Για ακαδημαϊκό λαϊκισμό με κινητήριο δύναμη την ψηφοθηρία και όχι την ακαδημαϊκότητα, κατηγόρησε την Κυβέρνηση και τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου, ο βουλευτής Αττικής και Γραμματέας Κοινοβουλευτικού Έργου του Ποταμιού, Γιώργος Μαυρωτάς, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια του σχεδίου νόμου «Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις». Ξεκίνησε την ομιλία του με την επισήμανση ότι μόνο τα 17 από τα 36 άρθρα του νομοσχεδίου ήταν στη διαβούλευση και ότι όπως και πέρυσι έτσι και φέτος το Υπουργείο Παιδείας φέρνει νομοσχέδια για την τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσα στον Αύγουστο.
Στην ερώτηση του κ. Γαβρόγλου ποια είναι πρόταση της αντιπολίτευσης, ο κ. Μαυρωτάς υπενθύμισε τι ακριβώς έλεγε ο ίδιος ο Υπουργός πριν 2 χρόνια ως Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, καταθέτοντας στα πρακτικά της Βουλής το σχετικό πόρισμα. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στα γραφόμενα του πορίσματος, για τρεις κατηγορίες εξέλιξης των ΤΕΙ: α) σε αυτά πού είναι ήδη (ακαδημαϊκώς) ισοδύναμα με αντίστοιχα πανεπιστημιακά Τμήματα, ή καλύπτουν επιστημονικά πεδία που δεν θεραπεύονται στα Πανεπιστήμια, β) σε αυτά που δεν πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις, αλλά θα μπορούσαν να τις καλύψουν στη διάρκεια μιας τριετίας (όχι απαραίτητα στο τέλος της), και γ) σε αυτά που θα μπορούσαν να συνεχίσουν να υπάρχουν στα ΤΕΙ ως Τμήματα που παρέχουν τεχνολογική εκπαίδευση, περισσότερο συμβατή με τον αρχικό σκοπό ίδρυσης των ΤΕΙ. Κατά συνέπεια αναρωτήθηκε ο κ. Μαυρωτάς τι από όλα αυτά έχει συμβεί φέτος και ειδικότερα στο παρόν νομοσχέδιο, αφού όλα τα τμήματα αναβαθμίζονται άμεσα σε Πανεπιστημιακά!
Στάθηκε επίσης στο θέμα της πολυδιάσπασης και της διασποράς πολλών τμημάτων ΑΕΙ σε διάφορες πόλεις, το οποίο συνεχίζει να συμβαίνει και με το εν λόγω νομοσχέδιο παρά τα ακριβώς αντίθετα τα οποία έλεγε το 2016 ο κ. Γαβρόγλου. Όπως σχολίασε ο βουλευτής του Ποταμιού, το σύνθημα και η πρακτική «Κάθε πόλη και σχολή κάθε χωριό και τμήμα», το ακολουθεί πιστά και ο ΣΥΡΙΖΑ και έτσι το έργο επαναλαμβάνεται απλά με άλλο σκηνοθέτη.
Ο κ. Μαυρωτάς αιτιολόγησε την αλλαγή στάσης του κ. Γαβρόγλου στο ότι έγινε ο ίδιος Υπουργός και στο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ανάγκη να βγάλει έναν λαγό από το καπέλο εν όψει εκλογών, και αυτός ο λαγός είναι η άμεση Πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ.
Σχετικά με την ίδρυση νέου τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, διερωτήθηκε αν θα είναι έτοιμα ή εν θα γίνουν εγκαίρως τα απαραίτητα και πολλά εργαστήρια για ένα τέτοιο τμήμα. Σχολίασε το ζήτημα με το τμήμα της ειδικής αγωγής το οποίο ενώ υπήρχε αρχικά βγήκε από το νομοσχέδιο προτρέποντας τον κ. Υπουργό να το ξανασκεφτεί. Τοποθετήθηκε επίσης κατά της αποκλειστικής στελέχωσης των διοικήσεων των πανεπιστημιακών ερευνητικών κέντρων μόνο με μέλη ΔΕΠ του εκάστοτε Πανεπιστημίου, συμπληρώνοντας ότι το να αποκλείονται αναγνωρισμένοι ερευνητές, δημιουργεί τελικά μεγαλύτερα στεγανά αντί για έναν Ενιαίο Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας.
