H Αναπληρώτρια Υπουργός, Σία Αναγνωστοπούλου, στη Διάσκεψη Υπουργών Παιδείας των κρατών μελών του Συμβουλίου της Ευρώπης

Η Αν. Υπουργός Παιδείας, κυρία Σία Αναγνωστοπούλου, συμμετείχε στη Διάσκεψη Υπουργών Παιδείας των κρατών μελών του Συμβουλίου της Ευρώπης που πραγματοποιήθηκε στις 11 και 12 Απριλίου 2016 στις Βρυξέλλες, με θέμα: «Η διασφάλιση της δημοκρατίας μέσα από την εκπαίδευση: Η ανάπτυξη ενός Πλαισίου Αναφοράς Ικανοτήτων για Δημοκρατική Παιδεία» (Securing democracy through education: The development of a Reference Framework of Competences for Democratic Culture).

Η συμμετοχή 46 Υπουργών Παιδείας από κράτη μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης, καθώς και εκπροσώπων της ΕΕ, της UNESCO και του ΟΟΣΑ, καταδεικνύει τη βαρύτητα της Διάσκεψης λόγω των επίκαιρων και φλεγόντων ζητημάτων που απασχολούν τα ευρωπαϊκά κράτη και τους διεθνείς οργανισμούς.

Στο πλαίσιο της Διάσκεψης, οι Υπουργοί Παιδείας με πολιτική διακήρυξή τους επαναβεβαίωσαν τον καθοριστικό ρόλο της εκπαίδευσης στην προώθηση της δημοκρατίας και στην καταπολέμηση -απειλητικών για την κοινωνική συνοχή- ακραίων φαινομένων φανατισμού και βίαιου εξτρεμισμού, και δεσμεύτηκαν για την ενίσχυσή της.

Στην παρέμβασή της, η Αν. Υπουργός Παιδείας εστίασε στο αγκάλιασμα των χιλιάδων προσφύγων που βρίσκονται στη χώρα μας από τους Έλληνες πολίτες, ως την έμπρακτη απόδειξη της δημοκρατίας, της κοινωνικής αλληλεγγύης και του σεβασμού στα ανθρώπινα δικαιώματα.

Επιπρόσθετα, η κυρία Αναγνωστοπούλου αναφέρθηκε στην καθοριστική σημασία της ανώτατης εκπαίδευσης στη διασφάλιση της δημοκρατίας και των ανθρώπινων δικαιωμάτων, και τόνισε τη συμβολή του Συμβουλίου της Ευρώπης στην αλλαγή της ρητορικής των διεθνών οργανισμών στον τομέα της εκπαίδευσης, με τη στροφή από τη ρητορική της ανταγωνιστικότητας και της αριστείας στον λόγο για τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και το πνεύμα της ανεκτικότητας, του αλτρουισμού και της αλληλεγγύης.

Τέλος, η κυρία Αναγνωστοπούλου τόνισε πως η ανώτατη παιδεία είναι εξίσου αναγκαία για την ενσωμάτωση των ομάδων των προσφύγων, όσο και για το μέλλον τους. Αν ένα κράτος καταφέρει να εξασφαλίσει πως μια γενιά προσφύγων επιστημόνων δεν θα χαθεί, αλλά αντίθετα θα ενταχθεί στην παραγωγική και επιστημονική διαδικασία, θα καταφέρει να δημιουργήσει ταυτόχρονα συνδέσμους της κοινότητας των προσφύγων με την ευρύτερη κοινωνία αλλά επίσης και ανθρώπους που θα πρωτοστατήσουν στην ανοικοδόμηση της χώρας τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025