Τα ΕΠΑΛ, τα τελευταία χρόνια, έχουν επιφορτισθεί με μεγάλο, πολύ χρονοβόρο και ιδιαίτερα επίπονο διοικητικό έργο, χωρίς να διαθέτουν τα περισσότερα γραμματειακή υποστήριξη, επιστάτη, ή άλλου είδους πρόσθετες παροχές και υπηρεσίες υποβοηθητικές στο έργο της διεύθυνσής των.


• Ο φόρτος εργασίας και οι ανάγκες του σχολείου αφορούν στα λειτουργούντα τμήματα.
• Για λόγους ισονομίας, ίδιων δυνατοτήτων, κοινής και δίκαιης αντιμετώπισης του θέματος σε όλα τα σχολεία, είναι κρίσιμος και καθοριστικός ο συνολικός αριθμός των μαθητών των ‘ολιγομελών’ τμημάτων.
• Για καθαρά συγκυριακούς λόγους, σχολικές μονάδες με περισσότερους μαθητές θα έχουν σε ορισμένες περιπτώσεις λιγότερους Υποδιευθυντές από άλλες με λιγότερους μαθητές.
• Παρουσιάζεται το φαινόμενο, οριακά σε ορισμένα σχολεία, να ¨χάνεται¨ Υποδιευθυντής.
• Τα όσα ορίζονται στο τέλος της περ. (α), εδ. 1, παρ. 13, άρθρο 14 του Ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167/τ.Α΄/30-9-1985), ήτοι: «(…) Για την εφαρμογή της διάταξης αυτής δεν υπολογίζεται ως τμήμα εκείνο που έχει αριθμό μαθητών μικρότερο από το μισό του προβλεπόμενου ανώτατου αριθμού.», δεν συνδέονται με το άρθρο 11, παρ. 7, του ιδίου νόμου, που αφορά τον ορισμό του πλήθους των Υποδιευθυντών στις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ζητούμε,
την εφαρμογή του άρθρου 11, παρ. 7 του Ν.1566/1985 (ΦΕΚ 167/τ.Α΄/30-9-1985), χωρίς όμως την παρατήρηση (τα οποία πληρούν την προϋπόθεση που ορίζεται από την παρ. 13α του άρθρου 14 του Ν.1566/1985, δηλαδή όσα έχουν τουλάχιστον δεκατρείς (13) μαθητές), διότι οι διατάξεις των δύο άρθρων είναι ανεξάρτητες, δεν συνδέονται με οποιοδήποτε τρόπο μέσα στο νόμο και αποτελεί αυθαίρετη ερμηνεία του.
Για τον ορισμό του αριθμού των υποδιευθυντών στα ΕΠΑ.Λ. να λαμβάνονται υπόψη όλα τα τμήματα Γενικής Παιδείας της Α’ τάξης, τα τμήματα Τομέων της Β’ τάξης, τα τμήματα Ειδικοτήτων της Γ’ τάξης και τα τμήματα Ειδικοτήτων της Τάξης Μαθητείας, αλλά να δίνεται και η δυνατότητα στους Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λαμβάνοντας υπόψη ποσοτικά, ποιοτικά αλλά και λειτουργικά κριτήρια, να προκηρύττουν ή να διατηρούν το πλήθος των υποδιευθυντών.

Επιπρόσθετα στην εγκύκλιο αναφέρεται ότι: «Εκπαιδευτικοί οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις να είναι υποψήφιοι για θέσεις υποδιευθυντών ΕΠΑΛ και υποδιευθυντών ή υπευθύνων τομέων Ε.Κ. έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση μόνο για μία θέση, είτε για θέση υποδιευθυντή ΕΠΑΛ, είτε για θέση υποδιευθυντή Ε.Κ., είτε για θέση υπεύθυνου τομέα Ε.Κ.».
Ο περιορισμός να υποβάλουν αίτηση για μία μόνο θέση γιατί να στερεί το δικαίωμα στους εκπαιδευτικούς που πληρούν τις προϋποθέσεις,
α) να είναι ταυτόχρονα υποψήφιοι για θέσεις υποδιευθυντών στα ΕΠΑ.Λ. και στα Ε.Κ. με δήλωση σειράς προτίμησης ;
β) αν δεν επιλεγούν σε θέση υποδιευθυντή να είναι εν συνεχεία υποψήφιοι για θέση υπευθύνου τομέα Ε.Κ. ;
Ζητούμε,
την άρση του αναίτιου αποκλεισμού ταυτόχρονης υποψηφιότητας σε διαφορετικές θέσεις, επιτρέποντας τις ταυτόχρονες υποψηφιότητες για διαφορετικές θέσεις, με σειρά προτίμησης.

Τέλος όσον αφορά τον προσδιορισμό του αριθμού των υποδιευθυντών στα Ε.Κ., σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ορίζεται υποδιευθυντής σε Ε.Κ. όταν αυτό εξυπηρετεί δύο και πλέον σχολεία σε διαφορετικά ωράρια λειτουργίας. Καμιά συσχέτιση δε γίνεται με τον αριθμό των ασκουμένων μαθητών. Ήδη όμως πολλά Ε.Κ. έχουν γιγαντωθεί και εξυπηρετούν 4 και 5 σχολικές μονάδες ή Δ.Ι.Ε.Κ. ταυτοχρόνως. Επιπλέον υπάρχουν και περιπτώσεις όπου Ε.Κ. εξυπηρετούν ένα ΕΠΑ.Λ. και ένα ή περισσότερα Δ.Ι.Ε.Κ., με αποτέλεσμα να μην δύναται να ορισθεί υποδιευθυντής ή υπεύθυνοι τομέα Ε.Κ.». Για την ορθή αποκατάσταση των παραπάνω,
Ζητούμε,
να εκδοθεί Υπουργική Απόφαση που να ορίζει το πλήθος των υποδιευθυντών των Ε.Κ. αναλογικά με τον συνολικό αριθμό των μαθητών των ΕΠΑ.Λ., των μαθητευόμενων των τάξεων Μαθητείας, και των καταρτιζομένων των Δ.Ι.Ε.Κ. που ασκούνται εργαστηριακά σε αυτά, λαμβάνοντας υπόψη και τα διαφορετικά ωράρια λειτουργίας των εξυπηρετουμένων δομών.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε επιπλέον πληροφορία ή διευκρίνιση και παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειές σας σύμφωνα με τα εκτεθέντα παραπάνω.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.