Στη συνέχεια της ομιλίας του κάλεσε την αριστερά να κάνει την αυτοκριτική της για την καθυστέρηση στη διασύνδεση των ΑΕΙ με την παραγωγή, ενώ ρώτησε τον κ. Γαβρόγλου ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για τη μισθολογική εξομοίωση των ΕΔΙΠ ΤΕΙ, καθώς η αντίστοιχη διάταξη αποσύρθηκε για ακόμα μία φορά. Επίσης έκρινε θετικές τις διατάξεις του άρθρου για την άμβλυνση ορισμένων εκ των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων στη λειτουργία των ΕΛΚΕ.
Αναφερόμενος στην τροπολογία που κατέθεσε το Ποτάμι για τη νομοθετική θεσμοθέτηση της εκπαίδευσης όλων των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες με σεμινάριο και πρακτική άσκηση για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών, ο κ. Μαυρωτάς τόνισε ότι είναι αναγκαία η επέκταση αυτή πέραν από το αντικείμενο του σεισμού. Συμπλήρωσε ότι το μεγάλο διακύβευμα είναι το να είναι υποχρεωτικό για όλα τα σχολεία και να μην επαφίεται στην πρωτοβουλία ορισμένων σχολικών διευθυντών ή συλλόγων διδασκόντων. Πρέπει όπως είπε χαρακτηριστικά, να προετοιμάσουμε τις επόμενες γενιές και αντί για το «Προσευχήσου για την Ελλάδα» (#prayforGreece), να πάμε στο «Προετοίμασε την Ελλάδα» ξεκινώντας από τις σχολικές τάξεις.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του σημείωσε ότι η Πανεπιστημιοποίηση χωρίς γενικές αρχές οδηγεί σε εκπτώσεις και υποχωρήσεις απέναντι σε τοπικά και συντεχνιακά συμφέροντα. Ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως τόνισε, ξηλώνει το πουλόβερ των ακαδημαϊκών κριτηρίων για να ράψει το λάβαρο των ψηφοθηρικών παροχών και υποσχέσεων, γιατί άλλωστε όπως έκρινε οι εκλογές γαρ εγγύς!
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:
Θα μπω κατευθείαν στο νομοσχέδιο. Το έχει η μοίρα μας μέσα στον Αύγουστο να συζητάμε νομοσχέδια για την Παιδεία και ειδικά για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Το ίδιο είχε γίνει και πέρσι, τείνει να γίνει παράδοση. Αυτή τη φορά συζητάμε τη συγχώνευση, απορρόφηση, συσσωμάτωση, αμαλγαματοποίηση
(ή όπως αλλιώς πρέπει να την πούμε στο new speak του ΣΥΡΙΖΑ) του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων με το ΤΕΙ Ηπείρου και του Ιονίου Πανεπιστημίου με το ΤΕΙ Ιόνιων Νήσων.
Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που είχε μόνο τα 17 από τα 36 άρθρα στη διαβούλευση. Με το παρόν νομοσχέδιο ουσιαστικά συνεχίζεται η πολιτική του Υπουργείου για την Πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ.
Τα ΤΕΙ εξαφανίζονται λοιπόν σταδιακά από τον ακαδημαϊκό χάρτη, χωρίς να έχει γίνει ποτέ η κουβέντα για τον ρόλο τους. Και επειδή ο κ. Υπουργός μας ρωτάει «εσείς τι προτείνετε»;
Ας δούμε τι πρότεινε ο ίδιος πριν 2 χρόνια όταν η συζήτηση αυτή γινόταν στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων με Πρόεδρο τον ίδιο.
