Σε αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών προσανατολίζεται ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς προκειμένου να λύσει, εν μέρει, το θέμα των 20.000 κενών στα σχολεία.
Ετσι, σύμφωνα με την “Ημερησία” εκτός από τις προσλήψεις αναπληρωτών, το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει να αυξήσει το ωράριο των εκπαιδευτικών, το οποίο ήδη από το 2013 είχε αυξηθεί κατά δύο ώρες.
Αυτή τη στιγμή οι εκπαιδευτικοί με προϋπηρεσία έως 6 έτη εργάζονται 23 ώρες την εβδομάδα, όσοι έχουν προϋπηρεσία έως 12 έτη εργάζονται 21 ώρες, ενώ 20 ώρες εργάζονται οι εκπαιδευτικοί με 20ετή εμπειρία. Στις 18 ώρες περιορίζονται οι διδακτικές ώρες για τους εκπαιδευτικούς με προϋπηρεσία άνω των 20 ετών.
Η προηγούμενη αύξηση κατά δύο ώρες ίσως, λένε κάποιοι, δείχνει και την επόμενη.
Το ωράριο μετά τις αλλαγές του 2013
Μέχρι το 2012, όπως επισημαίνει το ρεπορτάζ της εφημερίδας “ΕΘΝΟΣ”, οι δάσκαλοι δίδασκαν από 21 έως 24 ώρες την εβδομάδα ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας. Οι καθηγητές από 16 έως 21 ώρες, πάλι ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας.
Το 2012, το ωράριο όλων των εκπαιδευτικών αυξήθηκε κατά δύο ώρες για όλες τις κατηγορίες. Τώρα, όπως δείχνουν τα πράγματα, θα χρειαστεί να αυξηθεί ξανά κατά δύο ώρες. Σημειώνεται ότι οι εκπαιδευτικοί πέρα από τα διδακτικά καθήκοντα έχουν και τα διοικητικά, τα οποία τους προσθέτουν 9 ή 10 ώρες την εβδομάδα χωρίς αυτές τις ώρες να υπολογίζεται η προετοιμασία που πρέπει να κάνουν για τα μαθήματά τους στην τάξη, η διόρθωση των γραπτών κ.α.
Η αλλαγή που έγινε το 2013 ορίστηκε με σχετική εγκύκλιο, η οποία ανέφερε τα εξής: Το νέο εβδομαδιαίο υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας βάσει των διατάξεων προσδιορίζεται με βάση τον κλάδο, τα έτη υπηρεσίας και τη διοικητική θέση του εκπαιδευτικού. Οι καθηγητές φέτος θα εργάζονται 23 ώρες την εβδομάδα έως 18, ανάλογα με την προϋπηρεσία.
Οι λύσεις του Υπουργείου Παιδείας για τον περιορισμό των κενών
Ύστατη λύση η ενδεχόμενη αύξηση του ωραρίου
Εξάντληση ωραρίου, 30 μαθητές ανά τμήμα, περικοπή εκπαιδευτικών αδειών, υπερωρίες, β ανάθεση, απόδοση δεύτερης ειδικότητας σε εκπαιδευτικούς είναι γνώριμες λύσεις από το παρελθόν που έχει στη διάθεσή του το Υπουργείο Παιδείας προκειμένου να καλύψει ένα μέρος των χιλιάδων κενών.
Ήδη το προηγούμενο σχολικό έτος δόθηκαν πολλές υπερωρίες όχι μόνο σε μόνιμους αλλά και σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς για να περιοριστούν τα κενά. Με τη λύση των υπερωριών το Υπουργείο περιορίζει από τη μια πλευρά τα κενά ενώ δίνει και ένα κίνητρο στους εκπαιδευτικούς να αυξήσουν τις απολαβές τους αφού σύμφωνα με εγκύκλιο η ωριαία αμοιβή ορίζεται στα 10 ευρώ.
Στον προϋπολογισμό του 2015 το κονδύλι για τις υπερωρίες ανέρχεται στα 2.824.600 ευρώ με το 1.990.000 ευρώ να αφορά την Αθμια και τα 834.600 ευρώ τη Βθμια.
