Στο όνομα της “βιωσιμότητας” η κυβέρνηση πετσοκόβει ολιγομέλη τμήματα και θέσεις

ΑΣΕ

Στην προγραμματισμένη συνάντηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ τη Δευτέρα 2/9 με την Υφυπουργό Παιδείας κα Ζαχαράκη και την γ. Γραμματέα του κα Γκίκα, οι δυνάμεις της ΑΣΕ ανέδειξαν δυναμικά 4 βασικά ζητήματα καθοριστικά για την αρχή της σχολικής χρονιάς.

  1. Για τα ολιγομελή τμήματα: Καταδικάσαμε τη μαζική περικοπή ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ που πραγματοποίησε η κυβέρνηση της ΝΔ, αξιοποιώντας της Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε ο Γαβρόγλου μία εβδομάδα πριν τις εκλογές! Η υφυπουργός επικαλέστηκε τη “βιωσιμότητα” του συστήματος και την έλλειψη κονδυλίων για να δικαιολογήσει το πετσόκομα των ολιγομελών τμημάτων. Παρά τις υποσχέσεις του Υπουργείου για την μοναδικότητα, υπήρξαν περικοπές τμημάτων, ακόμα και σε περιοχές της νησιωτικής Ελλάδας, όπου δεν υπάρχει αντίστοιχο τμήμα στο νησί, αναγκάζοντας τους μαθητές να μην ακολουθήσουν την ειδικότητα που θέλουν.

Υπήρξαν συγκεκριμένες καταγγελίες για τη Ζάκυνθο, την Κεφαλονιά, τις Κυκλάδες και άλλες περιοχές της Ελλάδας. Ταυτόχρονα εξελίσσεται στα ΠΥΣΔΕ όλης της Ελλάδας όργιο περικοπών των λειτουργικών κενών, σε βασικές ειδικότητες Πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων, με το πρόσχημα ότι υπάρχουν «επίφοβα» τμήματα προσανατολισμού, που θα περικόψει το Υπουργείο.

Απέναντι σε αυτές τις καταγγελίες, η υφυπουργός κράτησε υποκριτικά δήλωσε την έκπληξη της και είπε ότι θα δώσει μεγάλος βάρος στη μοναδικότητα και δε θα υπάρχουν τέτοιες περικοπές. Εμείς απαιτήσαμε να μην κοπεί κανένα ολιγομελές τμήμα και τονίσαμε ότι δεν έχει κανείς το δικαίωμα να βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια στους μαθητές για το ποια ειδικότητα θα διαλέξουν στα ΕΠΑΛ ή ποια ομάδα προσανατολισμού θα επιλέξουν για να δώσουν Πανελλαδικές.

  1. Για το ζήτημα των αναπληρωτών: Κατ’ αρχάς καταγγείλαμε τη στάση του Υπουργείου να μην ανοίξει τους πίνακες για νέες αιτήσεις αποκλείοντας έτσι πολλούς συναδέλφους που δεν ήταν πέρσι στους πίνακες για διάφορους λόγους, αλλά και τη μη προσμέτρηση προϋπηρεσίας από το Μάη του 2018 και μετά. Η Υφυπουργός επικαλέστηκε νομικούς λόγους. Απαιτήσαμε να καλυφθεί η συντριπτική πλειοψηφία των κενών που είναι ήδη γνωστά με την πρώτη φάση . Αναδείξαμε το γεγονός ότι ειδικά στη Γενική Αγωγή καλύπτεται τα τελευταία χρόνια στην πρώτη φάση μόνο το 35-40%, με αποτέλεσμα χιλιάδες μαθητές σε όλη την Ελλάδα, να χάνουν χιλιάδες διδακτικές ώρες, ακόμα και σε μαθήματα κατεύθυνσης, με συνέπεια σε πολλές περιπτώσεις να μην καλύπτεται η ύλη. Η Υφυπουργός είπε ότι η πρώτη φάση θα είναι μεγαλύτερη από πέρσι αλλά πολύ μακριά από το αίτημα που της καταθέσαμε.