Είχε εκδοθεί μάλιστα και 14σέλιδο πόρισμα τότε με τίτλο: «Ο ενιαίος χώρος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έρευνας» (το καταθέτω όλο το πόρισμα για τα πρακτικά)
Το Κεφάλαιο 7 στη σελ. 10 του πορίσματος είχε τίτλο: Διαδικασίες αναβάθμισης των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ στην πορεία διαμόρφωσης του ενιαίου χώρου (6/6/2016 για να φρεσκάρω τη μνήμη σας)
Μακροπρόθεσμα, και ύστερα από εξέταση μιας σειράς στοιχείων από ολιγομελή επιτροπή, θα υπάρξει διαβούλευση για το ενδεχόμενο της ένταξης των ΤΕΙ σε μία από τις εξής κατηγορίες:
α) Αυτά πού είναι ήδη (ακαδημαϊκώς) ισοδύναμα με αντίστοιχα πανεπιστημιακά Τμήματα, ή καλύπτουν επιστημονικά πεδία που δεν θεραπεύονται στα Πανεπιστήμια.
β) Αυτά που δεν πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις, αλλά θα μπορούσαν να τις καλύψουν στη διάρκεια μιας τριετίας (όχι απαραίτητα στο τέλος της).
γ) Αυτά που θα μπορούσαν να συνεχίσουν να υπάρχουν στα ΤΕΙ ως Τμήματα που παρέχουν τεχνολογική εκπαίδευση, περισσότερο συμβατή με τον αρχικό σκοπό ίδρυσης των ΤΕΙ.
Τα Τμήματα που εντάσσονται στην πρώτη κατηγορία (και αυτά της δεύτερης που θα ενταχθούν στη διάρκεια της τριετίας στην πρώτη), θα έχουν άμεσα το δικαίωμα να οργανώσουν σπουδές 3ου κύκλου και να διερευνήσουν, επίσης άμεσα τις δυνατότητες μελλοντικής ένταξης σε ένα «ομόλογο» πανεπιστημιακό Τμήμα ή να αποτελέσουν ένα αυτοτελές Τμήμα σε ένα Πανεπιστήμιο.
Τι απ’ όλα αυτά γίνεται με το παρόν νομοσχέδιο; Όλα τα τμήματα αναβαθμίζονται ΑΜΕΣΑ σε Πανεπιστημιακά. Και αν υπάρχουν κάποια που δεν αναβαθμίζονται αυτά εξαφανίζονται μαζί με τα ΤΕΙ
Η στρατηγική που είχαμε συζητήσει, υπήρχε από τότε από το 2016 και μάλιστα μέσα από μια θεσμική διαδικασία στην μορφωτικών υποθέσεων.
Το σχέδιο αυτό όμως το πέταξε στον κάλαθο των αχρήστων γιατί ανακάλυψε το γαϊτανάκι των συγχωνεύσεων ξεκινώντας από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Και βέβαια η στρατηγική αυτή δεν πέρασε από καμία επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων, ώστε να εκφράσουμε συμφωνίες ή διαφωνίες Όσον αφορά την κριτική μας για την πολυδιάσπαση διαβάζω πάλι από το πόρισμα του 2016 τι έλεγε τότε ο κ. Γαβρόγλου και η επιτροπή (σελ. 8):
Εξω-ακαδημαϊκές προτεραιότητες και πιέσεις παραγόντων της τοπικής αυτοδιοίκησης οδήγησαν στη διασπορά πολλών νέων τμημάτων σε διάφορες πόλεις και κωμοπόλεις της Ελλάδας.
Τις περισσότερες φορές, αρωγοί σε αυτή τη διαδικασία ήταν και οι διοικήσεις των ιδρυμάτων, καθώς και μέλη ΔΕΠ/ΕΠ που ανέλαβαν την υλοποίηση της διεύρυνσης. Και δεν σας κρύβω ότι όταν το ξαναδιάβασα αυτό με πιάσαν τα γέλια γιατί αυτά ακριβώς που έλεγε τότε ο κ. Γαβρόγλου αυτά ακριβώς του λέω και εγώ τώρα μια και ακολουθεί την ίδια πρακτική που κατέκρινε πριν δύο χρόνια:
Δηλαδή «Κάθε πόλη και σχολή κάθε χωριό και τμήμα». Ο ΣΥΡΙΖΑ λοιπόν δεν είναι «η ελπίδα που έρχεται»
Αλλά το έργο που επαναλαμβάνεται, με άλλο σκηνοθέτη. Και επειδή εμείς ως Ποτάμι δεν έχουμε λερωμένη τη φωλιά μας, μπορούμε να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Χωρίς φόβο και χωρίς πάθος.
