Η , η μεγαλύτερη ομοσπονδία εργαζομένων στον δημόσιο τομέα, με απόλυτη ευθύνη των κυρίαρχων κομματικών παρατάξεων που  μετέχουν  στο ΔΣ της , δεν αποτελεί, πλέον, τον απόλυτο εκφραστή των θέσεων τους κλάδου και  έχει υποβαθμιστεί  σε απλό παρατηρητή των εκπαιδευτικών εξελίξεων.

Προοδευτικά  Ρεύματα Εκπαιδευτικών

Η Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη

 

Με το ΙΠΕΜ ΔΟΕ απενεργοποιημένο ή καλυτέρα να έχει μετατραπεί σε  Ινστιτούτο που προσφέρει τιμητικές  θέσεις σε  βετεράνους ή αποτυχημένους συνδικαλιστές, η Ομοσπονδία  για όλα τα κρίσιμα θέματα του κλάδου, αντί να έχει σοβαρές, επιστημονικά τεκμηριωμένες θέσεις,

αρκείται σε απλά συνθήματα και σε «συνέδρια» ανά την Ελλάδα στα οποία μετέχουν μόνο οι αρεστοί των συνδικαλιστικών παρατάξεων και τα ίδια τα μέλη του ΔΣ της ΔΟΕ. Καμία σοβαρή, επεξεργασμένη πρόταση δεν έχουν προσφέρει τα συγκεκριμένα συνέδρια στην εκπαιδευτική κοινότητα που εκτός των άλλων αλλοιώνουν τον πραγματικό ρόλο και σκοπό ύπαρξης της. Η συνειδητή  σιωπή της ομοσπονδίας για όλα  τα σημαντικά διακυβεύματα του κλάδου, έχει αφήσει ζωτικό χώρο να αναπτυχθούν, τα τελευταία χρόνια, «σύλλογοι», αμφιβόλου συλλογικότητας και μαζικότητας, που στην πραγματικότητα αποτελούν στενές ομάδες συμφερόντων, οι οποίοι υπονομεύουν την ενότητα του κλάδου και διαχωρίζουν, εκτός των άλλων,  τους εκπαιδευτικούς σε κατηγορίες. Σαφή δείγματα της δράσης  αυτών των συλλόγων είχαμε την περίοδο της αξιολόγησης Αρβανιτόπουλου. Δυστυχώς η απεργοσπαστική και η αντισυναδελφική στάση αυτών των συλλόγων, με την ανοχή της ΔΟΕ, συνεχίζεται και σήμερα.

Συγκεκριμένα, με έκπληξη διαβάσαμε τη διοργάνωση σεμιναρίου από  την αυτοαποκαλούμενη «επιστημονική ένωση» διευθυντών σχολικών μονάδων,  με θέμα την αυτοαξιολόγηση. Δεν μπορούμε να μη σχολιάσουμε τον χρόνο που επιλέγουν οι συνάδελφοι «επιστήμονες»  διευθυντές (φαίνεται πως οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι ανήκουν στη ΔΟΕ, δεν είναι επιστήμονες αλλά απλοί δάσκαλοι) να ασχοληθούν με το θέμα της αυτοαξιολόγησης. Είναι αμέσως μετά την απόσυρση από την κυβέρνηση, στο  προς ψήφιση νομοσχέδιο, της  πρόβλεψης για μόνο  δυο  συνεχείς θητείες  των διευθυντών των σχολικών μονάδων και λίγο πριν τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους και την έναρξη του νέου. Η χρονική συγκυρία είναι τουλάχιστον ύποπτη και αφήνει την αίσθηση συναλλαγής κάτω από το τραπέζι.

