Το πρόγραμμα ΕΣΠΑ (των κοινοτικών κονδυλίων) «δεν είναι μόνο αριθμοί, είναι κυρίως άνθρωποι, είναι η βάση για ένα καλύτερο μέλλον» δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Χατζιδάκης. «Από το ΕΣΠΑ καλύπτονται 16.500 επενδυτικά σχέδια μικρομεσαίων επιχειρήσεων, 18.000 τεχνικά έργα. Δημιουργήθηκαν ή ανακαινίσθηκαν 450 βρεφονηπιακοί σταθμοί, γεγονός που επέτρεψε σε 67.500 οικογένειες να στέλνουν εκεί τα παιδιά τους. Κάλυψε τις δαπάνες υγείας 42.500 συμπολιτών μας. ΕΣΠΑ είναι έναν ανάχωμα στην κρίση» είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και πρόσθεσε ότι η χώρα μας είναι τρίτη στην απορρόφηση κονδυλίων στην Ευρώπη και πρώτη στην απορρόφηση του προγράμματος περιφερειακής ανάπτυξης.
Παράλληλα ανακοίνωσε ότι το κέντρο βάρους του νέου ΕΣΠΑ θα μετατοπιστεί για πρώτη φορά από τα έργα υποδομής στην ανάκτηση της ανταγωνιστικότητας από τη μία πλευρά και στην αντιμετώπιση του προβλήματος της κοινωνικής συνοχής από την άλλη. Προς αυτή την κατεύθυνση, το ύψος των πόρων των κοινωνικών προγραμμάτων θα φτάσει τα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ, σημαντικό μέρος των οποίων θα διατεθούν στην κατάρτιση και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού. Όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, οι σχετικές προτάσεις θα έχουν παρουσιαστεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή έως τις 28 Απριλίου.
Και οι τρεις υπουργοί χαρακτήρισαν πολύ σημαντική την εντατική πλέον συνεργασία των υπουργείων Εργασίας και Παιδείας. Στο περιεχόμενο αυτής της συνεργασίας, αλλά και στην ανάγκη σύνδεσης εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας αναφέρθηκε και ο υπουργός Παιδείας στην ομιλία του.
«Είναι σημαντικό ότι για πρώτη φορά οι πολιτικές της εκπαίδευσης και της απασχόλησης αποδίδονται σε ένα κοινό πρόγραμμα» δήλωσε ο κ. Αρβανιτοπουλος. «Τα τελευταία δυο χρόνια επιδιώξαμε μικρές και μεγάλες μεταρρυθμίσεις» ανέφερε σχολιάζοντας τους νόμους για το νέο γενικό λύκειο, το νέο επαγγελματικό Λύκειο και τις επαγγελματικές σχολές κατάρτισης.
«Για πολλά χρόνια το εκπαιδευτικό μας σύστημα ήταν αντιαναπτυξιακό, οδηγούσε τους νέους στην ανεργία» είπε υπουργός Παιδείας. «Γι αυτό, σχεδιάσαμε μια στοχευμένη εκπαίδευση που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας» πρόσθεσε. Στόχος του υπουργείου σε αυτήν την κατεύθυνση είναι μεταξύ άλλων το 30% των νέων να έχει περάσει έως το 2020 από θέσεις μαθητείας.