Τι άλλαξε όμως από τότε από τον Ιούνιο του 2016; Πρώτον ο κ. Γαβρόγλου έγινε Υπουργός. Δεύτερον οι εκλογές πλησίασαν και κάποιον λαγό έπρεπε να βγάλετε από το καπέλο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ε λοιπόν ο λαγός αυτός είναι η Πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ.
Πέρα από αυτά, να πω λίγο εν τάχει κάποια από τα προβληματικά σημεία της απορρόφησης του ΤΕΙ Ηπείρου από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Ιδρύεται μονοτμηματική Σχολή Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών με έδρα την Άρτα όταν υπάρχει ήδη στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Πολυτεχνική Σχολή με Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής (Το αστείο είναι ότι στο πόρισμα του 2016 -σελ. 9-κατακρίνει ο νυν Υπουργός τον πληθωρισμό σχολών με αντικείμενο την Πληροφορική το θεωρεί ως παρενέργεια).
Ένα άλλο ζήτημα είναι το θέμα του νέου τμήματος που θα ιδρυθεί, των Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής. Αν κρίνω από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο οι Μηχανολόγοι είναι μια σχολή με βαριά εργαστήρια δηλαδή απαιτητικές υποδομές. Υπάρχουν; Θα γίνουν; Δεν γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη.
Για το τμήμα ειδικής αγωγής, μπήκε και βγήκε τελικά από το νομοσχέδιο. Συμφωνούσε η Σύγκλητος, διαφωνίες υπήρξαν στη διαβούλευση από τον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Ειδικής Αγωγής που υιοθετήθηκε τελικά η γνώμη του. Μας ήρθε μια καταγγελία από τον Σύλλογο Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) ότι δεν συμπεριελήφθη η άποψή του στην έκθεση διαβούλευσης. Δείτε το… Δεν είναι ο τίτλος του τμήματος κατά τη γνώμη μας το πρόβλημα, αλλά το πρόγραμμα σπουδών, το περιεχόμενο που πρέπει να συμβαδίζει με τη σύγχρονη εποχή. Σκεφτείτε το…
Να πάμε και στα Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα. Τα Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα είναι ένας νέος θεσμός εκτός του πλαισίου για την Έρευνα που δίνεται σαν προίκα στα νέα Πανεπιστήμια. Εξήγησε ο κ. Φωτάκης και ο κ. Γαβρόγλου που διαφέρουν από τα Ερευνητικά Κέντρα αλλά δεν πείστηκα ότι χρειαζόμαστε ένα νέο θεσμό για την έρευνα όταν στα Πανεπιστήμια υπάρχουν ήδη τα ΕΠΙ (στο πόρισμα του 2016 -σελ. 5- υπήρχε η έννοια των virtual institutes – εικονικά ινστιτούτα για να παίξουν αυτόν τον ρόλο αλλά εγκαταλείφθηκε φαίνεται…). Η εντύπωση πάντως ότι μπορούν να ξεπεράσουν την απίστευτη γραφειοκρατία της Έρευνας επειδή είναι ΝΠΙΔ δεν ευσταθεί καθότι και αυτά είναι στο ίδιο καθεστώς
Επίσης με προβληματίζει πολύ το γεγονός ότι οι επιλογές για την διοίκηση των Κέντρων και των ινστιτούτων θα είναι αποκλειστικά ενδοπανεπιστημιακές (μόνο μέλη ΔΕΠ του πανεπιστημίου) αποκλείοντας αναγνωρισμένους ερευνητές εκτός του πανεπιστημίου.
