03-06-16 Η μάσκα που φόρεσε για την Παιδεία η ΝΔ και ο κ. Μητσοτάκης
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθήσαμε τη δέσμη μέτρων για τις τρεις εκπαιδευτικές βαθμίδες που παρουσίασε η Ν.Δ. μετά, βεβαίως, από την –κατά την προσφιλή της τακτική- αποχώρηση των εκπροσώπων της από το Δημόσιο Διάλογο για την Παιδεία.
Κατ` αρχήν είναι θετικό ότι πουθενά στη δέσμη αυτή δεν επαναλαμβάνεται η προγραμματική θέση του κ. Μητσοτάκη στο 10ο Συνέδριο της ΝΔ για μαθητές- «πελάτες» στα σχολεία. Προσωρινή απόσυρση ή σιωπηλός ενταφιασμός μιας ιδέας που συνάντησε την καθολική αποδοκιμασία; Το ίδιο έχουμε να παρατηρήσουμε και για τα περί «φαυλότητας» αναφορικά με τα παράτυπα πτυχία και την γκάφα που διέπραξε και επί αυτού του θέματος ο αρχηγός της ΝΔ συναγωνιζόμενος σε «κιτρινισμό» τον πιο «κίτρινο» τύπο.
Μετά από αυτά, ίσως, η ανάγκη του κ. Μητσοτάκη να κρύψει το σκληρό νεοφιλελεύθερο πρόσωπό του πίσω από τη μάσκα του «μεταρρυθμιστή», να τον οδηγεί σήμερα σε φραστικούς εξωραϊσμούς ακόμη και σε ζητήματα που πριν από λίγο καιρό αποτέλεσαν την αιχμή της πολεμικής του απέναντι στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Πώς αλλιώς να εξηγήσει κανείς ότι μετά τις κραυγές για «κλείσιμο χιλιάδων δημοτικών και νηπιαγωγείων», για «εξίσωση προς τα κάτω» της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και τη σφοδρή κριτική του ίδιου του κ. Μητσοτάκη για το νέο τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου που θα λειτουργήσει από το Σεπτέμβρη, η ΝΔ προτείνει «έναν ενιαίο τύπο δημοτικού σχολείου που θα προσιδιάζει στον τύπο σχολείου ΕΑΕΠ» ή «τη μείωση της διδακτέας ύλης» χωρίς να διευκρινίζει σε τι διαφέρει η πρότασή της από αυτή της κυβέρνησης.
Όσο κι αν προσπαθεί να ξεγελάσει τους πολίτες η ΝΔ και ο κ. Μητσοτάκης διαθέτουν πλούσια ιστορία και άκαμπτη επιμονή σε ακραίες και ανάλγητες πολιτικές που οδήγησαν στη διάλυση την εκπαίδευση τα χρόνια της διακυβέρνησής τους. Τις υπενθυμίζουμε: Εξοντωτική υποχρηματοδότηση της Παιδείας, δραματικές μειώσεις μισθών των εκπαιδευτικών, τρομοκρατική δήθεν αξιολόγηση, απολύσεις, κατάργηση ολόκληρων τομέων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, χιλιάδες κενά στα σχολεία, μηδενικοί μόνιμοι διορισμοί, απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων στην ιδιωτική εκπαίδευση και πολλά άλλα.