Την εύρυθμη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και την ένταξη στο ολοήμερο πρόγραμμα διδασκαλίας ακόμη και των ολιγοθέσιων Δημοτικών Σχολείων της χώρας υπογράμμισε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που επισκέφθηκε το ολιγοθέσιο Δημοτικό Σχολείο της Πέρδικας στην Αίγινα για να παρακολουθήσει τον αγιασμό.

Στην ομιλία του ο Υπουργός ανέφερε:

«Είναι μία πολύ ωραία μέρα για τη χώρα μας. Πάνω από ένα εκατομμύριο μαθήτριες και μαθητές, 150.000 εκπαιδευτικοί, πάνω από 10.000 σχολεία, πάνω από 25 εκατ. βιβλία είναι στη θέση τους και αρχίζει η σχολική χρονιά μ’ έναν ομαλό τρόπο. Αλίμονο αν δεν υπάρχουν άλλα προβλήματα, προφανώς κι υπάρχουν. Αλλά, για δεύτερη χρονιά θεωρούμε ότι υπάρχει μία τεράστια επιτυχία διότι ανοίγουν τα σχολεία μας στην ώρα τους και ανοίγουν με καλύτερους όρους από την προηγούμενη. Και γι’ αυτό θα πρέπει να ευχαριστήσουμε τους εκπαιδευτικούς, όλα τα στελέχη της Εκπαίδευσης μας, Περιφερειακούς Διευθυντές, τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, τους Διευθυντές μας και βεβαίως την υπεράνθρωπη προσπάθεια που έκαναν στο Υπουργείο για μας όλες οι Υπηρεσίες για να έχουμε αυτήν την χαρά να λέμε ότι σήμερα επιτέλους μπαίνουμε σε μία νέα κανονικότητα.

Θα ήθελα να πω δυο λόγια, πρώτα για τα παιδιά. Δεν θα το καταλάβετε σήμερα αλλά αρχίζετε ένα νέο ταξίδι σαν να πάτε να επισκεφτείτε νέες χώρες, νέα μέρη εντελώς καινούρια. Εντελώς καινούργια για σας. Αρχίζετε λοιπόν ένα ταξίδι, σε όποια τάξη κι αν είσαστε, στη γνώση. Κι αρχίζετε αυτό το ταξίδι μαζί με τους δασκάλους σας. Σ’ αυτό το ταξίδι, θα μάθετε πάρα πολλά πράγματα. Κατά τη γνώμη μου δυο πράγματα έχουν πάρα πολύ μεγάλη σημασία, πέρα από όσα θα μάθετε μέσα από τα βιβλία. Το πρώτο είναι να μάθουμε να σεβόμαστε το διπλανό μας, όσο διαφορετικός κι αν είναι από μας. Θα πρέπει να τον σεβόμαστε, να τον αγαπάμε και να προσπαθούμε να καταλάβουμε γιατί ο διπλανός μας ορισμένες φορές λέει πράγματα διαφορετικά απ’ αυτά που λέμε εμείς. Να καταλαβαίνουμε τους άλλους.

Το δεύτερο είναι αυτό που μόλις έκανε η κυρία Διευθύντρια. Είδατε που με καλωσόρισε αλλά ταυτοχρόνως μου είπε ‘δώστε λύσεις’, δηλαδή εξέφρασε ένα παράπονο. Κι αυτό είναι δημοκρατία. Στη δημοκρατία στον τόπο μας, έτσι τα πράγματα πάνε μπροστά. Συμφωνώντας, διαφωνώντας και διεκδικώντας ένα καλύτερο αύριο. Άρα σεβόμενοι τους διπλανούς μας, με δημοκρατία πάντα -κάτι που είμαι σίγουρος ότι οι εκπαιδευτικοί σας, οι δασκάλες σας θα σας το λένε κάθε μέρα- σιγά-σιγά όλοι μαζί θα πάμε βήματα μπροστά.

Στους εκπαιδευτικούς μας δεν μπορώ παρά να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ. Και θέλω να είναι σαφές αυτό ότι δεν είναι κάτι το τυπικό. Και ειδικά στους εκπαιδευτικούς μας που είναι στις ακριτικές περιοχές, που με δική τους επιλογή έχουν πάει στα βουνά των νησιών μας, στον Έβρο, στην Κρήτη, στη Θεσσαλία για να μπορέσουν να προσφέρουν. Αυτή η προσφορά δείχνει το ηθικό ανάστημα των εκπαιδευτικών μας. Και ξέρω ότι η Πολιτεία δεν έχει φερθεί τόσο καλά όσο έπρεπε τόσα χρόνια. Και ξέρω ότι με το περίσσευμα ψυχής αυτών των εκπαιδευτικών πολλές φορές οι όποιες ελλείψεις υπάρχουν, αντιμετωπίζονται. Έχουμε πλήρη συνείδηση των ελλείψεων αλλά βαθιά ευγνωμοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας. Διότι ξέρουμε ότι χωρίς τους εκπαιδευτικούς, αυτό το σύστημα θα είχε καταρρεύσει εδώ και πάρα πολύ καιρό.