Με προβληματίζει γιατί θεωρώ ότι έτσι δημιουργούνται ακόμα μεγαλύτερα στεγανά μεταξύ του Πανεπιστημιακού και Ερευνητικού Κόσμου. Και όταν μιλάμε για Ενιαίο χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας δεν νομίζω ότι είναι αυτό το ζητούμενο, τα στεγανά…
Επίσης το γεγονός ότι μπορεί να είναι πρόεδρος του ΠΕΚ ή διευθυντής ινστιτούτου Καθηγητής που είναι επίσης Πρύτανις Αντιπρύτανις, Κοσμήτορας μόνο σε μένα φαίνεται λίγο καταχρηστικό και αδόκιμο;
Να δούμε επίσης αν θα εμφανιστούν πλέον αιτήματα και από υπάρχοντα ΑΕΙ που θα ζητούν να ιδρύσουν ΠΕΚ ως ένα μηχανισμό απορρόφησης κονδυλίων. Σχετικά με το προσωπικό, οι προσωποπαγείς θέσεις («κατά παρέκκλιση») στέλνουν αμέσως-αμέσως τα ακαδημαϊκά κριτήρια να πάνε περίπατο.
Επίσης να ξεκαθαρίσουμε ότι εκτός από τις τέχνες, δεν υπάρχουν «γνωστικά αντικείμενα εξαιρετικής και αδιαμφισβήτητης ιδιαιτερότητας όπου δεν είναι δυνατή η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής».
Το λέω γιατί δεν θα πρέπει να δημιουργηθούν οποιαδήποτε παραθυράκια για άλλες, πλην των τεχνών, ειδικότητες.
Τέλος, οι μη μετακινήσεις του προσωπικού από τις πόλεις – έδρες-κάτι που προστέθηκε εκ των υστέρων-
στερούν βαθμούς ελευθερίας από τη διοίκηση του Πανεπιστημίου ώστε να κατανείμει βέλτιστα το προσωπικό του.
Τελικά έχουν το αυτοδιοίκητο τα ιδρύματα για να κατανείμουν όπως νομίζουν το προσωπικό τους
ή ο πελάτης έχει πάντα δίκιο; Να πω όμως και ένα θετικό. Η συμπληρωματικότητα που προσθέτει η γεωπονική σχολή (με κτηνοτροφική και όχι μόνο παράδοση στην Ήπειρο) και οι προσπάθειες διασύνδεσης των Πανεπιστημίων με την παραγωγή μέσω του Πρότυπου Αγροδιατροφικού Τεχνολογικού Πάρκου Ηπείρου (ΠΑΤΕΠΗ).
Αναρωτιέται όμως κανείς: πότε θα κάνει η αριστερά την αυτοκριτική της για την καθυστέρηση στη διασύνδεση των πανεπιστημίων με την παραγωγή; Ας πάμε και στα άλλα άρθρα. Στο άρθρο 24 για τα νηπιαγωγεία. Σωστά δώσατε παράταση 25/9 αντί 10/9. Πρέπει όμως να επισπευσθούν οι διαδικασίες και να τρέξουν οι εγγραφές μέσω του MySchool και να μην περιμένουν τις αυτοψίες του ΕΟΠΠΕΠ που μπορεί να κάνουν μήνες και θα έχει ξεκινήσει η σεζόν. Άλλως, η τροποποίηση θα καταστεί ΚΕΝΟΣ ΝΟΜΟΣ.
Το άρθρο 28 που εξομοίωνε του ΕΔΙΠ ΤΕΙ και Πανεπιστημίων τελικά το αποσύρατε. Και θα φέρετε Προεδρικό Διάταγμα λέτε. Υπάρχει χρονοδιάγραμμα ή να περιμένουμε τις εκλογές; Θετικές οι διατάξεις για τους ΕΛΚΕ που μπορεί κάτι να ανακουφίσουν από το βαρύ γραφειοκρατικό φορτίο. Σήμερα για να κάνεις έρευνα σε ελληνικό πανεπιστήμιο ή ερευνητικό κέντρο θέλει γερό στομάχι, άπειρη υπομονή και χρόνο για χάσιμο διεκπεραιώνοντας διοικητικές διαδικασίες.
Για το νέο άρθρο 35 που αφορά στην τακτοποίηση των οφειλών των μελών ΔΕΠ που δεν απέδιδαν στο Πανεπιστήμιο τα οφειλόμενα από ελεύθερο επάγγελμα, είτε λόγω πρόθεσης είτε λόγω αμέλειας,
Ως συνήθως τιμωρούνται οι συνεπείς που ήταν εντάξει στις υποχρεώσεις τους.
