Ανακοίνωση της Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-κίνηση Εκπαιδευτικών Π. Ε.:
Η Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-κίνηση Εκπαιδευτικών, από την πρώτη στιγμή της υπουργικής απόφασης για τον «Ενιαίο Τύπο Σχολείου» που θέσπισε το Υπουργείο Παιδείας για την επόμενη σχολική χρονιά, διατύπωσε τη θέση της με συγκεκριμένες παρατηρήσεις και επισημάνσεις, δίχως αυθαίρετες συνθηματολογίες και χωρίς στερεότυπες εκφράσεις παλαιού τύπου συνδικαλισμού.
Συγκεκριμένα διατυπώσαμε τα εξής:
Η απόφαση για τον «Ενιαίο Τύπο Σχολείου» αποτελεί αιφνιδιαστική κίνηση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας εν μέσω ‘‘υποτίθεται’’ «Εθνικού και Κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία». Αποτελεί, δηλαδή, μονομερή κίνηση που μέσα σε μια νύχτα ανατρέπει τη στοχοθεσία και το ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου. Για το λόγο αυτό αποσύραμε τη συμμετοχή μας, στα πλαίσια των εκπροσωπήσεων της ΔΟΕ, στον “εθνικό διάλογο”.
Η εκπαιδευτική κοινότητα μάχεται και υποστηρίζει διαχρονικά ένα Ενιαίο Σχολείο για όλα τα παιδιά. Ένα Δημόσιο Δημοτικό Σχολείο που θα προσφέρει ίσες ευκαιρίες μάθησης και ανάπτυξης όλων των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και θα εξομαλύνει τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες. Ένα Δημόσιο Δημοτικό Σχολείο με προοδευτικό και σταθερό παιδαγωγικό προσανατολισμό.
Πιστεύουμε και παλεύουμε για ένα Σύγχρονο, Δημόσιο, Δημοκρατικό, Πολυεπιστημονικό, Διαπολιτισμικό και Ολοήμερο Σχολείο. Το σύγχρονο Δημοτικό σχολείο πρέπει να ανταποκρίνεται στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Οφείλει, δηλαδή, να παρέχει τις βασικές γνώσεις, αρχές και αξίες για τη διαμόρφωση ενός κριτικά σκεπτόμενου και μορφωμένου ατόμου. Παράλληλα, οφείλει να αναδεικνύει την τέχνη, τον πολιτισμό και την τεχνολογία της εποχής που συμβάλλουν καθοριστικά στη συγκρότηση του μορφωτικού και αξιακού συστήματος των ατόμων. Επίσης να συμβάλει καθοριστικά στην εξομάλυνση των κοινωνικών και μορφωτικών ανισοτήτων, που υπάρχουν και αναπαράγονται στη σημερινή του μορφή.
Το Δημόσιο Σχολείο καλύπτει μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες από τη γέννησή του. Συνεπώς πρέπει να αρθεί ο περιορισμός των προϋποθέσεων (βεβαιώσεις ή υπεύθυνες δηλώσεις εργασίας των γονιών) για τη συμμετοχή ενός μαθητή στο ολοήμερο τμήμα. Να υπάρχει ένας σταθερός υπεύθυνος δάσκαλος που θα φέρει την ευθύνη του όλου ολοήμερου προγράμματος και θα στηρίζει τη λειτουργία του. Να καλύπτεται η εκπαιδευτική αναγκαιότητα της ενισχυτικής διδασκαλίας ανεξάρτητα από χρονικό όριο, αφού καμία πολιτική ηγεσία δεν προσέλαβε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό που χρειάζονται τα σχολεία μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου. Να καλυφθεί η κοινωνική αναγκαιότητα της πρωινής ζώνης του ολοημέρου στα σχολεία (π.χ. έχουμε πολλούς μεταφερόμενους μαθητές, ειδικά στην ύπαιθρο, που βρίσκονται στο σχολείο από τις 7 ή/και 7:30 το πρωί)
Αποτελεί χρέος όλων μας, της εκπαιδευτικής και συνδικαλιστικής κοινότητας, η διεκδίκηση για την κάλυψη όλων των οργανικών και λειτουργικών θέσεων στις σχολικές μονάδες. Αποτελεί κοινή βάση όλων μας ο σταθερός αγωνιστικός προσανατολισμός για τη διεκδίκηση Μόνιμων Διορισμών στην Εκπαίδευση και η σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες στα σχολεία της χώρας.
Η Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. δεν πρόκειται να ασχοληθεί με άλλον έναν«αλληλοσπαραγμό» μεταξύ κομματικών παρατάξεων παλαιάς κοπής που ενδιαφέρονται μονάχα ν’ αποδείξουν πως είναι πιο αγωνιστές και περισσότερο διεκδικητές από τους υπόλοιπους με αποτέλεσμα να τσουβαλιάζουν και εν τέλει να υποβαθμίζουν τις προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος. Αυτά δεν ενδιαφέρουν ούτε τη βάση των εκπαιδευτικών αλλά και ούτε τη γονεϊκή κοινότητα.
Η Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. ασχολείται με τον διαρκή αγώνα για ένα Δημόσιο Σχολείο –ασχέτως με το πώς θα ονομάζεται– που θα ικανοποιεί τις μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες όλων των μαθητών χωρίς εξαιρέσεις.
Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε