Από την πρώτη μέρα της προσπάθειας εφαρμογής της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και οι βαρύγδουμπες επικοινωνιακές εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας αποδεικνύονται κενό γράμμα. Όλη η πολιτική των ελλείψεων και των περικοπών απέναντι στη δημόσια παιδεία που ακολουθούν συστηματικά όλες οι κυβερνήσεις, όπως και η σημερινή, φανερώνει τη γύμνια του όλου εγχειρήματος, παρόλο που αρκετοί εκπαιδευτικοί που ασκούν διοικητικό έργο, όπως και οι συνάδελφοι της πληροφορικής, το προηγούμενο διάστημα, σ’ αυτές τις δύσκολες συνθήκες είχαν επιφορτιστεί με υπέρογκο εργασιακό φορτίο για να κρατούν σε λειτουργία τα σχολεία. Έτσι στη Β΄ Διεύθυνση Αθήνας:
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ»
• Εκατοντάδες συνάδελφοι μας καταγγέλλουν ότι προσπαθούν να δημιουργήσουν λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και βρίσκονται αντιμέτωποι με το γεγονός ότι το σύστημα του Υπουργείου “πέφτει” συνεχώς ή “σέρνεται”!!
• Εκατοντάδες άλλοι συνάδελφοι μας καταγγέλλουν ότι ενώ έχουν καταφέρει να εγγραφούν, δεν μπορούν να δουλέψουν με τις ασύγχρονες πλατφόρμες γιατί το σύστημα είναι υπερβολικά αργό ή τους «πετάει έξω».
• Πολλοί γονείς καταγγέλλουν ότι δυσκολεύονται να πάρουν κωδικούς από το Σχολικό Δίκτυο. Και αν πάρουν, όταν στέλνουν πρόσκληση στην πλατφόρμα e-me για να γίνουν μέλη, δεν τους αναγνωρίζει το σύστημα.
• Ταυτόχρονα ορισμένοι διευθυντές σχολικών μονάδων, παραγνωρίζοντας τα παραπάνω υπαρκτά προβλήματα, πιέζουν τους συναδέλφους να υλοποιήσουν τις απαιτήσεις του υπουργείου με συνεχή τηλεφωνήματα και αποστολή μηνυμάτων! Καταγγέλλουμε τέτοιες συμπεριφορές και υπενθυμίζουμε σε κάθε κατεύθυνση ότι:
Α) Οι συνάδελφοι διαθέτουν υψηλό αίσθημα ευθύνης του παιδαγωγικού και κοινωνικού τους ρόλου.
Β) Για μια ακόμα φορά, το μεγάλο βάρος της υπεράσπισης του μορφωτικού αγαθού, της στήριξης των μαθητών κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, το σηκώνει ο μάχιμος εκπαιδευτικός κόσμος. Γ) Χιλιάδες συνάδελφοι προσπαθούν με όλα τα μέσα να διατηρήσουν την επαφή με τους μαθητές τους και τους γονείς μέσω τηλεφώνου, με τα mails, με άλλα μέσα. Και δεν επιτρέπουμε σε κανέναν να τους κουνάει το δάχτυλο.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες, αγαπητοί γονείς,
Το Υπουργείο Παιδείας μέχρι τώρα:
• Δεν έχει πάρει κανένα μέτρο για τους μαθητές που δεν έχουν τα τεχνικά μέσα για την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (Ηλεκτρονικός Υπολογιστής, tablet κ.α.).
• Δεν προχωρά σε καμία πρακτική στήριξη σε εκπαιδευτικούς που, κλεισμένοι στα σπίτια τους, έχουν και οι ίδιοι παιδιά σε σχολική ηλικία ή συζύγους που δουλεύουν εξ αποστάσεως και είναι υποχρεωμένοι να μοιραστούν όλοι τους έναν υπολογιστή;
• Δε συζητά καν την πρόταση για τη στήριξη μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών ώστε να εξασφαλιστεί, με ενιαίο τρόπο, η αξιοποίηση των διάφορων εργαλείων ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Ειδικά για παιδιά ανέργων και απολυμένων, παιδιά μεταναστών και προσφύγων που αντιμετωπίζουν αυτόν τον καιρό ιδιαίτερες δυσκολίες, κυρίως επιβίωσης, το υπουργείο κάνει πως δεν υπάρχουν.
• Σε ό, τι αφορά το διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό συνολικά, είτε είναι ελλιπέστατο, είτε δεν υπάρχει κάποια προεπιλογή-οργάνωση από το Υπουργείο, με αποτέλεσμα να επικρατεί χάος.
Επαναλαμβάνουμε και Απαιτούμε από το Υπουργείο εδώ και τώρα:
1. Έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό στην Παιδεία ώστε όλες οι σχολικές μονάδες, όλα τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, με εξασφάλιση δωρεάν Η/Υ για εκπαιδευτικούς που δεν διαθέτουν και ένα δωρεάν tablet για κάθε μαθητή. Δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet για όλους μαθητές και εκπαιδευτικούς.
2. Δημιουργία κεντρικής ομάδας τεχνικής υποστήριξης στο Υπουργείο Παιδείας, στελεχωμένη με όλο το αναγκαίο προσωπικό, που θα λειτουργεί μέσω διαδικτύου ή με δωρεάν τηλεφωνική γραμμή που θα στηρίζει τους εκπαιδευτικούς σε σταθερή βάση.
3. Δημιουργία Κεντρικής Ψηφιακής Πλατφόρμας Διδακτικού Υλικού από το Υπουργείο, στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, και θα περιλαμβάνει δραστηριότητες και ύλη για όλες τις ηλικίες.
4. Λειτουργία εκπαιδευτικών καναλιών, που θα προβάλλουν προγράμματα ειδικά για μαθητές όλων των ηλικιών, και θα περιλαμβάνουν ταινίες, ντοκιμαντέρ, ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά προγράμματα που θα σχετίζονται με τα σχολικά αντικείμενα και με τα ενδιαφέροντα των μαθητών.
5. Μέσω της δημόσιας τηλεόρασης, και με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, να προβάλλονται καθημερινά ειδικές ενημερωτικές εκπομπές με την παρουσία εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών ώστε να στηριχθούν οι γονείς στη διαχείριση των δύσκολων καταστάσεων που βιώνουν οι ίδιοι και τα παιδιά.
6. Να δώσει ξεκάθαρη οδηγία, με βάση τα παραπάνω προβλήματα, ότι εναλλακτικά και βοηθητικά μπορούν να αξιοποιηθούν και άλλα μέσα, π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ιστοσελίδες σχολικών μονάδων κ.α. στην προσπάθεια των συναδέλφων να στηρίξουν τους μαθητές.
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο να σταματήσει να δίνει “ευχολόγια” για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, να σταματήσει, στο όνομα της “ατομικής ευθύνης”, να φορτώνει τα προβλήματα στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές. Την ίδια στιγμή που στο όνομα της αντιμετώπισης της κρίσης και της πανδημίας δίνει εκατοντάδες εκατομμύρια ζεστό χρήμα στις μεγάλες επιχειρήσεις, απαξιώνει προκλητικά το δημόσιο σχολείο, τις υποδομές και τους εκπαιδευτικούς.
Δίνουμε τη μάχη με όλα τα μέσα, αξιοποιούμε τα πάντα, και ταυτόχρονα:
Απαιτούμε από το Υπουργείο να ικανοποιήσει εδώ και τώρα τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών. Ακόμα και στις πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε, συνεχίζουμε να παλεύουμε, να αγωνιζόμαστε και να διεκδικούμε με γνώμονα τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών μας και των γονιών τους.