: Φαίνεται πως οδεύουμε σε μια ιστορική καμπή για το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Οι συνθήκες οδηγούν αναπόφευκτα, όπως είχε προειδοποιήσει η Ομοσπονδία από το 2013, για το διαχωρισμό των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων σε δύο κατηγορίες. Σε αυτά που θα δεχτούν να ενταχθούν στο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει το ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα και ως εκ τούτου θα μπορούν να παρέχουν δημόσιο αγαθό και να εκδίδουν ισότιμους με τα δημόσια σχολεία τίτλους σπουδών σε όλες τις βαθμίδες και σε αυτά που θα λειτουργούν με αμιγώς επιχειρηματικούς όρους, αλλά δεν θα έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής σε οποιαδήποτε διαδικασία που αφορά το εκπαιδευτικό σύστημα (έκδοση τίτλων σπουδών, εξετάσεις κ.λπ.).

Αυτό, άλλωστε, συμβαίνει με τη συντριπτική πλειονότητα των σχολείων στην Ε.Ε. που αυτοχαρακτηρίζονται ως «ελεύθερα σχολεία» (στο «σωματείο» των ελεύθερων ευρωπαϊκών σχολείων ανήκει και ο Σύνδεσμος των σχολαρχών), τα οποία δεν μπορούν να εκδώσουν δημόσιους τίτλους και οι μαθητές τους υποχρεώνονται να πιστοποιήσουν τις γνώσεις τους μέσω δημόσιων εξετάσεων.

ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΠΟ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΑ

Η ελληνική κοινωνία γνωρίζει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη, τουλάχιστον από το 2010, μια συστηματική προσπάθεια εμπορευματοποίησης της Παιδείας με κύριο μοχλό επιχειρηματίες της εκπαίδευσης, πολιτικούς και μηντιακούς κύκλους. Σκοπός τους είναι αφενός μεν η λειτουργία της ιδιωτικής εκπαίδευσης χωρίς όρους και χωρίς εποπτεία από την Πολιτεία, ώστε το εμπόριο τίτλων και πιστοποιήσεων να είναι ανενόχλητο, αφετέρου δε το δημόσιο σύστημα (μέσω μεθόδων όπως η ελεύθερη γονεϊκή επιλογή, τα vouchersκ.λπ.) να συρρικνωθεί σταδιακά και να παραδοθεί εν τέλει στην αγορά.

Τα δείγματα σήμερα είναι πιο έντονα από ποτέ, αλλά η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αντιστέκεται μέχρι τώρα στις ισχυρές πιέσεις και διαφυλάσσει το δημόσιο συμφέρον. Ωστόσο, ιδιωτικά σχολεία που έχουν πρωταγωνιστήσει σε παραβιάσεις της νομοθεσίας «διαφημίζουν» το γεγονός ότι αποτελούν εξεταστικά κέντρα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, προκαλώντας εύλογη ανησυχία για το πού οδεύει ο μοναδικός αδιάβλητος θεσμός στην εκπαίδευση. Άλλωστε στο παρελθόν έχουν δυστυχώς παρατηρηθεί σε ιδιωτικά σχολεία απόπειρες καταδολίευσης δημόσιων διαδικασιών (εξετάσεων, έκδοσης τίτλων σπουδών) με μαζικότερο παράδειγμα την περίφημη υπόθεση των χιλιάδων παράνομων τίτλων από ιδιωτικά τεχνικά λύκεια των οποίων οι κάτοχοι έχουν διοριστεί στο δημόσιο.

Η ΟΙΕΛΕ ΖΗΤΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Η ΟΙΕΛΕ κρίνει πως πλησιάζουμε σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, όχι μόνο για την ιδιωτική εκπαίδευση αλλά ευρύτερα για το χώρο της Παιδείας και πως έχει φτάσει η ώρα των αποφάσεων για την ελληνική πολιτεία. Για το λόγο αυτό απέστειλε σήμερα επιστολή – για το θέμα των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων-εξεταστικών κέντρων – προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής κ. Λόντο, ζητώντας να μην αλλάξουν για φέτος τα εξεταστικά κέντρα. Ζήτησε, τέλος, από τον Υπουργό Παιδείας συνάντηση για να συζητηθεί το θέμα του διαχωρισμού των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων σε εποπτευόμενα από την Πολιτεία και σε αυτά που θα λειτουργούν ως αμιγείς επιχειρήσεις, με τις ανάλογες συνέπειες.

Έφτασε η ώρα να υπάρξει, επιτέλους, ισχυρός δημόσιος έλεγχος σε όλες τις διαδικασίες που φθάνουν στην έκδοση προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων σπουδών, προκειμένου να αποφεύγεται το εμπόριό τους.

Έφτασε η ώρα να ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι. Τα ιδιωτικά σχολεία που λειτουργούν νόμιμα, υπό δημόσιο έλεγχο και την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να διαχωριστούν από αυτά που έχουν επιλέξει να λειτουργούν ως αμιγείς επιχειρήσεις και ως εκ τούτου θα πρέπει να μην έχουν ουδεμία σχέση με δημόσιες διαδικασίες.Οι μαθητές τους θα πρέπει να αποκτούν τίτλους δημόσιου συμφέροντος με  εξετάσεις υπό δημόσιο έλεγχο.

Δείτε  την επιστολή της ΟΙΕΛΕ στον Περιφερειακό Δ/ντή Εκπ/σης Αττικής κ. Λόντο.

Δείτε  την επιστολή της ΟΙΕΛΕ στον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου.