Γράφει μια αναπληρώτρια εκπαιδευτικός
Είμαι εδώ και 7 χρόνια αναπληρώτρια φιλόλογος στην Ειδική Αγωγή στην Β/θμια Εκπαίδευση.
Σήμερα είδα ένα άρθρο ότι το Υπουργείο εξετάζει οι διορισμοί να γίνονται μέσω ΑΣΕΠ μόνο.
Κύριε Κουράκη πρέπει να λάβετε υπ΄ όψιν κι όλους εμάς τους αναπληρωτές (με προϋπηρεσία) που δουλεύουμε χρόνια οργώνοντας όλη την Ελλάδα. Επίσης στην Ειδική Αγωγή δεν έχει διενεργηθεί ποτέ γραπτός διαγωνισμός άρα όλοι εμείς διοριζόμαστε ως αναπληρωτές με βάσει τα προσόντα μας γεγονός που προάγει την αξιοκρατία.
Άρα:
1) Συμφωνώ ότι δεν πρέπει να παρακάμψετε τον ΑΣΕΠ, είναι εφικτό όμως να δημιουργηθούν πίνακες που να καταταχθούμε με βάσει τα προσόντα μας. Πρέπει να μείνει το 60-40 το όποιο δίνει σε όλους τη δυνατότητα διορισμου.
2) Πρέπει να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία μας. Αλήθεια πόσο δίκαιο είναι να μην αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία μας, ενώ στην ουσία καλύπτουμε πάγιες και διαρκείς ανάγκες;
3) Επίσης θεωρείτε αξιοκρατία να γίνεται ΑΣΕΠ κάθε 6 χρόνια; Είναι αξιοκρατία μετά από 6 χρόνια που έχει να διενεργηθεί ΑΣΕΠ και έχοντας φτάσει στην ηλικία των 36 με οικογένεια να διαγωνίζομαι επί ίσοις όροις τους συναδέλφους των 22 χρόνων που μόλις τέλειωσαν σε θέματα που ουδεμία σχέση δεν έχουν με αυτά που διδάσκουμε στο σχολειό;
4) Εμείς με τη προϋπηρεσία χρόνων που έχουμε δώσει και Ασεπ και έχουμε φτάσει σε μια ώριμη ηλικία με παΐδια και πολλή υπομονή είμαστε μια μειονότητα. Αγνοείτε την ύπαρξή μας όταν θεωρείτε ότι το μοναδικό αξιοκρατικό στοιχειό είναι ο γραπτός διαγωνισμός. Και ο γραπτός διαγωνισμός δεν είναι αξιοκρατία. Αξιοκρατία είναι να διαγωνίζεσαι επί ίσοις όροις. Και όταν είσαι 36 ή 40 με οικογένεια, προϋπηρεσία που δεν αναγνωρίζεται και πολλή κούραση προφανώς δεν συναγωνίζεσαι επί ίσοις όροις τους συναδέλφους που τελείωσαν τώρα το πανεπιστήμιο
5) Εν ολίγοις θα πρέπει το σύστημα προσλήψεων να είναι πολυκριτηριακό. Δηλαδή και ο νέος να μπορεί να έχει πρόσβαση στην εκπαίδευση και ο κοντά 40αρης το ίδιο. Να δημιουργήσετε ένα σύστημα προσλήψεων που να λαμβάνει υπ όψιν τις ιδιαιτερότητες του καθενός. Επίσης καλό είναι να γνωρίζετε ότι πολλοί εκπαιδευτικοί βρίσκονται στην επαρχία και πολλοί δεν είχαν ή έχουν τη δυνατότητα να πηγαίνουν στα μεγάλα αστικά κέντρα για να δίνουν συνεχώς εξετάσεις, ούτε να παρακολουθούν μαθήματα για τον ΑΣΕΠ από τα μεγάλα αθηναϊκά φροντιστήρια.
Τελειώνοντας, και χωρίς να θέλω να δώσω λανθασμένες εντυπώσεις μου, είναι δύσκολο να καταλάβω την πάγια υποστήριξη της αριστεράς απέναντι σε κάθε είδους μειονότητα (άνθρωποι με ιδιαιτερότητες), αλλά να ξεχνάτε την δική μας ιδιαιτερότητα.