ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΡΕΤΗΣ ΠΥΣΕΕΠ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ
Αγαπητοί συνάδελφοι, λαμβάνω την πρωτοβουλία να σας ενημερώσω για θέματα που προκύπτουν συνέχεια στην περιφέρειά μας αλλά από ότι έχω πληροφορηθεί και σε άλλες περιφέρειες σχετικά με:α) το ωράριο λειτουργίας αναπληρωτών ΠΕ 25 σχολικών νοσηλευτών.
Εαν είναι διδακτικό, 25 ώρες κτλ. Οι διευθυντές ζητούν νόμους, ΦΕΚ και όταν οι συνάδελφοι τα προσκομιζουν δεν πείθονται γιατί λαμβάνουν άλλη πληροφόρηση και από τις διευθύνσεις.β) εαν οι σχολικοί νοσηλευτές παράλληλης στήριξης είναι για όλο το σχολείο και όχι μόνο για το μαθητή που αναλαμβάνουν. γ) για τα σαφή καθήκοντα των σχολικών νοσηλευτών (πχ ενδοφλέβιες ενέσεις -σε παιδια με αιμοροφιλία, διαλλείποντες καθετηριασμούς σε παιδιά με νεφρική ανεπάρκεια, κλπ) σε περιβάλλον σχολείου που ενέχει πολλα προβλήματα ώστε να είναι δυνατό να γίνουν τέτοιου είδους παρεμβάσεις (πχ χρειάζεται χώρος βραχείας νοσηλείας κατάλληλα εξοπλισμένος για να γίνονται τέτοιες παρεμβάσεις συστηματικά)
δ) ενημέρωση και ει δυνατόν εκπαίδευση των ΠΕ 25 παράλληλης πάνω σε θέματα παρέμβασης στο σχολείο. Κάποιοι συνάδελφοι είναι άπειροι και δεν γνωρίζουν μέχρι που και πως να παρέμβουν. Χρειάζεται πιθανον κάποιου είδους ενημέρωση, από παλιότερους συναδέλφους πιθανόν άμεσα ώστε να καθοδηγηθούν για το τι και πως μπορούν να κάνουν. Κάτι τέτοιο θα μπορούσαν να οργανώσουν πχ οι περιφερειακοί σύλλογοι.
Συνάδελφοι είναι άμεση ανάγκη να βγει καθηκοντολόγιο για τους ΠΕ 25 παράλληλης που να αναφέρει ρητά τι δικαιωματα και υποχρεώσεις έχουν, το ωράριό τους, τα καθήκοντά τους σε σχέση με το παιδί που υποστηρίζουν και το σχολείο, να ενημερωθούν όλες οι περιφέρειες και κατόπιν οι διευθύνσεις ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα κ καταστρατηγούνται δικαιώματα. Θεωρώ ότι ήταν αναμενόμενο να συμβεί κάτι ανάλογο καθώς τα προβλήματα υγείας των μαθητών αυξάνονται συνεχώς στα σχολεία και η ύπαρξη σχολικού νοσηλευτή σε κάθε σχολείο γενικής εκπαίδευσης κρίνεται πλέον αναγκαία. Πέρα όμως από αυτό οι συνάδελφοι αυτοί χρειάζονται καθοδήγηση, ενημέρωση, εκπαίδευση πάνω σε συγκεκριμένα πρωτόκολλα εργασίας που θα πρέπει να εχουν ώστε να λειτουργήσουν καλύτερα. Πιστεύω ότι το υπουργείο θα πρέπει να μεριμνήσει και για αυτό όσο γίνεται πιο σύντομα, γιατί πολλοί εξ αυτών δεν έχουν ξαναεργαστεί στην εκπαίδευση με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουν πως να συμπεριφερθούν σε δεδομένες καταστάσεις και αυτό δημιουργεί προβλήματα. Όπως επίσης κρίνεται αναγκαία η επιμόρφωση όλου του ΕΕΠ και ΕΒΠ πάνω σε θέματα που ασχολούνται και αντιμετωπίζουν καθημερινά στα σχολεία.Με εκτίμηση,Εριφύλη ΔιαμαντοπούλουΑιρετή ΠΥΣΕΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας