Για «πρωτοφανή προκλητικότητα» με την οποία η κυβέρνηση αποπειράται να μετακυλίσει την ευθύνη της στην απουσία «ρωμαλέου φοιτητικού κινήματος» για όσα συμβαίνουν στα ανώτατα ιδρύματα κάνει λόγο η τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, βουλευτής Επικρατείας Νίκη Κεραμέως.
Η κ. Κεραμέως, μιλώντας στην Free Sunday, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων σε όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα στον χώρο της εκπαίδευσης, αλλά και στις πρόσφατες εξελίξεις στο εσωτερικό της κυβέρνησης.
Λίγο μετά τη δημοσιοποίηση του πορίσματος Παρασκευόπουλου για την ανομία στα πανεπιστήμια, ο Ρουβίκωνας «ιδρύει» γραφείο στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ. Την ίδια ώρα ο υπουργός Παιδείας σε συνέντευξή του ρίχνει το μπαλάκι στους φοιτητές για «ακαδημαϊκή ειρήνη». Ποιο είναι το σχόλιό σας;
Είναι ανήκουστο. Τη στιγμή που η πανεπιστημιακή κοινότητα βιώνει έναν πρωτόγνωρο αναβρασμό και το ένα μετά το άλλο πανεπιστημιακά ιδρύματα κλείνουν ή προειδοποιούν ότι θα αναστείλουν τη λειτουργία τους εξαιτίας της ανομίας που κυριαρχεί στους χώρους τους και θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια και την υγιεινή φοιτητών και εργαζομένων, ο υπουργός Παιδείας διερωτάται «πού είναι οι φοιτητές να διεκδικήσουν τους χώρους τους και την ακαδημαϊκή ειρήνη». Η προκλητικότητα με την οποία η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αποπειράται να μετακυλίσει την ευθύνη της στην απουσία «ρωμαλέου φοιτητικού κινήματος» είναι πρωτοφανής. Η ΝΔ έχει δεσμευτεί ότι δεν πρόκειται να ανεχτεί το καθεστώς φόβου και ανομίας που έχει επιβληθεί στα ακαδημαϊκά ιδρύματα και ότι το κράτος θα εγγυηθεί ότι φοιτητές, καθηγητές και εργαζόμενοι θα αισθάνονται επιτέλους ασφαλείς.
Πρόσφατα ο κ. Γαβρόγλου εξήγγειλε αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας της Ιστορίας. Ποια είναι η θέση της ΝΔ ως προς τις σχετικές εξαγγελίες;
Ήδη από τον Απρίλιο του 2017 έχουν εξαγγελθεί αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας της Ιστορίας. Προ καιρού, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) παρέδωσε στον υπουργό πρόταση για τις αλλαγές στα νέα προγράμματα σπουδών του μαθήματος της Ιστορίας, ωστόσο στη δημοσιότητα δόθηκε μόνο μια συνοπτική και πρόχειρη καταγραφή του περιεχομένου των εγχειριδίων και των θεματικών φακέλων. Εξ όσων γνωρίζουμε, μας προκαλεί εξαιρετικά μεγάλη ανησυχία τόσο ο κοινωνιολογικός χαρακτήρας που φέρεται να προσδίδεται στη διδασκαλία του μαθήματος όσο και ο φερόμενος αποκλεισμός ολόκληρων ενοτήτων από την ύλη του μαθήματος. Για τον λόγο αυτόν έχουμε ζητήσει διευκρινίσεις από τον υπουργό, με γραπτή ερώτηση στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, η οποία ωστόσο δεν έχει απαντηθεί.
Παράλληλα είναι σε εξέλιξη κόντρα μεταξύ του κ. Γαβρόγλου και της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων για τα Θρησκευτικά. Τι συμβαίνει και τι θεωρείτε ότι πρέπει να γίνει;
Η ύλη και η φιλοσοφία του νέου προγράμματος σπουδών για τα Θρησκευτικά Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου έχουν κριθεί ως αντίθετα προς το Σύνταγμα και τους νόμους, με τις αποφάσεις 660/2018 και 926/2018 του Συμβουλίου της Επικρατείας. Γονείς και εκπαιδευτικοί επιθυμούν τη συμμόρφωση του υπουργείου με τις δικαστικές αποφάσεις, κάτι που δεν φαίνεται να υλοποιείται επί του παρόντος. Θεωρώ ότι η πολύπαθη εκπαιδευτική πολιτική της χώρας μόνο ζημιωμένη βγαίνει από απειλές και αυταρχικές συμπεριφορές εκ μέρους των κυβερνώντων. Πρέπει να γίνει ένας εποικοδομητικός διάλογος που θα οδηγήσει στις αναγκαίες αλλαγές στο μάθημα των Θρησκευτικών, με τη σύμφωνη γνώμη της Εκκλησίας.
Τις επόμενες εβδομάδες η ΝΔ θα ανακοινώσει τη δική της πρόταση για την παιδεία. Γύρω από ποιους άξονες θα κινηθεί;
Στην ανερμάτιστη πολιτική που ακολουθείται τα τελευταία σχεδόν τέσσερα χρόνια εμείς αντιτάσσουμε το τρίπτυχο «αριστεία – αξιοκρατία – αξιολόγηση» σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Με αποτελεσματικές δομές και διαδικασίες, με εγγυήσεις διαφάνειας και λογοδοσίας, ώστε να δημιουργήσουμε ελεύθερα και αυτόνομα σχολεία και πανεπιστήμια αντάξια των καλύτερων διεθνώς. Υπάρχει η μαγιά, αλλά, δυστυχώς, ελλείπει η βούληση. Θα χρειαστεί σκληρή δουλειά για να αναστρέψουμε τις συνέπειες των ιδεοληπτικών επιλογών και της διαχειριστικής ανεπάρκειας των τελευταίων χρόνων. Περισσότερες λεπτομέρειες εντός των επόμενων εβδομάδων, οπότε και θα ανακοινωθεί το πρόγραμμά μας για την παιδεία.