Η πρόταση των Παρεμβάσεων στις Γενικές Συνελεύσεις
Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης
A΄ ΕΛΜΕ την Τρίτη 29/10, 6.00 μ.μ., ΕΔΟΘ (Πρ. Κορομηλά 51)
Β΄ ΕΛΜΕ την Πέμπτη 31/10, 7.00 μ.μ., 7ο ΓΕΛ Καλαμαριάς (Αδριανουπόλεως 2)
Γ΄ ΕΛΜΕ την Πέμπτη 31/10, 7.00 μ.μ., 1ο ΓΕΛ Συκεών (Επταπυργίου 150)
Δ΄ ΕΛΜΕ την Παρασκευή 1/11, 6.00 μ.μ., 20ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης (Κλεάνθους 30)
Ε΄ ΕΛΜΕ την Πέμπτη 31/10, 7.00 μ.μ., 1ο Γ/Σ Σταυρούπολης (Πεσόντων ηρώων 2)
Όλοι στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ : Οι Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ γίνονται με γενικευμένη επίθεση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, με τους φοιτητές να δείχνουν του δρόμο αγώνα. Η ηγεσία της ΟΛΜΕ σε τέλμα προτείνει «πρόγραμμα δράσης» συγκάλυψης και ανάθεσης στις ανυπόληπτες ηγεσίες ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ. Οι Γ.Σ. να απαντήσουν με την καταψήφιση της εισήγησης της ΟΛΜΕ, την υπερψήφιση αγωνιστικού προγράμματος και πανεκπαιδευτικό συντονισμό των σωματείων.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. συνεχίζει την αντιλαϊκή – αντεργατική πολιτική και επιτίθεται στα σωματεία
Η κυβέρνηση της ΝΔ παίρνει τη σκυτάλη των αντιλαϊκών πολιτικών από το ΣΥΡΙΖΑ και υλοποιεί δεσμεύσεις της Ε.Ε. – ΟΟΣΑ – ΔΝΤ – ΣΕΒ με τα σύμφωνα σταθερότητας, τις δεσμεύσεις από τα μνημόνια, τα ματωμένα πλεονάσματα που οδηγούν την κοινωνική πλειοψηφία σε δυσβάστακτη διαβίωση. Μέσω ΤΑΙΠΕΔ προχωράει σε ιδιωτικοποιήσεις (ΔΕΗ, νερό, δημόσιας περιουσίας, ΕΛΠΕ, κλπ). και παρέχει στήριξη στις επιχειρήσεις που καταστρέφουν το περιβάλλον και τον πολιτισμό (Σκουριές,, Άγραφα, Φυλή, Ελληνικό, Πειραιά, κλπ). Με το «Αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο» καταργεί το δικαίωμα της απεργίας με την ηλεκτρονική ψηφοφορία, υπονομεύει τα εργασιακά δικαιώματα, επιτρέπει στους επιχειρηματίες ανεξέλεγκτες επενδύσεις χωρίς στοιχειώδεις περιβαλλοντικούς κανόνες, κ.ά. Εφαρμόζει αντιμεταναστευτικές πολιτικές και με το κατάλληλο μίγμα εθνικισμού και ρατσισμού προετοιμάζει τις επερχόμενες απελάσεις προσφύγων. Καταθέτει νέο αντιλαϊκό προϋπολογισμό με επιβαρύνσεις στους μισθωτούς, χωρίς τις φοροελαφρύνσεις που είχε υποσχεθεί προεκλογικά, ενώ μειώνει κατά 4% τη φορολογία στους επιχειρηματίες και άλλο 4% το 2020. Με το δόγμα «νόμος και τάξη» η κυβέρνηση καταργεί το Πανεπιστημιακό άσυλο και με τον αντισυνδικαλιστικό νόμο που ψήφισε επιδιώκει να σταματήσει τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις.
