Η χρυσή τομή για την τύχη των Τμημάτων Πληροφορικής στο επόμενο -από το 2016- εξεταστικό σύστημα βρέθηκε, καθώς τα Τμήματα μοιράζονται στον… σκληρό πυρήνα και στα περιφερειακά ηλεκτρόνια. Χωρίς μεγάλες αλλαγές, σε σχέση με το ισχύον εξεταστικό σύστημα, είναι και τα δύο μαθήματα βαρύτητας σε κάθε επιστημονικό πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας κάθε μαθήματος.
Ειδικότερα, η νυν ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προχώρησε σε αλλαγές στο σύστημα Αρβανιτόπουλου (ψηφίστηκε με τον νόμο 4186/2013) για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το 2016 από τους μαθητές της φετινής Β΄ Λυκείου, επιτυγχάνοντας έτσι τον στόχο της να διευρύνει, με βάση τον επιστημονικό κλάδο, τις επιλογές κάθε υποψηφίου σε 60 έως 140 σχολές. Εάν διατηρούνταν ως είχε το σύστημα Αρβανιτόπουλου, οι επιλογές σχολών που θα μπορούσαν να κάνουν οι υποψήφιοι θα περιορίζονταν δραματικά και υπήρχε κίνδυνος ένας υποψήφιος με 15.000 μονάδες να έμενε εκτός πανεπιστημίου. Ομως, μία βασική εκκρεμότητα ήταν το επιστημονικό πεδίο στο οποίο θα ενταχθούν οι σχολές Πληροφορικής: στο 2ο, των τεχνολογικών και θετικών σπουδών, ή στο 5ο, των σπουδών οικονομίας και πληροφορικής;
Τελικά, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ» προκρίνεται ο διαχωρισμός των τμημάτων Πληροφορικής ως εξής:
• Τα τμήματα Ηλεκτρολόγων-Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών σε Πολυτεχνεία και Πολυτεχνικές σχολές θα ενταχθούν στο 2ο πεδίο, στο οποίο οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία.
• Τα τμήματα Πληροφορικής σε πανεπιστήμια, τα οποία δεν έχουν τον αμιγή τεχνολογικό προσανατολισμό θα ενταχθούν στο 5ο πεδίο, οικονομίας και πληροφορικής. Ενδεικτικά, υπάρχουν τμήματα Πληροφορικής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο, επίσης με οικονομικό προσανατολισμό, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, ενώ στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας υπάρχει τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής με δύο κατευθύνσεις: εφαρμοσμένης πληροφορικής και διοίκησης τεχνολογίας. Στο πεδίο αυτό οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε Γλώσσα, Μαθηματικά, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, και στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, όπως επισήμως ονομάζεται το μάθημα της Πληροφορικής στη Γ΄ Λυκείου.
• Τα τμήματα Πληροφορικής ΤΕΙ (ανεξαρτήτως κατεύθυνσης) θα ενταχθούν και στα δύο πεδία.
Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η μεγαλύτερη δυνατή ισορροπία ανάμεσα στα τμήματα Πληροφορικής και τους καθηγητές που διδάσκουν το μάθημα στο λύκειο (είναι νωπή η κόντρα που είχαν με τους καθηγητές χημείας για το μάθημα που θα συμπεριληφθεί στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα). Βέβαια, με τη… διευθέτηση αυτή το σύστημα μοιάζει ακόμη περισσότερο με το σύστημα Γιαννάκου, που θα εφαρμοστεί φέτος για τελευταία φορά. Αλλωστε, και τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας για κάθε πεδίο παραμένουν ως έχουν με το ισχύον σύστημα, όπως και οι συντελεστές βαρύτητας, στο 1,3 για το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας και 0,7 για το δεύτερο.
Γιορτές χωρίς φροντιστήριο
Πάσχα και Χριστούγεννα χωρίς φροντιστήριο για τους μαθητές που προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις; Σε αυτό το συμπέρασμα οδηγεί η πρώτη ανάγνωση του άρθρου 46 του πολυνομοσχεδίου που παρουσίασε το υπουργείο Παιδείας για σειρά θεμάτων και των τριών εκπαιδευτικών βαθμίδων.
Ειδικότερα, το ν/σ ορίζει ημέρες διακοπών των φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης και ξένων γλωσσών όπως περίπου ισχύει στα σχολεία: τα 15νθήμερα Πάσχα και Χριστουγέννων, τις Κυριακές, των Τριών Ιεραρχών και του Αγίου Πνεύματος, την 28η Οκτωβρίου και 25η Μαρτίου, τη 17η Νοεμβρίου, την Καθαρά Δευτέρα, την Πρωτομαγιά, τον Δεκαπενταύγουστο και την ημέρα της τοπικής γιορτής όπου η έδρα κάθε φροντιστηρίου. «Εάν υπάρχει εξέταση μαθήματος στις πανελλαδικές τη Δευτέρα, δεν θα κάνουμε μάθημα στους υποψηφίους την Κυριακή που προηγείται;» ρώτησε σκωπτικά, μιλώντας στην «Κ», ιδιοκτήτης φροντιστηρίου, αναφέροντας ότι κατά τη διάρκεια των εξετάσεων τα φροντιστήρια λειτουργούν στο… φουλ. «Τα φροντιστήρια μπορούν να λειτουργούν, φτάνει να καταβάλουν τα προσαυξημένα ημερομίσθια λόγω της ημέρας» απάντησε στην «Κ» στέλεχος του υπουργείου, προσθέτοντας τη μέριμνα του υπουργού Α. Μπαλτά που χαρακτήρισε τους εργαζομένους στα φροντιστήρια «υψηλής ποιότητας συναδέλφους».