Υπενθυμίζουμε ότι, τον άλλο μήνα έρχεται προς ψήφιση το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά Πανεπιστήμια με τον πρωθυπουργό να βάζει ψηλά τον πήχη αλλά οι πολίτες κρατούν μικρό καλάθι. Δεν καταθέτουν τα όπλα οι φοιτητές και δίνουν πανελλαδικό ραντεβού στην πρωτεύουσα.
Η κυβέρνηση, παρά τις αντιδράσεις, σύμφωνα με το in, δείχνει αποφασισμένη να ψηφίσει το νομοσχέδιο μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου αρνούμενη να κάνει διάλογο με τους φοιτητές που παραμένουν με «το όπλο παρά πόδα» διεκδικώντας «ένα καλό, σύγχρονο, αποκλειστικά δημόσιο και πραγματικά δωρεάν» πανεπιστήμιο.
Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, χαρακτήρισε (ρ/σ ΣΚΑΪ) «παράνομη πράξη» τις καταλήψεις λέγοντας ότι δεν μπορεί να είναι κατ’ έθιμο ανεκτές και δεν καθρεφτίζουν την πραγματική θέληση των φοιτητών. Είπε ακόμη ότι όραμά του είναι να γίνει η Ελλάδα περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο, ενώ τάχθηκε υπέρ της εξ αποστάσεως διεξαγωγής των εξετάσεων λόγω των καταλήψεων. Επίσης, εμφανίστηκε υπεραισιόδοξος λέγοντας πως «θα υπάρξει μεγάλο ενδιαφέρον από τα μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια είτε αυτοτελώς, είτε σε συνεργασία με τα δημόσια πανεπιστήμια» ανεβάζοντας τον πήχη των προσδοκιών την ίδια ώρα που η κοινή γνώμη δείχνει να έχει σχηματίσει άποψη και να κρατά μικρό καλάθι.
Τα μέτρια και τα λιγότερα γνωστά πανεπιστήμια του εξωτερικού πιστεύουν οι πολίτες πως θα έρθουν στην Ελλάδα
Συγκεκριμένα, στην πρόσφατη δημοσκόπηση της MRB για λογαριασμό του OPEN, οι συμμετέχοντας τάχθηκαν κατά πλειοψηφία «σύμφωνοι» ή «μάλλον σύμφωνοι» στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων όμως, μόνο το 5,6% δηλώνει πως θα έρθουν στη χώρα μας «από τα κορυφαία του κόσμου», ένα 27,7% «από τα πολύ καλά». Ένας στους δύο ερωτηθέντες (52,8%) απαντά «μέτρια και από τα λιγότερο γνωστά».
Τα ραντεβού της… Πέμπτης
Στην αντίπερα όχθη, ανυποχώρητοι δείχνουν οι φοιτητές προετοιμάζοντας κλιμάκωση του αγώνα με τα καθιερωμένα πλέον ραντεβού της Πέμπτης. Πρώτη στάση η 1η Φεβρουαρίου με νέο συλλαλητήριο στα Προπύλαια και μαχητικότερη δράση στις 8 Φεβρουαρίου με πανελλαδικό φοιτητικό συλλαλητήριο και πάλι στην πρωτεύουσα με κάλεσμα αυτή τη φορά σε όλους τους φοιτητές και τις φοιτήτριες της χώρας.
Στο κάλεσμά τους για το πανελλαδικό συλλαλητήριο μεταξύ άλλων καταγγέλλουν «την απαράδεκτη διενέργεια εισαγγελικής έρευνας ενάντια στις καταλήψεις των φοιτητικών συλλόγων στα Πανεπιστήμια» και τονίζουν πως «η κυβέρνηση έχει ήδη ηττηθεί» καλώντας να «ακούσει την πλειοψηφία των φοιτητών, των μαθητών, των γονιών, των εκπαιδευτικών και του λαού που εναντιώνεται στο νομοσχέδιο και να το αποσύρει!».
Λένε:
Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια! Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο.
Όχι στην παράκαμψη και την αναθεώρηση του άρθρου 16!
Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλους και όλες.
Ένα ενιαίο πτυχίο με κατοχυρωμένα όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα! Κάτω τα χέρια από τα επαγγελματικά δικαιώματα που κατοχυρώνουν τα πτυχία μας! Μόνη προϋπόθεση το πτυχίο για μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα.
Κατάργηση της ισοτίμησης των πτυχίων μας με τα ιδιωτικά κολέγια!
Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την εκπαίδευση!
Δημόσια και δωρεάν σίτιση και στέγαση για όλους χωρίς εργολαβίες.
Κατάργηση της ΕΒΕ
Ανοιχτή αμφισβήτηση
Στο μεταξύ, μέσα σε ένα γενικευμένο κλίμα αμφισβήτησης των προθέσεων της κυβέρνησης για στήριξη του δημόσιου πανεπιστημίου παράλληλα με την εισαγωγή των ιδιωτικών η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων έρχεται να αδειάσει τόσο τον πρωθυπουργό όσο και τον υπουργό Παιδείας εκφράζοντας την έκδηλη αγωνία της για το μέλλον της δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης, αναφέροντας πως το ίδρυμα λειτουργεί εδώ και χρόνια υπό συνθήκες ακραίας υποστελέχωσης σε ανθρώπινο δυναμικό – τόσο επιστημονικό όσο και διοικητικό – και με διαρκή υποχρηματοδότηση, που έχει οδηγήσει σε μαρασμό κτιριακές και εργαστηριακές υποδομές…
Καταπέλτης η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ζητά «την έμπρακτη στήριξη της πολιτείας με αύξηση χρηματοδότησης, στελέχωση σε ανθρώπινο δυναμικό και αναβάθμιση κτιριακών και εργαστηριακών υποδομών. Τα δημόσια Πανεπιστήμια πρέπει να είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της Ελληνικής πολιτείας, για να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία της δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης, που παράγει καθημερινά και ακούραστα πολύτιμο έργο, και να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο σε ένα ακαδημαϊκό διεθνές περιβάλλον που αλλάζει και εξελίσσεται συνεχώς».