Το Δ.Σ. του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του ΕΝΕΕΓΥ-Λ Ρεθύμνου και το Δ.Σ. του Σωματείου Α.μεΑ. νομού Ρεθύμνου αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους:
Το Υπουργείο Παιδείας με την Υπουργική Απόφαση 103691/Δ3, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 4583/τ.Β΄/30-8-2022, κατάργησε τον Τομέα Πληροφορικής από το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο (ΕΝΕΕΓΥ-Λ) Ρεθύμνου.
Συγκεκριμένα, μετά από εισήγηση της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης (Δ.Δ.Ε.) Ρεθύμνου (που υποστηρίχθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης, το σχολείο, τον Δήμο και το ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ. Ρεθύμνου) ζητήθηκε από το υπουργείο Παιδείας η κατάργηση του Τομέα Πληροφορικής και η αντικατάστασή του από τον Τομέα Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας. Ενώ το ίδιο το υπουργείο αρχικά πρότεινε στην Δ.Δ.Ε. Ρεθύμνου και στο σχολείο την ίδρυση του τομέας Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας αντικαθιστώντας αυτόν της Πληροφορικής (λόγω μεγαλύτερης δημοφιλίας του Τομέα Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας), τελικά όμως δεν τήρησε την υπόσχεσή του και προχώρησε μόνο στην κατάργηση του τομέα Πληροφορικής, εις βάρος όσων μαθητών/τριών φοίτησαν πέρυσι στην Β’ Λυκείου Πληροφορικής, καθώς και όσων μαθητών/τριών τελειώνοντας την Α΄ Λυκείου, δήλωσαν τον Ιούνιο του 2022 πως θέλουν να παρακολουθήσουν τον Τομέα της Πληροφορικής. Με την κατάργηση του τομέα, που ανακοινώθηκε μόλις 12 μέρες πριν τον αγιασμό και την έναρξη των μαθημάτων, προκαλείται αναστάτωση όχι μόνο γι’ αυτές τις οικογένειες που επιθυμούσαν να συνεχίσουν στον τομέα της Πληροφορικής και θα πρέπει να αναζητήσουν άλλο σχολείο για να συνεχίσουν την φοίτησή τους, αλλά και για όσους/ες μαθητές/ήτριες επιθυμούσαν να εγγραφούν στον Τομέα Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας από την καινούργια σχολική χρονιά που μόλις άρχισε.
Έτσι, η Δ.Δ.Ε. Ρεθύμνου υπέβαλε ερώτημα στο υπουργείο Παιδείας, στο οποίο αναμένεται να απαντήσει γραπτώς για την τύχη των μαθητών της φετινής Γ’ Λυκείου που πέρυσι επέλεξαν και φοίτησαν στην Β’ Λυκείου του τομέα Πληροφορικής και έκαναν ήδη το 1ο έτος από τα 3 που απαιτούνται στο ΕΝΕΕΓΥ-Λ Ρεθύμνου για την απόκτηση του Απολυτηρίου του Λυκείου και του Πτυχίου ειδικότητας.
Οι γονείς των μαθητών σοκαρισμένοι από την εξέλιξη αυτή, θα πρέπει τώρα όσον αφορά τους/ις μαθητές/ήτριες της φετινής Γ΄ Λυκείου Πληροφορικής είτε να μεταγράψουν τα παιδιά αυτά στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Ρεθύμνου όπου λειτουργεί ο τομέας της Πληροφορικής (με ό,τι αυτό συνεπάγεται, που θα αναφερθεί παρακάτω), είτε το υπουργείο να προβεί σε κάποια ειδική ρύθμιση για την συνέχιση της φοίτησής τους στον τομέα Πληροφορικής στο ΕΝΕΕΓΥ-Λ Ρεθύμνου. Επίσης, όσοι μαθητές/τριες τελείωσαν τον περασμένο Ιούνιο την Α΄ Λυκείου και δήλωσαν πως επιθυμούν να παρακολουθήσουν στην Β΄ Λυκείου (βάση της νομοθεσίας πρέπει οι μαθητές τελειώνοντας την Α΄ Λυκείου να κάνουν έγγραφη δήλωση επιλογής τομέα για την Β΄ Λυκείου) τον τομέα Πληροφορικής, θα πρέπει μετά την υπουργική απόφαση της 30ης Αυγούστου είτε να αλλάξουν τομέα και να κάνουν εγγραφή στον Τομέα Γεωπονίας, που είναι και ο μόνος που λειτουργεί πια στο σχολείο, αν θέλουν να συνεχίσουν την φοίτησή τους στο ΕΝΕΕΓΥ-Λ Ρεθύμνου, είτε να αλλάξουν σχολείο και να εγγραφούν στον αντίστοιχο ή σε άλλον τομέα, στα ΕΠΑ.Λ. εφόσον το επιθυμούν. Αυτό συνέβη σε μία μαθήτρια που επιθυμούσε να εγγραφεί στον τομέα της Πληροφορικής, ενώ και άλλοι 2 μαθητές εγκατέλειψαν το ΕΝΕΕΓΥ-Λ Ρεθύμνου, μετά τις τελευταίες εξελίξεις, όλοι προς το 1ο ΕΠΑ.Λ. Ρεθύμνου.
