Πριν λίγους μήνες, 13 Απριλίου 2016, είδε το φως της δημοσιότητας η είδηση πως το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά (ΠΣ) έχει άμεση σχέση με τη νεοβουδιστική οργάνωση Arigatou. Αυτό το ΠΣ είχε ήδη απορρίψει (9 Μαρτίου 2016) η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος έπειτα από εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου, αποφασίζοντας: «Να επικεντρωθή το ενδιαφέρον στο τρέχον Πρόγραμμα με την δική του μεθοδολογία, στο οποίο όμως να γίνουν μερικές βελτιώσεις, εντάσσοντάς το στα σύγχρονα παιδευτικά δεδομένα, οπότε να εισαχθούν σε κάθε βιβλίο – όχι σε κάθε μάθημα – μερικά κεφάλαια θρησκειολογικά, ανάλογα με την θεματολογία του βιβλίου,
αφού όμως δοθή προτεραιότητα στην ορθόδοξη παράδοση, την οποία ακολουθεί η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών, αλλά και να χρησιμοποιηθούν ως εφαρμογές και τα καλά στοιχεία του Νέου Προγράμματος Σπουδών».
Οι υπεύθυνοι του Γραφείου επί των αιρέσεων της ΠΕΘ ερεύνησαν περαιτέρω τη σχέση του ΠΣμε την Arigatou, μελετώντας το Πρόγραμμα “LearningToLiveTogether” (LTLT), τα βιβλία και το πληροφοριακό υλικό, τα οποία είναι αναρτημένα από την ίδια την οργάνωση, για την ενημέρωση των ενδιαφερομένων, με αποτέλεσμα να υπάρξει σφαιρική εικόνα της εν λόγω οργάνωσης. Από τη μελέτη, λοιπόν, προέκυψε ότι η Arigatou ξεκίνησε από το Myochikai, ένα ιαπωνικό νεοβουδιστικό παρακλάδι, και κατέληξε να είναι ένας συνασπισμός μεγαλύτερων και μικρότερων ομάδων που πρόσκεινται στο Βουδισμό, στον Ινδουισμό και στον Πνευματισμό. Οι ιεραπόστολοι αυτών των ομάδων είναι στρατευμένοι στη συγκαλυμμένη διάδοση των θρησκευτικών ιδεών τους στον κόσμο. Εκτιμώντας δε πως αυτή η διάδοση θα είναι ευρύτατη και πλέον αποτελεσματική μέσω ενός εκπαιδευτικού Προγράμματος Σπουδών για τα παιδιά, συνεργάζονται με ειδικευμένους στα εν λόγω Προγράμματα, στις διάφορες χώρες του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδος.
Η ΠΕΘ κατέθεσε σχετικό υπόμνημα (αριθμ. πρωτ. 38/14.4.2016 ) προς τη Συνοδική Επιτροπή επί των Αιρέσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, με όλα τα στοιχεία που μελέτησε και ζήτησε τη γνωμοδότησή της. Η γνωμοδότηση αυτή εγκρίθηκε (27 Οκτωβρίου 2016) από τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο, η οποία καταδίκασε την Arigatou, για τον καταφανή συγκρητισμό των Προγραμμάτων της, τις εξωχριστιανικές πρακτικές της – βλέπε διαλογισμοί – τις διαθρησκευτικές πρακτικές της και εν τέλει για το ασυμβίβαστο της διδασκαλίας της ως προς την Ορθόδοξη Πίστη. Σύμφωνα με την Εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου: «το πάνσεπτον Πρόσωπον του Θεανθρώπου Κυρίου και η διδασκαλία Του, ως μοναδικά και αναντικατάστατα, δεν επιδέχονται σύνθεσιν ή συμπλήρωσιν δι’ εξωχριστιανικών θρησκευτικών δοξασιών». Η εγκύκλιος καταλήγει: «Όθεν,συνιστάται η προσοχή των εκλεκτών λειτουργών του μαθήματος των Θρησκευτικών εις την Μέσην Εκπαίδευσιν, με το υψηλόν αίσθημα ευθύνης το οποίον διακρίνει αυτούς,όπως αποφεύγουν συνεργασίας μετά κινήσεων και σωματείων, τα οποία σχετίζονται με πρακτικάς θρησκευτικού συγκρητισμού».
Αυτές τις ημέρες, γινόμαστε μάρτυρες ενός ανεξήγητου – με βάση τις ανωτέρω συνοδικές καταδικαστικές αποφάσεις – διαλόγου, που συμφωνήθηκε από τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο με τον Υπουργό Παιδεία κ. Γαβρόγλου, για τη βελτίωση του ανωτέρω διαθρησκειακού και συγκρητιστικού Προγράμματος των Θρησκευτικών, παρά το γεγονός ότι η Ιερά Σύνοδος έχει καταδικάσει τόσο το ΠΣ όσο και την οργάνωση Arigatou με το Πρόγραμμά της LTLT.
Βεβαίως, βελτίωση του Νέου Προγράμματος Σπουδών δεν μπορεί να προκύψει, λόγω του διαθρησκειακού δόγματός του, στο οποίο επιμένουν οι συντάκτες του, αν και γνωρίζουν ότι αυτό το δόγμα ευθύνεται για όλα τα θεολογικά λάθη, το συγκρητισμό και τη σύγχυση στην οποία οδηγεί τα παιδιά από την πολύ μικρή ηλικία τους.
Έτσι, ως “βελτίωση” του εν λόγω Προγράμματος φαίνεται να εννοείται η απάλειψη των εξόφθαλμων λαθών, χωρίς να θιγεί η διαθρησκειακή μάθηση, η οποία όμως είναι αντίθετη με τη μοναδικότητα της εν Χριστώ σωτηρίας, νομιμοποιεί δε το Πρόγραμμα LTLT της Arigatou, η οποία με έρεισμα τη διαθρησκειακή μάθηση προάγει το σκοπό της να έχει λόγο για τη θρησκευτική παιδεία στον Τόπο μας.
Το Γραφείο επί των αιρέσεων της ΠΕΘ, ενόψει αυτής της εξελίξεως, για λόγους ενημέρωσης, δημοσιεύει καταρχήν το σχετικό εποπτικό υλικό για την οργάνωση, το έργο και τους συνεργάτες της, και στη συνέχεια θα δώσει όλα τα στοιχεία σχετικά με τη διδασκαλία και τη σκοπιμότητα των Προγραμμάτων LTLT και ΠΣ.
Arigatou A΄ from thriskeftika