Το τελευταίο διάστημα έχει εκδοθεί και αρκετές αποφάσεις για απόδοση δεύτερης ειδικότητας σε εκπαιδευτικούς ενώ και οι αλλαγές στο πρόγραμμα της Γ λυκείου ενδεχομένως να συγκρατήσει τη μεγάλη αύξηση των κενών σε ειδικότητες όπως είναι οι φιλόλογοι όπου τα Αρχαία Γενικής καταργήθηκαν ενώ και η Λογοτεχνία από δίωρο μάθημα έγινε μονόωρο με αποτέλεσμα οι φιλόλογοι να χάσουν 2 ώρες στη Γ Λυκείου. Επίσης πλεονάζων εκπαιδευτικό προσωπικό φαίνεται να υπάρχει στην ειδικότητα των εκπαιδευτικών της Πληροφορικής που δε συμπληρώνει το ωράριό του.
Ως ύστατη λύση θα πρέπει να θεωρηθεί η ενδεχόμενη αύξηση του ωραρίου για την οποία υπήρξε μια γενικόλογη αναφορά από τον υπουργό Παιδείας ο οποίος σε τηλεοπτική του συνέντευξη στην ΕΡΤ δήλωσε ότι «όλοι πρέπει να βάλουμε τον οβολό μας για να ξεπεραστεί η κρίση και αν αναγκαστεί κάποιος δάσκαλος να κάνει μία ή δυο ώρες παραπάνω, ως συμβολή στο ξεπέρασμα της κρίσης, νομίζω ότι ο καθένας θα το δεχθεί ως πραγματική συμβολή σε αυτό το ξεπέρασμα».
Σημειώνουμε ότι το 2013 αυξήθηκε το ωράριο των εκπαιδευτικών στη Β/θμια Εκπαίδευση κατά δύο ώρες γεγονός που είχε προκαλέσει κύμα αντιδράσεων στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Σε γραπτή του ερώτηση στη βουλή τον Ιούνιο του 2013 ο Τάσος Κουράκης ανέφερε μεταξύ των άλλων στην κατακλείδα της ερώτησης με θέμα «Κατασκευή υπεράριθμων εκπαιδευτικών που απορρυθμίζει τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου» ότι η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών αποτελεί συνέχεια ενός οργανωμένου σχεδίου, που ξεκίνησε με καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, συμπτύξεις τμημάτων, αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και περικοπές των λειτουργικών δαπανών για τα σχολεία, και στοχεύει στη συρρίκνωση του αγαθού της δημόσιας δωρεάν παιδείας…».
Επίσης υπάρχει και κείμενο από το 2012 με δήλωση του Τ.Κουράκη πως «Η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών πλήττει ευθέως τόσο το δικαίωμα στην εργασία χιλιάδων εκπαιδευτικών, όσο και την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία»
Καλόγηρος Βασίλειος news.gr
Αυξάνεται το ωράριο για τους εκπαιδευτικούς Επιπλέον δύο ώρες εργασίας την εβδομάδα
Το ενδεχόμενο να αυξηθεί το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών εξετάζει το υπουργείο Παιδείας, με δεδομένο ότι τα κονδύλια δεν επαρκούν για την πρόσληψη δασκάλων και καθηγητών, ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά στις σχολικές μονάδες για τη νέα χρονιά.
Σύμφωνα με το «Έθνος» οι εκπαιδευτικοί των δημόσιων σχολείων καλούνται να βάλουν «πλάτη», καθώς χρήματα δεν υπάρχουν για την πρόσληψη δασκάλων και καθηγητών ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά στις σχολικές μονάδες, για τη νέα χρονιά.
Χθες ο υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να αυξηθεί και πάλι το ωράριο των εκπαιδευτικών (ήδη έχει αυξηθεί κατά δύο ώρες από το 2013), εκφράζοντας μάλιστα την ελπίδα ότι οι εκπαιδευτικοί θα δεχτούν αυτή την επιλογή, στο πλαίσιο της εθνικής προσπάθειας για να ξεπεραστεί η κρίση, διότι όλοι πρέπει να κάνουμε θυσίες.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό ανέρχονται σε 20.000.
Μέχρι το 2012 οι δάσκαλοι δίδασκαν από 21 έως 24 ώρες την εβδομάδα και οι καθηγητές από 16 έως 21 ώρες. Το 2012 το ωράριο αυξήθηκε κατά 2 ώρες και όπως όλα δείχνουν θα χρειαστεί να αυξηθεί δύο ώρες ακόμη.
Σημειώνεται ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν και διοικητικά καθήκοντα που προσθέτουν 9 – 10 ώρες δουλειάς την εβδομάδα χωρίς να υπολογίζεται σε αυτά η προετοιμασία ή η διόρθωση γραπτών.
newsbeast.gr