Όλοι οι μαθητές που εγγράφονται στο ΕΝΕΕΓΥ-Λ Ρεθύμνου έχουν αξιολογηθεί πρώτα στο ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ. (πρώην Κ.Ε.ΣΥ.) Ρεθύμνου και έχουν λάβει την απαραίτητη γνωμάτευση, όπου η αρμόδια διορισμένη από το Υπουργείο Παιδείας διεπιστημονική ομάδα
προτείνει την εγγραφή τους στο ΕΝΕΕΓΥ-Λ Ρεθύμνου, ως την καταλληλότερη σχολική μονάδα για την μαθησιακή εξέλιξή τους, καθώς και για την ανάπτυξη επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων, και για την αποτελεσματικότερη συμμετοχή τους στη μαθησιακή διαδικασία.
Άρα, όσα παιδιά τελικά επιλέξουν (είτε κατά το φετινό σχολικό έτος, είτε και τα επόμενα χρόνια) να αλλάξουν σχολική μονάδα, εκτός του γεγονότος ότι θα πρέπει να περάσουν ξανά από το ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ. Ρεθύμνου για να εκδοθεί νέα Γνωμάτευση, όπου το πιο πιθανό θα είναι να ζητηθεί στο νέο σχολείο που θα εγγραφούν να τους χορηγηθεί παράλληλη στήριξη και να γίνει ο κατάλληλος προγραμματισμός για την συμμετοχή τους στα Τμήματα Ένταξης που θα δημιουργηθούν εκεί, τίθεται όμως επίσης εν αμφιβόλω η ομαλή συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας γι’ αυτούς/ές τους/ις μαθητές/τριες.
Οι γονείς των μαθητών αναρωτιούνται, γιατί το υπουργείο δεν τήρησε την προφορική υπόσχεσή του για την αντικατάσταση του τομέα Πληροφορικής από τον τομέα Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας, και γιατί δεν έβγαλε εγκαίρως (από τον περασμένο Ιούνιο) την Απόφαση κατάργησης του Τομέα, ώστε να δήλωναν απ’ την αρχή οι μαθητές τον τομέα που θα υπάρχει στο σχολείο και όχι να επιλέξουν έναν καταργημένο εκ των υστέρων τομέα. Σ’ αυτή την περίπτωση αντί να έχουμε 5 μαθητές που δήλωσαν τον τομέα Γεωπονίας και 1 τον Τομέα Πληροφορικής (οι γονείς είχαν ενημερωθεί ήδη ότι επίκειται η αντικατάσταση του Τομέα Πληροφορικής και από τον Τομέα Υγείας και Ευεξίας), αν είχε πράξει το Υπουργείο αυτό που υποσχέθηκε, την ίδρυση του Τομέα Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας, θα μπορούσαν να είχαν δημιουργηθεί αυτή τη στιγμή 2 τμήματα των 3 μαθητών (η νομοθεσία το επιτρέπει κατ’ εξαίρεση για τα ειδικά σχολεία) στη Β΄ Λυκείου, στους τομείς Γεωπονίας και Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας, και όλα θα κυλούσαν ομαλά στο σχολείο, έστω κι αν οι γονείς από τον Απρίλιο του 2021 με έγγραφα που απέστειλαν στο Υπουργείο, ζητούσαν την ίδρυση του Τομέα Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας ως 3ου Τομέα, ως έναν επιπλέον τομέα, για να μπορούν οι μαθητές/ήτριες να επιλέξουν αυτόν που ταιριάζει στα ενδιαφέροντά τους.
Έτσι το Υπουργείο εξέτασε μόνο με την ψυχρή λογική των αριθμών (με την αιτιολογία της φοίτησης λίγων μαθητών κατά το φετινό σχολικό έτος 2022-2023, στη Β΄ Λυκείου) και αποφάσισε την κατάργηση του Τομέα Πληροφορικής, χωρίς να τον αντικαταστήσει από τον τομέα Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας και χωρίς να υπολογίσει τις συνέπειες της απόφασης αυτής σε μαθητές από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (στο σχολείο φοιτούν
μαθητές/ήτριες με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες).
Αντί να επιδείξει μεγαλείο ψυχής και να προσλάβει 2-3 αναπληρωτές, χωρίς να καταργήσει τον τομέα Πληροφορικής, και να επιτρέψει και την ίδρυση του τομέα Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας όπως εισηγήθηκαν οι γονείς, που θα ήταν η καλύτερη δυνατή εξέλιξη για την περαιτέρω ανάπτυξη του σχολείου (που ακόμα δεν έχει ολοκληρώσει έναν πλήρη κύκλο λειτουργίας που είναι τα 8 έτη), αφήνει το σχολείο να λειτουργεί με έναν μόνο τομέα πια, αυτόν της Γεωπονίας, ενώ είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πως μετά από ένα χρόνο θα φύγουν πολύ περισσότεροι μαθητές/ήτριες προς τα ΕΠΑ.Λ. για ανεύρεση του καταλληλότερου Τομέα και ειδικότητας για να φοιτήσουν, αναλόγως των κλίσεων και των ενδιαφερόντων τους.
Παρακαλούμε πολύ το Υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει την Απόφασή του, για την κατάργηση του τομέα Πληροφορικής του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου Ρεθύμνου, μίας σχολικής μονάδας ειδικής αγωγής που ιδρύθηκε μετά από πολλές προσπάθειες, καλύπτοντας σημαντικές εκπαιδευτικές ανάγκες και κενά που υπήρχαν σε τοπικό επίπεδο στην ειδική αγωγή, που με την εξέλιξη αυτή συρρικνώνεται και υποβαθμίζεται μειώνοντας τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του, με ότι αυτό συνεπάγεται στην μαθησιακή και κοινωνική εξέλιξη των μαθητών/ητριών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.