Και μία κουβέντα για τους γονείς. Έχω την αίσθηση ότι όσο τα παιδιά αρχίζουν αυτό το ταξίδι, μαζί τους αρχίζει κι ένα ταξίδι των γονιών. Και πρέπει οι γονείς να συνειδητοποιήσουν οι ίδιοι ότι δεν τα ξέρουν όλα. Να αφήσουν τους εκπαιδευτικούς να κάνουν τη δουλειά τους όπως ξέρουν αυτοί. Και οι γονείς θα μπουν κι αυτοί στη λογική των παιδιών τους εμπλουτίζοντας πάρα πολύ όχι μόνο τις γνώσεις τους αλλά και την κατανόηση των παιδιών μέσα από αυτήν τη σύνθετη διαδικασία που θα ζήσετε τα επόμενα χρόνια.

Η παρουσία μου σήμερα εδώ είναι η παρουσία της Πολιτείας. Δεν είναι κάτι προσωπικό. Είναι η παρουσία της Πολιτείας, διότι φέτος, όπως και πέρυσι, όπως ενδεχομένως να γνωρίζετε, τα 835 ολιγοθέσια σχολεία γίνονται για πρώτη φορά ολοήμερα. Και σε αυτά επίσης πάνε ειδικότητες για τα μαθήματα της ξένης γλώσσας της Πληροφορικής όπως και άλλες ειδικότητες. Κάνουμε λοιπόν φέτος ένα τεράστιο βήμα, αναβαθμίζοντας τα ολιγοθέσια σχολεία τα οποία πολλές φορές, πάρα πολλοί, τα είχαν σνομπάρει. Εμείς λοιπόν για να δείξουμε αυτή τη θέση μας είπαμε να έρθουμε σε ένα ολιγοθέσιο σχολείο το μοναδικό ολιγοθέσιο σχολείο της Αίγινας, για να υπογραμμίσουμε αυτή τη διάσταση της πολιτικής μας.

Θέλω να ευχαριστήσω τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ύδρας Σπετσών και Αιγίνης κ. Εφραίμ. Πραγματικά είναι για μένα τιμητικό να είμαστε σήμερα με τον Μητροπολίτης μας για ένα λόγο που ενδεχομένως οι περισσότεροι από σας δεν γνωρίζετε. Ο Μητροπολίτης μας είναι επικεφαλής της Επιτροπής που όρισε η Εκκλησία με εντολή του Μακαριότατου Αρχιεπισκόπου Κυρίου Ιερώνυμου για το θέμα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Απεδείχθη –δεν ξέρω αν είναι λόγω της νησιώτικης καταγωγής του- ένας συγκλονιστικός καπετάνιος, ένας Ιεράρχης από τον οποίον έμαθα εγώ πάρα πολλά πράγματα και νομίζω επιλύσαμε πολύ σύνθετα ζητήματα και λόγω της συμβολής του Μητροπολίτη μας. Και θέλω να τον ευχαριστήσω και γι’ αυτό.

Πέραν αυτών που σας εξήγησα είναι η παρουσία της κυρίας Σωζίας Αποσπόρη –γιατί νομίζω ότι την γνωρίζετε όλοι την κυρία Σωζία- την συνάντησα πριν από 15 ημέρες σε μια συνάντηση που κάναμε με όλους τους Διευθυντές και τους Υποδιευθυντές των σχολείων στην Αίγινα και ήρθε και μου λέει με αυτόν τον σχεδόν απειλητικό τρόπο, θα καταλάβετε τι εννοώ, ‘έχουμε ένα λυόμενο που είναι βιβλιοθήκη, θέλω να μου φέρεις ένα δεύτερο λυόμενο γιατί θέλω το σχολείο να γίνει Πολιτιστικό κέντρο της Πέρδικας’. Και με κοιτάζει στα μάτια και μου λέει με το δάχτυλο ‘αν δεν μου το φέρεις δεν θα πάρω σύνταξη, θα είμαι συνέχεια εδώ για να σ’ ενοχλώ’. Καταλαβαίνετε ότι δεν είχα πολλές επιλογές, οπότε έχουμε ήδη αγοράσει το λυόμενο. Ξέρετε, υπάρχει μία γραφειοκρατική διαδικασία μέχρι να γίνει, έτσι στο τέλος του μήνα, αρχές Οκτωβρίου θα έχετε το δεύτερο.

Φέτος, όπως σας είπα, είναι η δεύτερη χρονιά που ανοίγουν κανονικά και με πολύ καλύτερες συνθήκες τα σχολεία μας. Δεν θα πρέπει να αναζητήσουμε ευθύνες γιατί δεν γινόταν το ίδιο τόσες δεκαετίες. Θα πρέπει να χαρούμε για το ότι γίνεται. Και θα πρέπει να πούμε ότι επιτέλους και εμείς, σαν πολλές άλλες χώρες, είμαστε μια κανονική χώρα που το άνοιγμα των σχολείων δεν θα είναι πάντα πρώτη είδηση. Η κανονικότητα είναι δυνατόν να γίνει. Δεν τη χρεώνεται καμία Κυβέρνηση αλλά τη χρεώνονται οι εκπαιδευτικοί μας, ο τόπος μας, η πατρίδα μας, και αυτό πρέπει να το χαρούμε».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025