Την ίδια στιγμή ο κινδύνος εμπλοκής της χώρας μας στο σκηνικό πολεμικής ανάφλεξης στην περιοχή μας εντείνεται από : Την πολιτική ταύτισης που ακολουθεί η κυβέρνηση με τις ΗΠΑ, το ΝΑΤΟ και την ΕΕ, την Τουρκική εισβολή στη Συρία ενάντια στον πολύπαθο κουρδικό και συριακό λαό, τους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς που οξύνονται, την επέκταση των στρατιωτικών βάσεων των ΗΠΑ στη χώρα μας.
Το Δημόσιο σχολείο και οι εκπαιδευτικοί μπροστά σε νέο γύρω αντιεκπαιδευτικών μέτρων
Η κυβέρνηση προωθεί μια σειρά βαθιά αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση, την εργασία, τα κοινωνικά και δημοκρατικά δικαιώματα. Η πολιτική των περικοπών και της λιτότητας συνεχίζεται. Η αδιοριστία μονιμοποιείται, ενώ τα κενά σε όλη τη χώρα είναι περισσότερα από 3.500, εκατοντάδες στη Θεσσαλονίκη, 250 σε όλες τις δομές των σχολείων δυτικής Θεσσαλονίκης. Ο νόμος έκτρωμα, το προσοντολόγιο, της πιο σκληρής αξιολόγησης και της ανθρωποφαγίας, είναι στρωμένο χαλί για την κυβέρνηση της ΝΔ η οποία προτάσσει και γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Προωθεί την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση με τον ήδη ψηφισμένο νόμο του ΣΥΡΙΖΑ και ετοιμάζεται να φέρει νέο νόμο μέχρι το τέλος του 2019 που θα συνδέεται και με τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Επίκεινται νέες αλλαγές σε αντιδραστική κατεύθυνση για το «Νέο Λύκειο» των λίγων κι εκλεκτών με εθνικό απολυτήριο, με τις εξετάσεις όλων των τάξεων να μετράνε για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, τράπεζα θεμάτων, βάση του 10, κλπ. Η υπoχρηματοδότηση στην εκπαίδευση συνεχίζεται, με το 2,87% για φέτος του προϋπολογισμού και με τη συνολική μείωση να φτάνει στο 26,6% από το 2009. Με χιλιάδες παιδιά προσφύγων να μένουν εκτός του δημόσιου σχολείου γιατί δεν προωθούνται τα ανάλογα μέτρα (προσλήψεις αναπληρωτών, υπεύθυνοι σε όλες τις δομές, περιορισμοί στην απόδοση ΑΜΚΑ, μεταφορά μαθητών, κ.ά.). Η μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών συνεχίζεται, με μειώσεις μισθών 30% έως 40% την τελευταία δεκαετία. Με τις αντιασφαλιστικές αλλαγές του νόμου Κατρούγκαλου να επεκτείνονται με ιδιωτικοποίηση των επικουρικών ταμείων. Με τα ιδεολογήματα της δήθεν αριστείας και τη βαθιά συντηρητική στροφή στο περιεχόμενο της γνώσης (δηλώσεις Κεραμέως, κατάργηση της σύγχρονης ιστορίας, σημαία, κλπ.). Με τα ΕΠΑΛ να γίνονται δούρειος ίππος προώθησης της αξιολόγησης μέσω προγραμμάτων (σχέδιο δράσης, σύμβουλος καθηγητής, κ.ά). Είναι ραγδαία η αύξηση του αριθμού των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων και γενικευμένη πλέον η αντιπαιδαγωγική εφαρμογή των συνδιδασκαλιών. Με την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας πτυχίων ΑΕΙ και κολεγίων με στόχο την παράκαμψη του άρθρου 16 και με τη γενίκευση της πληρωμής των μεταπτυχιακών προγραμμάτων προωθείται ένα καθεστώς πλήρους ιδιωτικοποίησης.
