Xθες το απόγευμα 27 Ιουλίου, η Υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως, κατά τη συζήτηση του ΝΣΧ για τον «εκσυγχρονισμό» της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης, κατέθεσε την αναμενόμενη τροπολογία με την οποία αντικαθιστά όλους του Διευθυντές Εκπαίδευσης με «προσωρινούς».

Επιμέλεια Νεκτάριος Κορδής

Το «επιτελικό κράτος» της ΝΔ για άλλη μια φορά μας δείχνει την αντίληψη που έχει για τη στελέχωση του κράτους με την «ανάδειξη» των αρίστων! Έτσι θα έχουμε «διορισμό» προσωρινών Διευθυντών Εκπαίδευσης, χωρίς καμιά μοριοδότηση, χωρίς τη γνώμη των εκπαιδευτικών και φυσικά χωρίς τη συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων στο Συμβούλιο Επιλογής! Στην πραγματικότητα έχουμε την αναβίωση ενός αυταρχικού κομματικού κράτους παλαιάς κοπής!
Φυσικά η «επιλογή» αυτή πρέπει να έχει και την ανάλογη νομιμοφάνεια και γι αυτό συγκροτείται ένα πενταμελές Συμβούλιο Επιλογής στο Υπουργείο Παιδείας από διορισμένα μέλη χωρίς την παρουσία αιρετών εκπροσώπων! Η έξωση των αιρετών είναι το πρώτο βήμα για την εκδίωξη των αιρετών από όλα τα Υπηρεσιακά Συμβούλια στο Δημόσιο Τομέα!
Μέσα από την αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας αναδεικνύονται τα εξής απίστευτα:
Αρχικά μαθαίνουμε ότι η παύση των Διευθυντών Εκπαίδευσης γίνεται για το «καλό» τους αφού έχουν εγκλωβιστεί επί μακρό χρόνο στις θέσεις τους!
Παράλληλα πληροφορούμαστε ότι θα έχουμε μια «διαφανή διαδικασία από ένα αμερόληπτο και αξιόπιστο Συμβούλιο Επιλογής βάσει γενικών και αντικειμενικών προϋποθέσεων»!
Επιπρόσθετα ως προαπαιτούμενο για την επιλογή Διευθυντών Εκπαίδευσης είναι η άσκηση καθηκόντων για 2 τουλάχιστον έτη σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης, αφού μόνο αυτοί διαθέτουν «εκπαιδευτική και διοικητική υπηρεσία και εμπειρία»! Με την ίδια λογική αντικαθίστανται και οι 2 εκπαιδευτικοί μέλη των ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ μόνο από εν ενεργεία Διευθυντές Σχολικών Μονάδων! Με άλλα λόγια ένας απλός μάχιμος εκπαιδευτικός δεν μπορεί να έχει αυξημένες γνώσεις του νομοθετικού πλαισίου ούτε φυσικά πρακτική διοικητική εμπειρία σε επίπεδο σχολικής μονάδας για να είναι μέλος Υπηρεσιακού Συμβουλίου!
Και για να πάμε στην ουσία της τροπολογίας:
Το ότι οι τωρινοί διευθυντές εκπαίδευσης προέκυψαν και από διαδικασία εκλογής από τους Διευθυντές, Υποδιευθυντές και Προϊσταμένους σχολικών μονάδων ως έκφραση θέσης, λόγου, κρίσης του κλάδου, ώστε αυτοί να μην είναι έξω και πάνω από το εκπαιδευτικό πεδίο που θα διευθύνουν, δεν το θέλανε και δεν το θέλουν οι «άριστοι εκσυγχρονιστές» της Ν.Δ. και του ΚΙΝΑΛ.
Η κυβέρνηση Ν.Δ. και ο Κ. Μητσοτάκης επιλέγουν με αυτόν τον τρόπο να γυρίσουν την εκπαίδευση στα χρόνια που το παλαιοκομματικό κράτος καθόριζε κατά τρόπο απόλυτο την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης. Να θυμηθούμε απλά αντίστοιχες πρακτικές το 1984, 1990, 1994, 2004 & 2010! Ο νέο-φιλελευθερισμός με ότι αυτό σημαίνει για το χτύπημα της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης δεν τους αρκεί. Η «κανονικότητα» που διατυμπάνιζαν ένα στόχο είχε: «να έρθουν στα πράγματα ως κομματικοί» και τη Δημόσια Διοίκηση να τη μετατρέψουν σε κομματικό λάφυρο!.
Η Ν.Δ. δεν είναι μόνη της σε αυτήν την πολιτική επιλογή! Τη ίδια στιγμή που η κυβέρνηση ΝΔ με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο καταργεί τους αιρετούς του κλάδου και στην ουσία διορίζει τα στελέχη εκπαίδευσης, το ΚΙΝΑΛ διά της υπεύθυνης του τομέα Παιδείας του επιλέγει να καταθέσει ερώτηση στη βουλή για τον τρόπο επιλογής στελεχών που έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση, τον …ΣΥΡΙΖΑ! Απλά χωρίς σχόλια…
Επαναλαμβάνουμε για άλλη μια φορά: Για μας ο χώρος της εκπαίδευσης, δεν πρέπει να μετατρέπεται σε πεδίο πολιτικού ρεβανσισμού και η επιλογή στελεχών δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν δούρειος ίππος για την άλωση της κρατικής μηχανής! Συνεπώς η σημασία του κάθε νομοθετήματος σχετικά με την επιλογή στελεχών έγκειται στο ότι από τον τρόπο της επιλογής τους και από το οργανωτικό σχήμα της διοίκησης της εκπαίδευσης θα εξαρτηθεί το πόσο αποδοτική, αποτελεσματική και δημοκρατική θα είναι στο σύνολό της η λειτουργία της εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες πρέπει να απαιτήσουν την απόσυρση της τροπολογίας και την άμεση έναρξη ουσιαστικού διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα για όλο το πλαίσιο επιλογής στελεχών στην εκπαίδευση!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025