Η παιδεία υποβαθμίζεται, ο διάλογος ευτελίζεται κι αυτοί θριαμβολογούν
Παληγιάννης Βασίλειος
Τα νέα μέτρα (φορολογικό, ασφαλιστικό, εκπαιδευτικό) οδηγούν στη φτωχοποίηση της ελληνικής κοινωνίας και στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Σήμερα τα πάντα γύρω μας καταρρέουν, αφού επικρατεί μια εξισωτική, ισοπεδωτική λογική, κατ’ εφαρμογή μιας άκρατης ιδεοληψίας.
Η γενικευμένη ανησυχία όλων μας για το μέλλον είναι απόλυτα δικαιολογημένη, αφού το Γ’ μνημόνιο έφερε ”αριστερή” δυστυχία και η δυστυχία κι άλλο κοινωνικό χάος.
Εμείς οι εκπαιδευτικοί παρακολουθούμε με ανησυχία τις εξελίξεις ιδιαίτερα στην Παιδεία, όπου επικρατεί το απόλυτο αλαλούμ.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ευτελίζοντας κάθε έννοια διαλόγου, αφού ο κλάδος των εκπαιδευτικών δεν μετείχε ποτέ ουσιαστικά σ’αυτόν, προχώρησε σε μια σειρά πρόχειρων, ατεκμηρίωτων, αποσπασματικών ρυθμίσεων που υποβαθμίζουν το δημόσιο σχολείο.
Όλες δε οι προωθούμενες ρυθμίσεις πιστοποιούν την πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας να περιορίσει τον αριθμό των εκπαιδευτικών, αδιαφορώντας για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα:
- Η ρύθμιση για την Ειδική Αγωγή στην ουσία ”καταργεί” τα τμήματα ένταξης, αφού αλλάζει το χαρακτήρα τους και τα μετατρέπει κάτι ανάμεσα σε Τ.Ε. και παράλληλη στήριξη, με στόχο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών, αφού το πρόγραμμα ΕΣΠΑ για την παράλληλη στήριξη τελειώνει.
- Η ρύθμιση για το νέο τύπο Ολοήμερου Σχολείου, καταργεί τα ΕΑΕΠ, μειώνει τον αριθμό των ωρών διδασκαλίας, καταργεί την πρωινή ζώνη και θέτει ως βασική προϋπόθεση συμμετοχής των μαθητών στο Ολοήμερο Σχολείο να εργάζονται και οι δύο γονείς. Μέτρα που έχουν ως κεντρικό στόχο τη με κάθε τρόπο εξοικονόμηση εκπαιδευτικών, αδιαφορώντας για τις μορφωτικές ανάγκες χιλιάδων μαθητών.
- Η ρύθμιση για τη λειτουργία των νηπιαγωγείων προβλέπει αύξηση του ελάχιστου αριθμού των νηπίων από 7 στα 14 ανά τμήμα. Μια ρύθμιση, που αν εφαρμοστεί, θα οδηγήσει σε κύμα κατάργησης εκατοντάδων τμημάτων νηπιαγωγείων ιδιαίτερα στην επαρχία.
Η κυβέρνηση διαμορφώνει ένα εφιαλτικό τοπίο διαλύει την εκπαίδευση κι καταδικάζει στην ανεργία χιλιάδες νέους εκπαιδευτικούς.
Είναι σίγουρο, πως αν εφαρμοστούν οι παραπάνω ρυθμίσεις, θα «εξοικονομηθούν» πάνω από 5.000 εκπαιδευτικοί.
Η ίδια βεβαίως υποτιμώντας τη νοημοσύνη των εκπαιδευτικών, αλλά και γενικότερα της κοινωνίας, προσπαθεί να πείσει, πως οι παραπάνω ρυθμίσεις αποσκοπούν στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
Επιμένει στο ψέμα και στον άκρατο λαϊκισμό διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα. Υπόσχεται πως θα αυξήσει τα τμήματα ένταξης, δεν θα καταργήσει νηπιαγωγεία, θα αναβαθμίσει τα ολοήμερα κ.τ.λ.. Θριαμβολογεί, την ίδια στιγμή που συνειδητά διαλύει το ολοήμερο, κλείνει νηπιαγωγεία, διαλύει τα τμήματα ένταξης και οδηγεί στην ανεργία χιλιάδες νέους εκπαιδευτικούς.
Αυτή η κατάσταση δε μπορεί να συνεχιστεί.
Η Παιδεία μας δεν αντέχει άλλα πλήγματα.
Αν πιστεύουμε πως ”Δει δη Παιδείας και άνευ ταύτης ουδέν” επιβάλλεται να αλλάξουμε την Παιδεία, να αλλάξουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ώστε να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις.
Πάντα στη διάθεσή σας Παληγιάννης Βασίλειος