Η ποιότητα και η αξιοκρατία στην εκπαίδευση ως συνταγματική υποχρέωση
Σύμφωνα με τα πορίσματα της παιδαγωγικής επιστήμης, η διδασκαλία είναι ο τομέας εκείνος της παιδαγωγικής διαδικασίας που αφορά τους χειρισμούς του εκπαιδευτικού για μετάδοση, για εκμάθηση γνώσεων και άσκηση δεξιοτήτων. Η δε εκπαίδευση των εκπαιδευτικών πρέπει να καλύπτει τρεις ισότιμους τομείς, τον τομέα της παιδαγωγικής κατάρτισης, τον τομέα των σπουδών για τα αντικείμενα διδασκαλίας και τον τομέα της πρακτικής άσκησης. Δεν γίνεται λοιπόν ο εκπαιδευτικός να προσεγγίσει και να ενισχύσει τις γνώσεις των μαθητών, όταν ο ίδιος δεν τις έχει σπουδάσει. Τούτο προκύπτει και από τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής.
Η Υπουργική Απόφαση για το Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο, που υπεγράφη τον περασμένο Μάιο, δίνει τη δυνατότητα διδασκαλίας των μαθημάτων των Εικαστικών, Θεατρικής Αγωγής, Μουσικής, Φυσικής Αγωγής και Πληροφορικής σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 70 (δασκάλους), παραγνωρίζοντας αφενός και πρωτίστως το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των μαθητών σε παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς, απαξιώνοντας αφετέρου τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς, που υπηρετούν εδώ και χρόνια το ελληνικό δημόσιο σχολείο και καταστρατηγώντας τα εργασιακά τους δικαιώματα.
Επίσης, στη βάση της εφαρμογής της ίδιας απόφασης, παρατηρείται εφέτος εντονότερα από ποτέ το φαινόμενο μη ύπαρξης διαφάνειας, αν όχι στρέβλωσης, ως προς τη δήλωση των υπαρχόντων κενών από τις περιφερειακές, τοπικές μέχρι και τις κεντρικές διοικητικές βαθμίδες του ΥΠΕΘ, γεγονός που έχει ως άμεση συνέπεια τα προαναφερθέντα μαθήματα να διδάσκονται σε ορισμένα σχολεία της επικράτειας από εξειδικευμένο προσωπικό, ενώ σε άλλα όχι. Ειδικότερα, για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, υπολογίζουμε ότι μόνο το 60% του μαθητικού πληθυσμού της χώρας έχει τη δυνατότητα να το διδαχθεί από τους εξειδικευμένους θεατρολόγους και ηθοποιούς. Έτσι, δυστυχώς, καταρρίπτεται πολύ εύκολα ο ισχυρισμός του υπουργείου Παιδείας για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, αφού καταστρατηγείται καταφανώς η Αρχή της Ισότητας. Απορίας άξια επίσης είναι και η κατάργηση του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής από τις τάξεις Ε᾽ και Στ᾽. Με ποια άραγε παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια; Με ποιους στόχους και βάσει ποιων γνωμοδοτήσεων;
Για τους λόγους αυτούς έχει υπάρξει μαζική κινητοποίηση του κλάδου μας, καθώς και των αντίστοιχων κλάδων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, που πλήττονται από την ΥΑ, οι οποίοι απέστειλαν ήδη εξώδικες προσκλήσεις διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο αλλά και προς άπασες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις της χώρας, εκ τρίτου δε, έχουν ήδη προσφύγει στο ΣτΕ για την ακύρωση της ως άνω ΥΑ.
Δηλώνουμε προς πάσα κατεύθυνση, ως εκπαιδευτικοί και ως γονείς, ότι δεν θα μείνουμε πλέον άπραγοι, αλλά θα διεκδικήσουμε μέχρι τέλους με κάθε νόμιμο τρόπο την κατάργηση της ως άνω ΥΑ.
Απαιτούμε δε απόλυτη διαφάνεια και θα παραμείνουμε στις επάλξεις με κάθε νόμιμο μέσο για να αρθούν οι διαπιστωμένες στρεβλώσεις και οι μαθητές να έχουν την εκπαίδευση που τους αξίζει.
Οι προσφεύγοντες εκπαιδευτικοί ΠΕ 32 (Θεατρολόγοι)
Ο πληρεξούσιος Δικηγόρος, Δρ. Ηλίας Κολλύρης