Ε΄ΕΛΜΕ Αν. Αττικής Παλλήνη 7/6/2016
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ο Υπ. Παιδείας, στη συναντησή του με την ΟΛΜΕ αλλά και στις μετέπειτα συνεντεύξεις του, ξεδιπλώνει, μαζί με τα όσα έχει νομοθετήσει ως τώρα, το εφιαλτικό τοπίο του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών για την καινούρια σχολική χρονιά.
Τις τελευταίες μέρες την τιμητική του έχει το Γυμνάσιο. Πιο συγκεκριμένα, ο Υπ. Παιδείας. δηλώνει:
- Το ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου μειώνεται από 35 σε 32 εβδομαδιαία, για κάθε τάξη. Παρόλο που στη συνάντηση με το Δ.Σ της ΟΛΜΕ δήλωσε πως το ποιες ώρες και από ποια μαθήματα θα κοπούν, δεν έχει αποφασιστεί,σε συνεντευξή του δυό μέρες μετά, αναφέρθηκε στο project “ως ώρες που γράφονται για την απασχόληση των καθηγητών”, και σε μία ώρα μείωση του μάθηματος των Αρχαίων Ελληνικών με αντίστοιχη αύξηση στα Νέα Ελληνικά μόνο για την Α΄Γυμνασίου. Χαρακτήρισε δε την Οικιακή Οικονομία από τα μαθήματα “ήσσονος σημασίας που εναλλάσσονται”. Το Υπ. Παιδείας μάς επαναφέρει στο τραγικό καλοκαίρι του 2013 επί Υπουργείας Ατβανιτόπουλου, που ειδικότητες ολόκληρες έμπαιναν και έβγαιναν στο ωρολόγιο πρόγραμμα, προκειμένου να βγούν τα δημοσιονομικά νούμερα και ο κόφτης των κοινωνικών δαπανών και προσλήψεων,με τους εκπαιδευτικούς να βρίσκονται σε ανασφάλεια για το τι τους επιφυλάσσει το μέλλον.
Δεν έχουμε καμία αμφιβολία πως ο Υπ. Παιδείας θα μας κουνάει το δάχτυλο με την “παιδαγωγική τεκμηρίωση” του ΙΕΠ, για την παιδαγωγική ορθότητα της πολιτικής του, αφού το επιτελείο του ΙΕΠ είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία στήριξης των επιλογών τού εκάστοτε Υπ. Παιδείας..
- Γίνεται μια «λελογισμένη» μελέτη για τη διεύρυνση των αναθέσεων διδασκαλίας των μαθημάτων. Θα γίνει προσπάθεια οι καθηγητές να μην μετακινούνται σε περισσότερα από τρία σχολεία! Η ουσία είναι πως μαζί με τα πλεονάσματα που θα προκύψουν από τα ΕΠΑΛ και την κατάργηση του 3ωρου των εργαστηρίων, ο κάθε εκπαιδευτικός θα διδάσκει ό,τι προλαβαίνει και όπου χρειαστεί, προκειμένου να καλύψει το ωραρίο του..
- Επεκτείνεται ο χρόνος διδασκαλίας των μαθημάτων έως τέλος Μαΐου με αρχές Ιουνίου. Η εξαγγελία αυτή του Υπ. Παιδείας έχει καθαρά επικοινωνιακό χαρακτήρα, αφού αν μετρήσει κάποιος τις εβδομάδες στο σύνολο του διδακτικού έτους με τη μείωση των ωρών στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα από 35 σε 32, τότε το σύνολο των διδακτικών ωρών είναι περίπου το ίδιο.
- Τα τρίμηνα καταργούνται και γίνονται τετράμηνα όπως στο Λύκειο, με διαγωνίσματα ωριαία,tests και εργασίες , ενώ στο τέλος της χρονιάς οι μαθητές θα εξετάζονται γραπτώς μόνο στα «κύρια» μαθήματα (θα αποφασιστεί από το ΙΕΠ ποια θα είναι αυτά).Εκτός από το γεγονός πως διαχωρίζει τα μαθήματα σε δευτερεύοντα και κύρια, ξέρουμε καλά πως όλα αυτά τα χρόνια καλύπτονται τα κενά κυρίως στα μαθήματα που εξετάζονται γραπτά, ενώ τα υπόλοιπα μπορεί και να μη διδαχθούν καθόλου ως το τέλος της χρονιάς. Συνεπώς απαλλάσσεται από την ευθύνη προσλήψεων παρά μόνο για τις “κύριες ειδικότητες”.
- Τη νέα χρονιά θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε κάποια σχολεία η περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών και στη συνέχεια θα επεκταθεί και στα υπόλοιπα, αφού επιμορφωθούν οι καθηγητές.
- Ο Υπ. Παιδείας ισχυρίζεται πως θα παραμείνει ίδιος ο αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών στη Β/θμια Εκπαίδευση. Στο ερώτημα, πώς θα γίνει αυτό, αφού όλα τα μέτρα που ανακοίνωσε δεν αφορούν τη βελτίωση του δημόσιου σχολείου (περιεχόμενο διδασκαλίας, αριθμός μαθητών στην τάξη κλπ), αλλά τη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού για να καλυφθούν τα κενά, απάντησε ότι θα υπάρξουν κι άλλες ανάγκες ενισχυτικής, διδασκαλίας ξένων γλωσσών και λειτουργίας βιβλιοθηκών. Η απάντηση αυτή ανοίγει το δρόμο, για να καλυφτεί με τη νέα σχολική χρονιά η ενισχυτική διδασκαλία με μόνιμους εκπαιδευτικούς εκτός του εργασιακού τους ωραρίου, αφού από τα 350 εκ. του ΕΣΠΑ ως το 2020, έχουν ήδη δαπανηθεί τα 160 εκ., σύμφωνα με παλιότερες δηλώσεις του Υφ. Παιδείας κ. Πελεγρίνη.