Η πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ δέσμια των μνημονιακών κομμάτων
Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ) δέσμια του βεβαρυμμένου παρελθόντος της αρνείται να εκπληρώσει και τις στοιχειώδεις υποχρεώσεις της και αφήνει ακάλυπτο τον κλάδο και το σχολείο από τις συνεχείς επιθέσεις που δέχονται. Αρνήθηκαν να οργανώσουν πανελλαδικές κινητοποιήσεις για ολιγομελή, Ξένες γλώσσες, τμήματα μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, πολιτική αδιοριστίας, κενά, προβλήματα των αναπληρωτών, κ.ά.. Η πρόταση που καταθέτουν στις Γ.Σ. μόνο θυμηδία μπορεί να προκαλέσει στους εκπαιδευτικούς. Στην εισήγηση δεν υπάρχει καμία ανάλυση για την πολιτική κατάσταση, προφανώς για να συγκαλύπτουν τις ευθύνες των μνημονιακών κόμματων, των κυβέρνησεων και της ΕΕ, ενώ ούτε καν τη λέξη κυβέρνηση αναφέρουν πουθενά! Όσον αφορά τα αιτήματα είναι αφηρημένα και υποβαθμισμένα. Για πρώτη φορά, η ΟΛΜΕ, απροκάλυπτα και ανοιχτά, προτείνει την εφαρμογή της πρότασης του ΟΟΣΑ και όλων των κυβερνήσεων που κατά καιρούς, ανεπιτυχώς επιδίωξαν την εφαρμογή της αξιολόγησης. Ζητάει «την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου», όπως ονομάζουν όλοι πλέον την έναρξη της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολείων. Σχετικά με το πρόγραμμα δράσης η πρωτοτυπία του είναι η ανυπαρξία του. Για μια ακόμη φορά μας παραπέμπει στις αποφάσεις της ηγεσίας της ΑΔΕΔΥ προτείνοντας «στήριξη των απεργιών της ΑΔΕΔΥ για αναπτυξιακό νόμο και προϋπολογισμό», ενώ ούτε η ΑΔΕΔΥ έχει πρόταση αγώνα. Πρόταση απεργιακού αγώνα δεν καταθέτει ούτε το ΠΑΜΕ, το οποίο προσχηματικά ψήφισε την πρόταση αγώνα που κατέθεσαν οι Παρεμβάσεις στο 19ο Συνέδριο και την αγνοεί σαν να μην υπήρξε. Τώρα οργανώνει πανελλαδική συνάντηση σωματείων, παρόλο που σε τοπικό επίπεδο ούτε ψηφίζει, ούτε συμμετέχει στον συντονισμό των ΕΛΜΕ, ενώ από κοινού με τη ΔΑΚΕ διέλυσαν και το διελμικό των ΕΛΜΕ (κοινές συναντήσεις των ΕΛΜΕ). Θέλει να εντάξει τα σωματεία να εξυπηρετούν κομματικές και παραταξιακές επιδιώξεις και προτρέχει βάζοντας την Πρωτοβουλία Αναπληρωτών, ενταγμένη στα σχέδια του ΠΑΜΕ, να προτείνει πανομοιότυπες κινητοποιήσεις με αυτές που προτείνει και το ΠΑΜΕ.
Διεκδικήσεις και αιτήματα αιχμής
· Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα – μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές.
· Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κανείς κάτω από 1000 ευρώ καθαρά. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Άμεση καταβολή του κατηργημένου ΜΚ των ετών 2016-2017.
· Κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου. Σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς και χωρίς όριο ηλικίας.
· Όχι στην αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση και την αυτονομία της σχολικής μονάδας. Απεργία-αποχή!
· Επαναφορά του ωραρίου στα προ του ΄13 επίπεδα.
· 20 μαθητές/τμήμα, 15/ΟΠ, 10/εργαστήριο, μείωση μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
· Όχι στο Νέο Λύκειο της αγοράς και των εξεταστικών φραγμών. Όχι στα ΕΠΑΛ της υποβαθμισμένης εκπαίδευσης, της μαθητείας και της φτηνής κατάρτισης.
