Tο θέμα δεν είναι η κλήρωση για τη σημαία! Αυτό ισχύει και σήμερα, κλήρωση δηλαδή μεταξύ των παιδιών που πήραν 10 ή έχουν τα περισσότερα δεκάρια. Στα Δημοτικά σχολεία τα παιδιά αυτά είναι πολυάριθμα.
Κωνσταντίνος Μυταλούλης Δρ Διδακτικής Παν/μίου Σορβόννης
Δε γνωρίζω κανένα μαθητή που να επηρεάστηκε στη ζωή του επειδή δε σήκωσε ποτέ σημαία. Άλλωστε όπως λέει το Υπουργείο:
“Οι καλές επιδόσεις των μαθητών και μαθητριών έχουν τη δική τους αυτόνομη αξία”.
Μπορεί να πει κανείς ότι παιδαγωγικά είναι ορθό από την άποψη ότι δεν “πληγώνεται” κάποιο παιδί. Αλλά απ΄ την άλλη πιο πολύ θα στενοχωρηθεί ένα παιδί επειδή δεν του παίρνουν κινητό παρά διότι δεν έγινε σημαιοφόρος. Προσωπικά υπήρξα παραστάτης μια ή δυο φορές, πράγμα που δεν με έκανε να αισθάνομαι καλύτερος ή χειρότερος μαθητής απ΄ ότι ήμουν.
Το θέμα είναι γιατί μπήκε αυτό σε προεδρικό διάταγμα. Η σημαία είναι το πρόβλημα;
Κάποιος άλλος είναι ο λόγος . Αν εφαρμοστεί μόνο στα Δημοτικά έχει καλώς. Αν συμβεί όμως αυτό και στα Γυμνάσια, Λύκεια θα απαξιωθεί εντελώς το κίνητρο της σημαίας διότι η κλήρωση πολλές φορές θα ορίζει μαθητές που θα προτιμούν να πάνε την βόλτα τους παρά να τρέχουν στην εκκλησία για την Θεία Λειτουργία και μετά στην παρέλαση.
Επίσης αν ισχύσει αυτό για τη σημαία να ισχύσει και το ίδιο για τους απουσιολόγους. Να βγαίνουν και αυτοί με κλήρωση! Όπως και το προεδρείο του δεκαπενταμελούς! Επίσης να κλήρώνεται κάθε χρόνο και ο ΄Αρχων Βασιλεύς όπως γινόταν στην Αρχαία Ελλάδα.
Κάτι δεν μου αρέσει σε όλα αυτά. Δεν μπορώ να βρω μια λογική συνέχεια. Είμαι υπέρ του απόλυτου σεβασμού αλλά κατά της αποθέωσης της λεγόμενης αριστείας. Είμαι όμως δύο φορές κατά της επιβράβευσης της αχρηστείας. Για μένα δεν υπάρχει η έννοια “Άριστος”. Υπάρχει όμως η έννοια “Άχρηστος” (έως ότου αποφασίσει ο ίδιος να μην είναι).