί ως τέταρτο μάθημα, δηλαδή ως μάθημα επιλογής για την οικονομική κατεύθυνση!
- Οι «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» παύουν να είναι το μάθημα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστή 1,3 και υποβαθμίζεται ως δεύτερο μάθημα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστή 0,7. Δηλαδή, για την
εισαγωγή στις Οικονομικές Σχολές πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας γίνονται τα Μαθηματικά Προσανατολισμού και όχι η Οικονομία!
- Από τον Προσανατολισμό Οικονομίας και Πληροφορικής δεν υπάρχει πλέον πρόσβαση στις
στρατιωτικές σχολές μονίμων υπαξιωματικών ξηράς και ναυτικού καθώς και στις σχολές αξιωματικών στρατού και ναυτικού, κάτι που κατά παράδοση ίσχυε μέχρι
τώρα. Η αλλαγή αυτή ανατρέπει τον προγραμματισμό των μαθητών που βρίσκονται στη Γ΄ Λυκείου και επιθυμούσαν μέσω του 5ου πεδίου να εισαχθούν στις
σχολές αυτές.
Δεδομένης της εκτίμησης και της αγάπης που καθημερινά εκδηλώνουν οι μαθητές μας για τα Οικονομικά Μαθήματα, η εκ της Πολιτείας υποβάθμιση τους δημιουργεί ερωτηματικά. Γιατί άραγε η Πολιτεία δε φροντίζει για τον οικονομικό εγγραμματισμό των μαθητών;
Η διαρκής υποβάθμιση των Οικονομικών Μαθημάτων μάς βρίσκει αντίθετους, επειδή πιστεύουμε ότι στο πλαίσιο και της οικονομικής συγκυρίας, είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ τα παιδιά μας να έχουν στοιχειώδη οικονομικό εγγραμματισμό. Με βάση τα παραπάνω διεκδικούμε:
- Την αυτονόμηση του Οικονομικού Μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» από την «Πολιτική Παιδεία».
- Την απόδοση του συντελεστή 1,3 στο μάθημα «Αρχές
Οικονομική Θεωρίας» για την εισαγωγή στις Σχολές Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής.
- Την ένταξη του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής
Θεωρίας» στα υποχρεωτικά πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.
- Την επανένταξη του μαθήματος «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών» στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.
- Την ένταξη των στρατιωτικών σχολών μονίμων
υπαξιωματικών και αξιωματικών ξηράς και
ναυτικού στις σχολές του 5ου επιστημονικού πεδίου.
Συνεπώς, οικονομολόγοι εκπαιδευτικοί υπογράφουμε και απευθύνουμε κάλεσμα συμπαράστασης στον αγώνα μας.