Με αφορμή την τοποθέτηση του Προέδρου της ΟΛΜΕ Θόδωρου Τσούχλου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για τα πρότυπα σχολεία και τον θόρυβο που προκάλεσαν συγκεκριμένα Μ.Μ.Ε, η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε δηλώνει τα εξής:

ΔΑΚΕ

Α. Ο Θόδωρος Τσούχλος είναι στέλεχος της παράταξης της ΔΑΚΕ, πρωτίστως όμως είναι Πρόεδρος της ΟΛΜΕ και εκφράζει τις απόψεις της πλειοψηφίας του κλάδου. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε πιστεύει ότι ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας είναι Πρόεδρος όλων των καθηγητών και υποχρεούται να υπερασπίζεται τις ψηφισμένες θέσεις του κλάδου, και όχι να εκφράζει τις προσωπικές του απόψεις, ή τις απόψεις της παράταξής του.

Β. Η συμμετοχή της ΟΛΜΕ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής είναι υψίστης σημασίας διαδικασία και επιβάλλεται η Ομοσπονδία να εκπροσωπείται από τον Πρόεδρο της. Η καινοφανής άποψη ότι ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ δε θα έπρεπε να συμμετέχει και να στείλει μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ,που να συμφωνεί με την ψηφισμένη θέση του κλάδου για τα πρότυπα δηλώνει παντελή άγνοια για τα συνδικαλιστικά ήθη. Άλλωστε η παράταξη της ΔΑΚΕ, από θέση αρχής, σέβεται τις θέσεις που έχουν νομίμως ψηφιστεί από τον κλάδο.

Γ. Ο συνάδελφος Πρόεδρος της ΟΛΜΕ δεν είναι επικεφαλής της παράταξης της ΔΑΚΕ, όπως λανθασμένα αναφέρθηκε σε αρκετά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε εκφράζεται από τα κείμενά της, τα οποία υπογράφουν ο Πρόεδρος και ο Γραμματέας της παράταξης. Μάλιστα, ο συνάδελφος Πρόεδρος της ΟΛΜΕ, επί τη αναλήψει των καθηκόντων του, παραιτήθηκε από Γραμματέας της ΔΑΚΕ Καθηγητών, έτσι ώστε να μη συγχέονται από τους συναδέλφους οι δύο αυτές ιδιότητες.

Δ. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών έχει τοποθετηθεί εναντίον των της κυρίας Διαμαντοπούλου, διότι πιστεύει ότι είναι διαφορετικός ο ρόλος ενός Πρότυπου Σχολείου και διαφορετικός ενός Πειραματικού.

Η παράταξη μας θεωρεί ότι τα Πρότυπα Σχολεία πρέπει να απευθύνονται σε μαθητές που έχουν εξαιρετικές επιδόσεις.Στα σχολεία αυτά οι μαθητές θα πρέπει να επιλέγονται κατόπιν εξετάσεων. Είναι αυτονόητο λοιπόν ότι ζητάμε την ενίσχυση του ρόλου αυτών των σχολείων.

Από την άλλη πλευρά τα Πειραματικά Σχολεία, θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα Πανεπιστήμια. Στα σχολεία αυτά θα κάνουν πρακτική οι φοιτητές και μελλοντικοί καθηγητές και θα εφαρμόζονται καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, τα νέα Προγράμματα Σπουδών και θα δοκιμάζεται στην πράξη η καταλληλότητα των διδακτικών εγχειριδίων. Στα σχολεία αυτά το δείγμα των μαθητών επιβάλλεται να είναι τυχαίο, προκειμένου να έχουν αποτελεσματικότητα οι ανωτέρω δράσεις.

Είναι προφανές λοιπόν ότι η ΔΑΚΕ Καθηγητών είναι εναντίον του υφιστάμενου καθεστώτος (Πρότυπα – Πειραματικά Σχολεία), διότι είναι αδύνατον ένα τέτοιο σχολείο να επιτελέσει αντιφατικούς ρόλους. Όπως είναι λοιπόν φανερό η θέση της ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε είναι διαφορετική από την άποψη της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ.

Εν κατακλείδι, μας προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση ο αδικαιολόγητος θόρυβος που προκάλεσε η αυτονόητη υποχρέωση του Προέδρου της ΟΛΜΕ να εκφράσει την άποψη της πλειοψηφίας του κλάδου, ακολουθώντας τη συνήθη συνδικαλιστική τακτική.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο θόρυβος αυτός προκλήθηκε αθέλητα και δεν αποτελεί ηθελημένη στοχοποίηση του Προέδρου της Ομοσπονδίας και της ΔΑΚΕ Καθηγητών. Σε κάθε περίπτωση η ΔΑΚΕ Καθηγητών καλύπτει απόλυτα το Στέλεχος της και θεωρεί ότι επιτελεί τα καθήκοντά του με συνέπεια.

Για τη Δ.Α.Κ.Ε. ΚαθηγητώνΔ.Ε.

Ο ΠρόεδροςΟ Γραμματέας

Νίκος ΠαπαχρήστοςΝικηφόρος Κωνσταντίνου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025