Ναι, βεβαίως να δοθεί μια λύση ρύθμισης αυτών των οφειλών, αλλά όταν κάποιος συνεπής Καθηγητής βλέπει περαίωση με ένα ποσοστό 20% (εκτός και αν εγώ δεν καταλαβαίνω κάτι) μάλλον νιώθει πολύ κορόιδο.
Τέλος ΚκΚΣ, σχετικά με την τροπολογία που καταθέσαμε για την νομοθετική θεσμοθέτηση μιας μέρας το χρόνο ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ όπου θα γίνεται εκπαίδευση (σεμινάριο και πρακτική άσκηση) για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών στις δύο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Λέτε ότι γίνεται ήδη ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ γίνεται για σεισμούς σε συνεργασία με τον ΟΑΣΠ. Πρέπει να επεκταθεί και για τις άλλες φυσικές καταστροφές (πυρκαγιά, πλημμύρα, ακραία καιρικά φαινόμενα, ακόμα και τσουνάμι…). Δηλαδή να μην επαφίεται απλώς στην πρωτοβουλία του κάθε διευθυντή ή συλλόγου διδασκόντων τέτοιες δράσεις (που ευτυχώς παίρνουν αρκετές πρωτοβουλίες) αλλά να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ για όλα τα σχολεία.
Την εποχή της κλιματικής μεταβολής πρέπει να ετοιμάσουμε τις επόμενες γενιές για τέτοια φαινόμενα που όλο και θα αυξάνονται. Αντί λοιπόν να μείνουμε στο «Προσευχήσου για την Ελλάδα», (το γνωστό hashtag “prayforGreece» που έκανε την εμφάνισή του με αφορμή τις φωτιές στο Μάτι.) να πάμε στο “Προετοιμάσου Ελλάδα». Ξεκινώντας από τις νέες γενιές. Μια μέρα τον χρόνο λοιπόν στα σχολεία υποχρεωτικά αφιερωμένη στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών με σεμινάριο και πρακτική άσκηση
Γιατί όπως καλά ξέρω από τον αθλητισμό. Αν αποτύχεις να προετοιμαστείς, τότε προετοιμάσου να αποτύχεις. Και το είδαμε δυστυχώς και πρόσφατα…
Κλείνοντας, θεωρώ ότι η όλη συζήτηση για την Πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ και γενικά για τον ενιαία ανώτατο χώρο εκπαίδευσης και έρευνας ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ συζητώντας μόνο με τους τοπικά ενδιαφερόμενους
Να αποφασίσουν τι θέλουν και μετά αυτό να το νομοθετήσουμε. Αυτό όμως κύριοι είναι ακαδημαϊκός λαϊκισμός που έχει ως κινητήριο δύναμη την ψηφοθηρία και όχι την ακαδημαϊκότητα.
Θα έπρεπε η όλη αυτή διεργασία να γίνει με θεσμικό τρόπο. Η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων είχε βγάλει ένα πόρισμα το κατέθεσα. Την κριτική που σας κάνω τώρα, την έκανε αυτό το δικό σας πόρισμα στο οποίο είχαμε συναινέσει Την κάνατε εσείς δηλαδή το 2016. Αγνοήθηκε λοιπόν αυτό το πόρισμα. Η ΑΔΙΠ που κατά τον νόμο γνωμοδοτεί για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης αγνοήθηκε επίσης η ad hoc Πανεπιστημιοποίηση χωρίς κάποιες γενικές αρχές παρά τα «αυτοσύστατα χαρακτηριστικά» κάθε ιδρύματος που λέει ο πολύ αγαπητός συνάδελφος κ. Σεβαστάκης οδηγεί σε εκπτώσεις και υποχωρήσεις απέναντι σε τοπικά και συντεχνιακά συμφέροντα και αυτή είναι η κατάσταση που θα έπρεπε να αποφύγετε και δεν το κάνατε.
Και τώρα που έγινε η αρχή θα αρχίσει να ξηλώνεται το πουλόβερ των ακαδημαϊκών κριτηρίων και δυστυχώς με τη κλωστή αυτή θα αρχίσει να ράβεται το λάβαρο των ψηφοθηρικών παροχών και υποσχέσεων.
Οι εκλογές γαρ εγγύς και η προεκλογική κλεψύδρα έχει ήδη γυρίσει…