Για να περάσει αυτά τα μέτρα ο Υπ. Παιδείας στην κοινωνία, χρησιμοποιεί σε συνεντευξή του τη γνωστή επιχειρηματολογία “… Το σχολείο δε φτιάχνεται με βάση τις ώρες των καθηγητών, φτιάχνεται με βάση τις ανάγκες των εκπαιδευτικών αντικειμένων…. αλλιώς είναι συντεχνιακή αντιμετώπιση της εκπαίδευσης, η οποία δεν έχει να κάνει με το γενικό καλό….” (Ν Φίλης real.fm) . Η κ. Διαμαντοπούλου το έλεγε “πρώτα ο μαθητής”.
Ο Υπ. Παιδείας χαρακτηρίζει το νεοφιλελεύθερης εμπνευσης πόρισμα υλοποίησης των επιταγών του ΟΟΣΑ και Ε.Ε, της επιτροπής του Εθνικού διαλόγου ως θετικό και επιβεβαιώνει ότι αποτελεί την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει το υπουργείο. Όσο για το 4ετές Γυμνάσιο και 2ετές Λύκειο, θα μελετήσουν πότε θα ξεκινήσει η εφαρμογή του. Η έκθεση που κατατέθηκε από την επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής, κρίνεται θετική και είναι εφικτά τα προτεινόμενα χρονοδιαγράμματα. Τα πορίσματα του προσχηματικού “εθνικού διαλόγου” της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ χρησιμοποιούνται ως άλλοθι, για να συγκαλύψει τις τεράστιες ευθύνες της για την ολική διάλυση του δημόσιου σχολείου, την πλήρη μετατροπή του σε φθηνό ευέλικτο σχολείο της αγοράς και για το βάθεμα των ταξικών φραγμών στην εκπαίδευση. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ολοκληρώνει το έργο των προκατόχων της και αποτελεί πια τον συνοδοιπόρο των δανειστών και το κεφαλαίου σ’ έναν δρόμο ο οποίος περιλαμβάνει:
ü Αυτονομία των σχολικών μονάδων, οικονομική και παιδαγωγική.
ü Αξιολόγηση ακόμα και τιμωρητική, καθώς συνδέεται με δείκτες και μαθησιακά αποτελέσματα μαθητών.
ü Επιμονή στο καθηκοντολόγιο και την πλήρη κινητικότητα των εκπαιδευτικών
ü Απολύσεις και ανασφάλεια των ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών και κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων εκπαιδευτικών.
ü Εσωτερικός διαχωρισμός των μαθητών από τα πρώιμα εφηβικά τους χρόνια και εξοβελισμός της μεγάλης πλειονότητας αυτών από το εκπαιδευτικό σύστημα στην ηλικία των 16. Η αύξηση κατά ένα έτος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης λειτουργεί ως άλλοθι για το γεγονός ότι “λίγοι κι εκλεκτοί” θα έχουν θέση στο Λύκειο , ενώ των υπολοίπων η μοίρα θα είναι είτε το ΕΠΑΛ της μαθητείας , είτε οι εκπαιδευτικές δομές έξω από την τυπική εκπαίδευση. Κατάρτιση, δεξιότητες, αποσπασματική γνώση αυτός θα είναι ο μαθητής που θα προετοιμάζεται , για να γίνει ο ελαστικά απασχολούμενος του μέλλοντος, με μισθούς πείνας , που θα “τροφοδοτήσουν” την ανάπτυξη , και που μπροστά στην ανεργία του 30% θα φαίνονται “παράδεισος”. Αυτό το σχολείο δεν έχει καμμία σχέση με ένα ενιαίο 12 χρονο σχολείο που θα δίνει πραγματική παιδεία και θα “χωρά” όλα τα παιδιά και όλους τους εκπαιδευτικούς
Η συνέχιση αυτής της πολιτικής από την Κυβέρνηση θα αποτελέσει ταφόπλακα για το δημόσιο σχολείο και θα καταστέψει ό,τι περισώθηκε από την αυταπάρνηση και τον αγώνα των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών.
Για τους εκπαιδευτικούς, γονείς μαθητές δεν χωρά κανένας εφησυχασμός, καμιά αναμονή.Είναι μονόδρομος να πιάσουμε ξανά το νήμα των μεγάλων αγώνων του κλάδου της προηγούμενης περιόδου για την ανατροπή των μνημονίων, Ε.Ε-ΔΝΤ- ΟΟΣΑ και σε σύγκρουση με όσους τα εφαρμόζουν.
Το Δ.Σ το επόμενο διάστημα θα πάρει πρωτοβουλία ενημέρωσης των συλλόγων γονέων της περιοχής μας και θα επιδιώξει συντονισμό των ΕΛΜΕ και των διδασκαλικών συλλόγων για κινητοποιήσεις.
Η πρόεδρος Ο γραμματέας
ΑΝΝΑ ΜΠΑΧΤΗ ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