Η ΟΛΜΕ κατά της αξιολόγησης – Να μην πάρουν μέρος οι καθηγητές
Κατά της αξιολόγησης στρέφεται η ΟΛΜΕ και οι συνδικαλιστές καλούν τους καθηγητές να μην πάρουν μέρος στην εξωτερική αξιολόγηση της ενισχυτικής διδασκαλίας. Το ίδιο ζητούν και από τους γονείς, προτρέποντάς τους να μην αξιολογήσουν την παιδαγωγική επάρκεια των καθηγητών.
Συγκεκριμένα, η Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ καταγγέλλει την ανάθεση από το υπουργείο Παιδείας της αξιολόγησης της ενισχυτικής διδασκαλίας των σχολικών ετών 2012-2013 και 2013-2014 σε μία μονοπρόσωπη ΕΠΕ. Παράλληλα, καλεί τους εκπαιδευτικούς που έχουν με οποιονδήποτε τρόπο ανάμειξη σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας (είτε ως διευθυντές-συντονιστές είτε ως διδάσκοντες) και τους γονείς, «να αγνοήσουν την ιδιωτική εταιρεία που απευθύνει ερωτηματολόγια σε σχολεία και να αρνηθούν οποιαδήποτε αξιολόγηση-δικαιολογία πλουτισμού σε βάρος των μαθητών του δημόσιου σχολείου», όπως λέει. Ομως πρόκειται για διαδικασία εξωτερικής αξιολόγησης, η οποία είναι πάγια στο πλαίσιο ενός προγράμματος ΕΣΠΑ.
Την ίδια στιγμή, οι ελλείψεις στα σχολεία είναι μεγάλες, ενώ οι αναπληρωτές παραμένουν απλήρωτοι. Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης ανέφερε ότι χθες, 10 Νοεμβρίου, επρόκειτο να πληρωθούν οι αναπληρωτές της Α’ φάσης που προσλήφθηκαν μέσω του τακτικού προϋπολογισμού, ενώ για τους αναπληρωτές των οποίων η πρόσληψη έγινε μέσω άλλων προγραμμάτων, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους έχει δώσει την έγκριση, αλλά δήλωσε ότι δεν γνωρίζει την ημερομηνία πληρωμής.
Από την άλλη, με βάση τα στοιχεία του Βασίλη Παληγιάννη, αιρετού στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, έως σήμερα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχουν γίνει 10.974 προσλήψεις αναπληρωτών. Ετσι, δύο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους εξακολουθούν να υπάρχουν 4.000 περίπου κενά εκπαιδευτικών, ενώ οι διαθέσιμες πιστώσεις είναι ελάχιστες. «Είναι σχεδόν σίγουρο πως πολλά σχολεία θα υπολειτουργούν, λόγω έλλειψης του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», λέει ο κ. Παληγιάννης, τονίζοντας ότι «η παιδεία δεν είναι χώρος πειραματισμού και άσκησης ανεύθυνων πολιτικών. Χρειάζεται προγραμματισμός, σοβαρότητα και υπευθυνότητα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της εκπαίδευσης».