· Ουσιαστική ένταξη όλων των προσφυγόπουλων και των παιδιών μεταναστών στην πρωινή σχολική ζώνη με τμημάτα υποδοχής σε όλα τα σχολεία.
· Όχι στον αντισυνδικαλιστικό νόμο και τις αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στα Πανεπιστήμια.
· Όχι στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και τον πόλεμο. Καμιά εμπλοκή της χώρας. Να κλείσουν οι βάσεις.
Πρόγραμμα Δράσης
Καταθέτουμε πρόταση ανυποχώρητου, πολύμορφου αγώνα διαρκείας που θα ελέγχεται από τις Γ.Σ. και θα φτάσει μέχρι τις πανελλαδικές εξετάσεις. Επιδιώκουμε να πάρει πανεκπαιδευτικά χαρακτηριστικά.
· Συμμετοχή στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια 31/10 μαζί με τους φοιτητικούς συλλόγους.
· Συμμετοχή στις 4/11 στο μαθητικό και φοιτητικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο.
· Οργανώνουμε πανεκπαιδευτική συγκέντρωση την Παρασκευή 8/11, στις 6.00 μ.μ. στο Άγ. Βενιζέλου με αιχμή τους μόνιμους μαζικούς διορισμούς και την κάλυψη όλων των κενών.
· Οι ΕΛΜΕ συμμετέχουν στον τριήμερο εορτασμό και στην πορεία του Πολυτεχνείου.
· Οργανώνουμε απεργιακή απάντηση ενάντια στα αντιεκαπιδευτικά μέτρα, για την προώθηση των διεκδικήσεων μας με κήρυξη 24ωρης ή και 48ωρης απεργίας στις 21/11 ή και 22/11.
· Οι ΕΛΜΕ και οι συνάδελφοι της πρώην διαθεσιμότητας οργανώνουμε κινητοποίηση την Παρασκευή 15/11, στις 1.00 μ.μ. στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης για να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου για τους συναδέλφους της πρώην διαθεσιμότητας. Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ να οργανώσουν κινητοποίηση την Παρασκευή 29/11, στις 1.00 μ.μ. στο Υπουργείο Παιδείας.
· Συνάντηση συντονισμού των σωματείων και συλλογικοτήτων της εκπαίδευσης για την οργάνωση των κινητοποιήσεων τη Δευτέρα 4/11, στις 6.30 μ.μ., στην ΕΔΟΘ.
· Μετά την απεργία νέες Γ.Σ. των ΕΛΜΕ και Γ.Σ. προέδρων στις 30/11 για κλιμάκωση του αγώνα.
Οι αγώνες να περάσουν στα χέρια των ΕΛΜΕ και των εκπαιδευτικών
Για να επανέλθουν αγωνιστικά στο προσκήνιο οι εργαζόμενοι οφείλουμε να συμβάλλουμε στο σταμάτημα της αδράνειας που έχουν επιβάλλει οι δυνάμεις του κυβερνητικού, αλλά και του κομματικού συνδικαλισμού στα σωματεία. Ήταν χαρακτηριστική η στάση τους στην αποκλιμάκωση των κινητοποιήσεων ενάντια στον αντισυνδικαλιστικό νόμο που καταργεί τις απεργίες και την ημέρα που ψηφίστηκε δεν προκήρυξαν απεργία!
Αν η Γ.Σ. των προέδρων δεν αποφασίσει ένα αντίστοιχο πρόγραμμα δράσης, οι ΕΛΜΕ να το προωθήσουν και να το υλοποιήσουν σε τοπικό επίπεδο. Οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ με αποφάσεις των Γ.Σ. στη Γ.Σ. των προέδρων να συντονιστούν σε πανελλαδικό επίπεδο, προσαρμόζοντας ανάλογα τις κινητοποιήσεις.