Για το πρόβλημα της στέγασης, η υφυπουργός είπε ότι θα συνεχίσει την ίδια πολιτική συνεννόησης με τους Δήμους έτσι ώστε να λυθεί το πρόβλημα και, όταν αναδείξαμε ότι αυτό έχει αποδειχθεί αναποτελεσματικό και απαιτούμε να λυθεί το ζήτημα κεντρικά για όλους τους συναδέλφους, είτε με αξιοποίηση δημοσίων χώρων, είτε με εκμίσθωση, είτε με επιδότηση ενοικίου όπου δεν υπάρχει δυνατότητα για τα δύο πρώτα, η υφυπουργός χαρακτήρισε μαξιμαλιστική αυτή τη θέση και επέμεινε ότι θα συναντηθεί με την ΚΕΔΕ για να λύσει το πρόβλημα. Για τη μεταφορά δεσμεύτηκε ότι θα έρθει σε επαφή με τις ναυτιλιακές εταιρείες, τα ΚΤΕΛ και το τρένο ώστε να δοθεί 50% έκπτωση.

Τέλος, καταδικάσαμε τη δήλωση του υπουργού Εσωτερικών Τ. Θεοδωρικάκου για 9000 περικοπές συμβασιούχων στο Δημόσιο και ζητήσαμε από την υφυπουργό να απαντήσει αν αυτές οι περικοπές αφορούν και τους εκπαιδευτικούς. Δε λάβαμε συγκεκριμένη απάντηση.

Για τα προβλήματα των κτηρίων που προέκυψαν από τους σεισμούς: Αναδείξαμε το γενικευμένο πρόβλημα που υπάρχει στα σχολικά κτήρια της τόσο  της Δυτ. Αθήνας από τον τελευταίο σεισμό όσο και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας (πχ Ζάκυνθος, Κεφαλονιά) και ότι πρέπει άμεσα να υπάρχει έλεγχος για την ασφάλεια των κτηρίων ώστε να μπορούν να υποδεχτούν μαθητές. Η υφυπουργός απάντησε ότι υπάρχει κωλυσιεργία από πολλούς Δήμους, οι οποίοι περίμεναν μέχρι τελευταία στιγμή πριν ανοίξουν τα σχολεία για να αναφέρουν τα προβλήματα. Απαντήσαμε ότι η λύση δεν

  1. είναι να τρέχουμε πίσω από κάθε σεισμό και να «μπαλώνουμε» τα κτήρια, αλλά ότι πρέπει να υπάρξει συνολικός έλεγχος όλων των σχολείων της χώρας και κατασκευή νέων εκεί που χρειάζεται, ώστε να είναι ασφαλή για τους μαθητές και τους συναδέλφους, λαμβάνοντας υπόψη τη σεισμικότητα της περιοχής μας.
  2. Για τους διορισμούς: Στην ερώτησή μας πόσοι θα είναι οι διορισμοί μόνιμων συναδέλφων στην Ειδική Αγωγή και πότε και πόσοι θα είναι οι διορισμοί στη Γενική Αγωγή απάντησε ότι στην Ειδική Αγωγή δεν υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και δεν δεσμεύτηκε για τη σύσταση οργναικών. Για τη Γενική Αγωγή η υφυπουργός δήλωσε ότι δε θα υπάρχουν σύντομα διορισμοί και πάντως όχι νωρίτερα από το 2021!!

Σε όλη αυτή την αντιπαράθεση με την υφυπουργό, η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ αντί να εστιάζει τη συζήτηση σε αυτά τα 4 ζητήματα, σκόπιμα τα υποβάθμιζε συμπεριλαμβάνοντάς τα με άλλα ζητήματα, όπως οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του Εξωτερικού, η έλλειψη γραφείων των δύο αιρετών του ΚΥΣΔΕ στο Υπουργείο, οι αποσπάσεις εκλεγμένων συνδικαλιστών και άλλα. Στην ουσία με αυτόν τον τρόπο πετούσαν την μπάλα στην εξέδρα, ενώ η υφυπουργός με κάποιες γενικόλογες τοποθετήσεις απέφευγε να απαντήσει συγκεκριμένα στα ζητήματα που θέταμε. Ακόμα και για το ζήτημα των ολιγομελών η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ εστίαζε στην παράταση των εγγραφών και όχι στο αίτημα της έγκρισης όλων των τμημάτων.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε επαγρύπνηση μέσα από τη δράση μας στα σωματεία, με μαζικές πολύμορφες κινητοποιήσεις να μπλοκάρουμε το σχεδιασμό του Υπουργείου.

Πρώτη απάντηση η μαζική συμμετοχή μας στις κινητοποιήσεις στη ΔΕΘ αλλά και στη σύσκεψη των σωματείων στις 10/9 στην Αθήνα για την οργάνωση της πάλης.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025