Δεκάδες θέσεις καθηγητών ειδικοτήτων αλλά και αναπληρωτών δασκάλων αναμένεται να χαθούν από τα δώδεκα Δημοτικά Σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), αλλά και τα ολοήμερα της Μαγνησίας λόγω των αλλαγών που προωθεί το υπουργείο Παιδείας από την ερχόμενη κιόλας σχολική χρονιά.
Ο πρόεδρος του παραρτήματος της ΑΔΕΔΥ Μαγνησίας, αλλά και αιρετός στο ΠΥΣΠΕ κ. Φίλιππος Κωνσταντινίδης τόνισε πως η εκπαιδευτική κοινότητα και η ελληνική κοινωνία είναι αντίθετες στις επιταγές του ΔΝΤ και τις οποίες υιοθετεί η κυβέρνηση για το ελληνικό σχολείο που υποβαθμίζεται. Με τις αλλαγές που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας για τα ΕΑΕΠ, πρώτον μειώνεται το ωράριο στο πρωινό πρόγραμμα, δεύτερον μειώνεται το ωράριο για το ολοήμερο, αλλά και το κανονικό διδακτικό πρόγραμμα, τρίτον επέρχεται μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών καθηγητών ειδικοτήτων και δασκάλων, μείωση των μεταθέσεων, ενώ ελαχιστοποιούνται οι προοπτικές για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Στα δώδεκα σχολεία ΕΑΕΠ που λειτουργούν στη Μαγνησία, αναμένεται να χαθούν δεκάδες θέσεις εκπαιδευτικών που τα προηγούμενα χρόνια προσλαμβάνονταν ως αναπληρωτές.
Χάνονται 240 διδακτικές ώρες
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Απόστολος Μούσιος τόνισε πως αυτό που χρειαζόμαστε είναι ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο, το οποίο μπορεί να επιτευχθεί με τη δημιουργία νέων οργανικών θέσεων και να μην αντιμετωπίζονται τα ζητήματα με λογιστικά κριτήρια. Όσο αυτό δεν γίνεται, θα αποδυναμώνεται όλο και περισσότερο το σύγχρονο δημόσιο σχολείο και δεν αποκτήσουμε αποτελεσματική και ποιοτική δημόσια εκπαίδευση. Με την κατάργηση των Δημοτικών ΕΑΕΠ θα χαθούν αρκετές θέσεις καθηγητών ειδικοτήτων και σε δεύτερη φάση δασκάλων. Από τη στιγμή που το Δημοτικό ΕΑΕΠ θα τελειώνει στις 13.15 και όχι στις 2 το μεσημέρι, κάθε τμήμα θα έχει την εβδομάδα πέντε ώρες διδασκαλίας λιγότερες, επομένως και για τα δώδεκα τμήματα του Δημοτικού ΕΑΕΠ είναι 60 ώρες την εβδομάδα, άρα τον μήνα 240 ώρες διδασκαλίας. Επίσης στο ολοήμερο σχολείο αυτών των Δημοτικών, οι ώρες θα καλύπτονται και από τους δασκάλους και τους καθηγητές που διδάσκουν το πρωί και δεν συμπληρώνουν ωράριο, επομένως ίσως να μη χρειαστεί η πρόσληψη αναπληρωτών δασκάλων. Επίσης στο ολοήμερο Δημοτικό η ώρα προετοιμασίας των μαθητών μειώνονται από τις δέκα στις πέντε διδακτικές ώρες και εκεί επηρεάζονται οι δάσκαλοι.
Ο κ. Μούσιος πρόσθεσε πως το πρόβλημα έχει και ευρύτερες κοινωνικές διαστάσεις για τους γονείς, αφού στα ολοήμερα των ΕΑΕΠ που είναι δωδεκαθέσια και εντοπίζονται μέσα στην πόλη για να φοιτήσουν τα παιδιά τους στο ολοήμερο τμήμα θα πρέπει να εργάζονται και οι δύο γονείς, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο. Όμως έχουν μειωθεί οι οικογένειες λόγω κρίσης και με τους δύο γονείς εργαζόμενους. Αυτή η υποχρέωση ισχύει και για τα επταθέσια, οκταθέσια, εννιαθέσια και δεκαθέσια Δημοτικά.
Άλλο ένα κοινωνικό πρόβλημα είναι η κατάργηση της πρωινής ζώνης στα Δημοτικά, δηλαδή από τις επτά μέχρι τις οκτώ το πρωί που συνήθως άφηναν τα παιδιά τους γονείς που εργάζονται.