Η Ένωση διευθυντών, με την πρωτοβουλία της αυτή, προετοιμάζει την αποδοχή και εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, αψηφώντας την επίσημη θέση του κλάδου που εκφράζεται από τις αποφάσεις των Γ.Σ. Γι’ αυτό τον λόγο δεν καλεί μόνο τα μέλη της στο σεμινάριο  αλλά όλους τους εκπαιδευτικούς (μέλη και μη μέλη) και ουσιαστικά λειτουργεί ως προπαγανδιστής του υπουργείου για την αυτοαξιολόγηση, δημιουργώντας εικονικό κλίμα αποδοχής της, στρώνοντας το χαλί για την εφαρμογή της σε Διευθυντές και εκπαιδευτικούς της τάξης.  Τέλος, η βεβαίωση που θα δοθεί στους συμμετέχοντες  αποτελεί ξεκάθαρη απόδειξη του στόχου της Ένωσης. Να  δείξει στο υπουργείο, πως, ως υπάκουος συνεργάτης  του  εμπεδώνει στη συνείδηση  διευθυντών και εκπαιδευτικών κουλτούρα αυτοαξιολόγησης . Είναι γνωστό, βέβαια, πως η συγκεκριμένη βεβαίωση δεν έχει καμία άλλη αξία. Άξιο αναφοράς είναι ότι στα προηγούμενα τρία σεμινάρια της Ένωσης «ΤΟΥ 4ου ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ 2017-2018»  δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνο οι Δ/ντές  μέλη της Ένωσης  που ήταν  οικονομικά τακτοποιημένα ενώ σ΄αυτό, για την αυτοαξιολόγηση, δικαίωμα συμμετοχής  έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί  για τον προφανή λόγο της αναζήτησης συνεργών για την εφαρμογή της αξιολόγησης – στα σχολεία το επόμενο χρονικό διάστημα.

 

Τα Προοδευτικά Ρεύματα, η ανεξάρτητη προοδευτική παράταξη, αναγνωρίζουν την προσφορά των στελεχών της εκπαίδευσης, όπως και

όλων άλλωστε των εκπαιδευτικών. Δεν διαχωρίζουν, όμως,  τους εκπαιδευτικούς σε στελέχη και σε απλούς δασκάλους και θεωρούν πως οι αγώνες είναι κοινοί. Κανείς σύλλογος στελεχών δεν νομιμοποιείται να εκφράζει τους εκπαιδευτικούς. Οι θέσεις των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και την  αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, εκφράζονται με δημοκρατικές διαδικασίες μόνο από τα πρωτοβάθμια σωματεία και τις Γ.Σ. του κλάδου.

 

Τα Προοδευτικά Ρεύματα καλούν :

 

  • Τους συνάδελφους εκπαιδευτικούς να γυρίσουν την πλάτη στις διασπαστικές κινήσεις της Ένωσης των Διευθυντών .
  • Τη ΔΟΕ να καταδικάσει τη δράση της Ένωσης, να στηρίξει τις αποφάσεις του κλάδου και να προβεί άμεσα σε όλες τις ενέργειες που προβλέπονται από το καταστατικό της για τις περιπτώσεις αντισυναδελφικής  και αντικαταστατικής συμπεριφοράς μελών της .
  • Τέλος, κάποια στιγμή πρέπει να κινηθούν όλες οι  διαδικασίες, που προβλέπονται, για τον έλεγχο της νομιμότητας κάθε συλλόγου εκπαιδευτικών (μόνιμων, αναπληρωτών, ειδικοτήτων ) ώστε  να προστατευθούν οι συνάδελφοι από τις απλές μικρές  ομάδες των κοινωνικών δικτύων που αυτοανακηρύσσονται σύλλογοι χωρίς τα Δ.Σ. να έχουν απευθυνθεί και ψηφιστεί ποτέ από εκπαιδευτικούς με τις προβλεπόμενες νόμιμες διαδικασίες. Έτσι θα διαφυλαχθεί η εικόνα του κλάδου από εκπροσώπους που δεν έχουν καμιά αναφορά σε συναδέλφους, αλλά σε συλλόγους απλές σφραγίδες. Η ΔΟΕ οφείλει να κινηθεί άμεσα και να σταματήσει με την σιωπή της να υποθάλπει αυτές τις διασπαστικές κινήσεις.
  • Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών και οι συνδικαλιστικές παρατάξεις να πάρουν θέση .

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025