Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, σημαντικός θεσμός για την χώρα, με βασικό στόχο μεταξύ άλλων, την καταπολέμηση των κοινωνικών διαφορών και ανισοτήτων.
«Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας αποτελούν ένα σημαντικό θεσμό για την χώρα, που βασικό στόχο έχουν την καταπολέμηση των κοινωνικών διαφορών και ανισοτήτων, την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης για άτομα που διέκοψαν την εκπαιδευτική διαδικασία, την επανασύνδεση ενηλίκων με το εκπαιδευτικό σύστημα, την ενίσχυση θετικών στάσεων για την εκπαίδευση και τη μάθηση καθώς και την σύνδεση των εκπαιδευομένων με την αγορά εργασίας».
Αυτό επισημάνθηκε στην 1η Παγκρήτια Συνάντηση Εκπαιδευτικών και Εκπαιδευομένων των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε) όλης της Κρήτης, με θέμα «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας Καινοτομίες στην Εκπαιδευτική Πράξη» που διοργάνωσε η περιφέρεια Κρήτης στην πανεπιστημιούπολη του Γάλλου, στο Ρέθυμνο.
Εκεί βρέθηκαν περισσότεροι από 300 μαθητές και εκπαιδευτικοί, από τα ΣΔΕ του νησιού, στην οποία είχαν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν τα projects που είχαν εκπονήσει, με θέματα που αφορούσαν στα παραδοσιακά επαγγέλματα που χάνονται, τους παραδοσιακούς χορούς, αλλά και σε φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, εστιάζοντας στα τροχαία ατυχήματα και στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως οι μετανάστες, οι τρόφιμοι ψυχιατρικών ιδρυμάτων και οι κρατούμενοι σωφρονιστικών καταστημάτων κ.α.
Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Απασχόλησης Γιάννη Παρασύρη:
«Στην Κρήτη λειτουργούν 8 δομές και φοιτούν σε αυτές πάνω από 600 εκπαιδευόμενοι. Έχουμε αναπτύξει μια αγαστή συνεργασία με τους διευθυντές και το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων και στηρίζουμε έμπρακτα την προσπάθεια που καταβάλουν για την βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με την χρηματοδότηση της υλικοτεχνικής υποδομής που απαιτείται. Επιπλέον συμβάλουμε και στηρίζουμε οποιαδήποτε προσπάθεια επέκτασης του θεσμού και σε άλλες περιοχές και Δήμους στους οποίους υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για την δημιουργία και άλλων παραρτημάτων, γιατί θεωρούμε ότι αποτελεί μια ουσιαστική ευκαιρία για την ενίσχυση της Διά Βίου Μάθησης ανάμεσα στους ενήλικες της Κρήτης που δεν είχαν την δυνατότητα να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση».
Στη συνάντηση, η επίκουρη καθηγήτρια του τμήματος Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, Ελένη Κατσαρού ανέπτυξε στην ομιλία της τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές καινοτομίες των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, ενώ η ξεναγός Πετρούλα Βαρθαλίτου έκανε μία ιστορική αναδρομή της πόλης του Ρεθύμνου, παρουσιάζοντας σημαντικά ιστορικά και πολιτιστικά μνημεία. Παράλληλά από τους συμμετέχοντες τονίστηκε τονίστηκε η αποφασιστικότητα των εκπαιδευομένων στο να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση, αλλά και ο ζήλος με τον οποίο επιμελήθηκαν τα projects που είχαν επιλέξει.
Σύμφωνα με τον αντιπρύτανη του Πανεπιστημίου Κρήτης Κώστα Σπανουδάκη:
«Πρόσφατα ο εκπρόσωπος τύπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μιλώντας για τη χώρα μας είπε πως η Ελλάδα από χώρα που παράγει χρέη πρέπει να γίνει χώρα που παράγει ευκαιρίες. Ιδού λοιπόν. Όχι μόνον δεύτερη αλλά και τρίτη και τέταρτη και εις τη νιοστί ευκαιρίες οφείλουν να έχουν όσοι έχουν αποφασίσει να βελτιώσουν τη ζωή τους. Είναι δικαίωμα δικό τους και είναι υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει τις ευκαιρίες αυτές. Διότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχει άλλος δρόμος για την ατομική μας βελτίωση και τη συλλογική μας προκοπή από το δρόμο της παιδείας και του πολιτισμού».