« Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ »

Με αφορμή, το « Νέο Σχολείο » του Υπουργού Παιδείας κυρίου Νίκου Φίλη, όπου τις ειδικότητες τις λογαριάζει μόνο με λογιστικά νούμερα και εξοικονόμηση χρημάτων θα παραθέσω προβληματισμούς και απόψεις ειδικότερα για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στην δημόσια εκπαίδευση.

(του ΚΑΛΗΜΕΡΑΚΗ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ)

Ειδικότερα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, παρατηρούμε την μη στελέχωση των σχολείων με τις αναγκαίες ειδικότητες και την ανάθεση των ωρών τους στους δασκάλους. Φυσικά είναι αντιπαιδαγωγικό και επικίνδυνο ειδικά για τη Φυσική Αγωγή, εκτός από παράτυπο, απ όλους εμπλεκόμενους που κάνουν τις αναθέσεις, με αρχή το ίδιο το υπουργείο και κατάληξη στον δάσκαλο.

Για την ειδικότητα της φυσικής αγωγής Π.Ε.11 (Γυμναστές) και απευθυνόμενος λοιπόν σε όλους τους φορείς της εκπαίδευσης (Υπουργείο, Υπουργό, περιφερειακούς Δ/ντες εκπ/σης, Δ/τες σχολείων, Δασκάλους, Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων) & συνδικαλιστικά όργανα Δ.Ο.Ε & Ο.Λ.Μ.Ε. προσπαθώντας να αναδείξω την αναγκαιότητα της διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, από Καθηγητή Φυσικής Αγωγής σας παραθέτω τα παρακάτω:

Ο Κ.Φ.Α. στα πλαίσια της 4ετους φοιτήσεως του στο Πανεπιστήμιο – Α.Ε.Ι. για την Επιστήμη της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού, διδάσκεται, εξετάζεται και πιστοποιείται με Πανεπιστημιακό Τίτλο Επιστήμονα, στα όλα τα αθλήματα ( θεωρία, πράξη, κανονισμούς ) , Βασική Γυμναστική, Παιδαγωγικά, αλλά και στα εξής και πλέον εξειδικευμένα μαθήματα: Ανατομία, Φυσιολογία, Εργοφυσιολογία, Αθλητιατρική, Φυσικοθεραπεία, Αθλητικές Κακώσεις, Τραυματολογία & Πρώτες Βοήθειες, μαθήματα τα οποία είναι ίδια και εξετάζονται και στις Ιατρικές Σχολές Α.Ε.Ι. Πανεπιστημιακού Επιπέδου. Επίσης του δίνεται η δυνατότητα κατατακτήριων εξετάσεων για να συνεχίσει και στην Ιατρική Σχολή & στην Φυσικοθεραπεία, αναγνωρίζοντας συνάμα την κατάρτιση και τον βαθμό στα παραπάνω μαθήματα.

Με αυτό το γνώμονα λοιπόν είναι ο πλέον καταρτισμένος επιστήμονας να διδάξει την επιστήμη της φυσικής αγωγής και του αθλητισμού σε Παιδιά – Μαθητές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, επιστημονικά, παιδαγωγικά και προπάντων με Ασφάλεια και Σωματική Ακεραιότητα των ασκούμενων Παιδιών – Μαθητών.

Όταν λοιπόν ο νυν υπουργός με μια εγκύκλιο όπου λέει: «… Η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής, της Φυσικής Αγωγής, των ΤΠΕ και της Ξένης Γλώσσας, στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς αντίστοιχων ειδικοτήτων….» και στην επόμενη παράγραφο της εγκύκλιου : «…. Σε περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης του προγράμματος από εκπαιδευτικούς αντίστοιχων ειδικοτήτων, η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής, της Φυσικής Αγωγής δύναται να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 (Δασκάλους)…» (Εγκύκλιος με Αρ Πρωτ. Φ12/657/70691/Δ1 26/4/2016) με υπογράφοντα τον ίδιο τον Νίκο Φίλη.

Ερωτώ λοιπόν με την σειρά μου, θέλοντας να σας εντάξω στον προβληματισμό, Γονείς – Κηδεμόνες, Συναδέλφους Δασκάλους, συνδικαλιστικά όργανα ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, Αιρετούς, Δ/ντες κλπ. Αξίζουν τέτοιας αντιμετώπισης, τα παιδιά – μαθητές, λογιστική & εξοικονόμησης χρημάτων στη δωρεάν δημόσια υποχρεωτική εκπαίδευση, από την ηγεσία του εκάστοτε υπουργείου παιδείας. Η διασφάλιση της επιστημονικής μάθησης και καθοδήγησης από επιστήμονες της φυσικής αγωγής με προτεραιότητα το παιδί, την ασφάλεια του, με σωστή κινητική, σωματική ανάπτυξη και χωρίς επικινδυνότητα. Οι συνάδελφοι δάσκαλοι δεν είναι καταρτισμένοι για Φ.Α. είναι όμως πλήρως καταρτισμένοι για να διδάξουν τα παιδιά μας, τα γνωστικά τους αντικείμενα εντός της τάξης. Η ΔΟΕ τους εκθέτει ανεπανόρθωτα μη αντιδρώντας στην ανάθεση της Φ.Α. και την διδασκαλία αυτής, σε περίπτωση οποιοδήποτε ατυχούς περιστατικού, ο γονέας θα ζητήσει την ευθύνη από αυτόν που είχε την εποπτεία του μαθήματος της Φ.Α. και φυσικά κανείς δεν θα καλύψει τον μη επιστημονικά καταρτισμένο για το διδακτικό αντικείμενο.

Συμπερασματικά λοιπόν, είμαστε όλοι υπεύθυνοι για τα κακώς κείμενα στην εκπαίδευση, και καλούμαστε να τα αντιστρέψουμε ο καθένας απ την μεριά του και την ιδιότητα του, ως σύλλογοι ειδικοτήτων, σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων, σύλλογοι δασκάλων, ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, Αιρετοί Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αντιδρώντας δυναμικά και μην αφήνοντας στην τύχη τα παιδιά – μαθητές, τα παιδιά μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025