Δυστυχώς, δεν ήταν έκπληξη για τους εκπαιδευτικούς η ασυνέπεια λόγων και έργων της κυβέρνησης. Άλλα λένε, άλλα σκέφτονται(;) και τίποτα δεν κάνουν.
Η αναγνώριση για τους εκπαιδευτικούς συναφούς εκπαιδευτικής εμπειρίας στον ιδιωτικό τομέα είναιδικαίωμα. Δεν είναι μια απλή συνδικαλιστικού τύπου διεκδίκηση. Είναι αδιανόητο να διεκδικούμε τα αυτονόητα.Είναι επίφαση της λειτουργίας της δημοκρατίας να παλεύουμε για την καθιέρωση ομοιόμορφων κανόνων και νόμων που διέπουν την υπηρεσιακή κατάσταση όλων των κρατικών Λειτουργών Δημοσίων υπαλλήλων.

Κατόπιν αιτημάτων μας το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και θρησκευμάτων στις 01-11-16 εξέδωσε ανακοίνωση η οποία βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του υπουργείου (Νομοθεσία – Κοινοβουλευτικός Έλεγχος ) η οποία αναφέρει:


« Αναγνώριση ιδιωτικής προϋπηρεσίας και για τους εκπαιδευτικούς
Με διάταξη που θα συμπεριληφθεί στο επόμενο νομοσχέδιο το οποίο καταθέτει άμεσα στη Βουλή το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αναγνωρίζεται και για τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και για το Ειδικό Εκπαιδευτικό και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα μέχρι 7 χρόνια, κατά αναλογία με το πρόσφατο με αρ. 69/2016 Προεδρικό Διάταγμα που αφορά τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους.

Ακολουθούν η αιτιολογική έκθεση και το κείμενο της διάταξης:
Άρθρο 1
Αναγνώριση προϋπηρεσίας
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Με το παρόν άρθρο ρυθμίζεται επί τω δικαίω και προς θεραπεία της αρχής της ισότητας το ζήτημα της αναγνώρισης της αποδεδειγμένης προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, μετά τη μονιμοποίησή τους, η οποία δεν συνιστά πραγματική δημόσια υπηρεσία σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και η οποία έχει αποκτηθεί στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τονίζεται ότι το ανωτέρω ζήτημα έχει ρυθμισθεί για τους διοικητικούς υπαλλήλους με το πρόσφατο αρ.69/2016 Προεδρικό Διάταγμα, με αποτέλεσμα να προκύπτει ανάγκη θέσπισης ανάλογης ρύθμισης και για το ανωτέρω προσωπικό, κατ’εφαρμογή των αρχών της ισότητας και της χρηστής διοίκησης.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΤΑΞΗΣ . . . »
Και στο τέλος αναφέρει:
« 4 . Για το προσωπικό της παρ.1 που υπηρετεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος ισχύουν οι προθεσμίες του τελευταίου εδαφίου της περ. α΄ καθώς και της περ.δ΄ της παραγράφου 3.»
Ενώ η προθεσμίες που αναφέρονται έχουν εκπνεύσει, πριν καν κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή η διάταξη, με το επόμενο νομοσχέδιο, το οποίο αναφέρει ότι θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, στις 13/1/2017 σε ερώτηση στη Βουλή που κατατέθηκε από το βουλευτή Αχαΐας της Ν.Δ. κ. Ιάσονα Φωτήλα, με θέμα: Γιατί δεν αναγνωρίζεται και στους εκπαιδευτικούς η συναφής εμπειρία στον ιδιωτικό τομέα;», η απάντηση της υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Όλγας Γεροβασίλη μας παραπέμπει στο Π.Δ. 69/2016 σύμφωνα με το οποίο η υπηρεσία δεν αναγνωρίζεται για τους εκπαιδευτικούς.

Δυστυχώς αποδεικνύεται ότι τίποτα δεν είναι αυτονόητο. Υπάρχει ουσιαστικό έλλειμμα ισοπολιτείας και Δημοκρατίας. Απαιτούμε την άμεση κατάθεση στη Βουλή της διάταξης στην οποία να συμπεριλαμβάνονται και οι εκπαιδευτικοί. Απαιτούμε τόσο τη βαθμολογική όσο και την μισθολογική της αναγνώριση. Η μη κατάθεσή της θα ενισχύσει την πεποίθηση οι εκπαιδευτικοί Λειτουργοί αντιμετωπίζονται ως Δημόσιοι Υπάλληλοι και πολίτες με λιγότερα δικαιώματα. Η καθυστέρηση της αναγνώρισης του δικαιώματος αυτού απεικονίζει την απαξία της κυβέρνησης για τον πολυπληθέστερο κλάδο των Δημοσίων Υπαλλήλων.


Καραγιάννης Ι. Δημήτριος
Αιρετός Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Γρεβενών

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025