Ενημέρωση από τον αιρετό του ΠΥΣΔΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης Μανώλη Αρίδα – Η Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με την εγκύκλιο με αρ. πρωτ. Φ12/180257/Δ4/24-10-2017  με θέμα «Απάντηση σε ερώτημα περί Ανάθεσης μαθημάτων σε στελέχη διοίκησης Ε.Κ.» που φέρει την υπογραφή του Προϊστάμενου της Διεύθυνσης Γεώργιου Μουστάκα καταλύει την έννοια της οργανικής θέσης και των δικαιωμάτων που απορρέουν από αυτήν για τους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ.

     Πιο συγκεκριμένα σε ερώτημα που απέστειλε απευθείας στο Υπουργείο το Ε.Κ. Ευκλείδη Θεσσαλονίκης  και αφορούσε τις αναθέσεις μαθημάτων στα Εργαστηριακά Κέντρα το Υπουργείο Παιδείας έστειλε απαντητική εγκύκλιο στην οποία δεν αναφέρεται ότι βάσει του γ΄ εδαφίου της παρ. 8 του άρθρου 1 της Υπουργικής Απόφασης αρ.πρωτ. 96004/Δ4/17-6-2015 ( ΦΕΚ 1318 τ.Β ) «8. Ο σύλλογος διδασκόντων Ε.Κ. εκτός από τα οριζόμενα για τους συλλόγους των διδασκόντων των σχολικών μονάδων έχει επιπλέον τις εξής συγκεκριμένες αρμοδιότητες: ……γ) Αποφασίζει την ανάθεση της διδασκαλίας των μαθημάτων στο εκπαιδευτικό προσωπικό που έχει διατεθεί στο Ε.Κ. και με προτεραιότητα σε τμήματα μαθητών των σχολικών μονάδων από τις οποίες προέρχονται.»

Και ενώ υπάρχει διάταξη που με σαφήνεια ορίζει ότι οι Τομεάρχες των Ε.Κ. κατά την διαδικασία επιλογής τους θα πρέπει να μην είναι υπεράριθμοι έτσι ώστε να διασφαλιστεί η αρχαιότητα στις οργανικές θέσεις και στις αναθέσεις των μαθημάτων  στα  ΕΠΑΛ και στα Ε.Κ. με την παραπάνω εγκύκλιο το Υπουργείο Παιδείας και την αναφορά του μόνο στο εδάφιο α του άρθρου 7 της Υπουργικής Απόφασης αρ.πρωτ. 96004/Δ4/17-6-2015 «α) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν διατεθεί στο Ε.Κ. διδάσκουν σ’ όλους τους μαθητές που ασκούνται στο Ε.Κ. και όχι μόνο σ’ αυτούς που προέρχονται από τη σχολική μονάδα που έχουν οργανική θέση, σύμφωνα με τα ισχύοντα προγράμματα και τον προγραμματισμό του τομέα.»  δίνει την δυνατότητα σε συναδέλφους  που υπηρετούν στα ΕΠΑΛ να διεκδικήσουν ώρες μαθημάτων από άλλες συστεγαζόμενες σχολικές μονάδες πριν να καλύψουν και συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο σε τμήματα μαθητών της σχολικής μονάδας στην οποία κατέχουν οργανική θέση.

Απ΄ ότι φαίνεται η Κυβέρνηση της συστημικής «αριστεράς» του ΣΥΡΙΖΑ σπεύδει να υλοποιήσει το σύνολο των μέτρων που επιβάλλουν οι αστικές ελίτ μέσω του ΟΟΣΑ.

Με την εγκύκλιο το Υπουργείο Παιδείας προλειαίνει το έδαφος έτσι ώστε, μετά την επικείμενη εφαρμογή του νέου αντισυνδικαλιστικού νόμου, της αξιολόγησης, της αυτοαξιολόγησης και της αυτονομίας των σχολικών μονάδων, να δημιουργηθούν οι απαραίτητες συνθήκες για να τεθούν υπό αμφισβήτηση οι οργανικές θέσεις και να δρομολογηθεί από την σημερινή Κυβέρνηση η οποιαδήποτε επόμενη συστημική Κυβέρνηση η κατάργηση της μονιμότητας.

Όπως είναι γνωστό ο Κυβερνητικός εταίρος της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ ΟΟΣΑ έχει προτείνει εκτός των παραπάνω αντιεκπαιδευτικών μέτρων και την κατάργηση της μονιμότητας στα πλαίσια μάλιστα της «ισότητας» μεταξύ αναπληρωτών και μόνιμων συναδέλφων και αυτό αποδεικνύεται από το παρακάτω απόσπασμα της έκθεσης του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση που αποτελεί μνημείο του φιλελευθέρου λόγου ( π.χ η εργασία έχει μετατραπεί σε απασχόληση ) και της διαρκούς προσπάθειας των αστικών ελίτ για την εμπέδωση του πολιτισμικού και οικονομικού φιλελευθερισμού που έχει ως στόχο την εδραίωση της κοινωνίας της βαρβαρότητας του καπιταλισμού.

«64.Η Ελλάδα πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στη σύνδεση της προσέγγισης της επαγγελματικής εξέλιξης και τα εργασιακά μοντέλα της. Το μοντέλο της απασχόλησης του εκπαιδευτικού στην Ελλάδα είναι δημόσιο λειτούργημα σταδιοδρομίας, όπου η εισαγωγή

στον κλάδο καθορίζεται από διαγωνισμό, η εξέλιξη της καριέρας είναι εκτενώς καθορισμένη

και σε μεγάλο βαθμό η εργασία διασφαλίζεται εφόρου  ζωής…….. Και ενώ ορισμένοι μπορεί να θεωρούν την εργασιακή ασφάλεια κίνητρο για να γίνουν εκπαιδευτικοί, ενδεχομένως να μην υπάρχουν επαρκή κίνητρα ή συστήματα υποστήριξης για να αναθεωρούν διαρκώς τις

δεξιότητές τους και να βελτιώνουν την πρακτική τους όλοι οι εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα όπου

οι μηχανισμοί για την αξιολόγηση και τη λογοδοσία των εκπαιδευτικών είναι περιορισμένοι.

Η μονιμότητα της εργασίας μπορεί να δυσχεράνει επίσης την προσαρμογή του αριθμού των

εκπαιδευτικών, όταν μειώνονται οι εγγραφές ή αλλάζουν τα προγράμματα μαθημάτων και

μπορεί να σημαίνει ότι το βάρος της προσαρμογής βαραίνει αυτούς που δεν είναι μόνιμοι,

συνήθως όσους βρίσκονται στην αρχή της σταδιοδρομίας τους.. ……… Τέτοιου είδους συστήματα πρέπει να διασφαλίζουν ανοικτό, δίκαιο και διάφανο σύστημα   αξιολόγησης   εκπαιδευτικών και   να   περιλαμβάνουν ομότιμους εκπαιδευτικούς, διευθυντές σχολείων και εξωτερικούς αξιολογητές που είναι κατάλληλα καταρτισμένοι και διαθέτουν τα απαραίτητα μέσα για αυτά τα καθήκοντα – και που αξιολογούνται και οι ίδιοι σε τακτική βάση. Η υποστήριξη των

μοντέλων αυτών στηρίζει την άποψη ότι εξυπηρετούνται καλύτερα τα συμφέροντα των μαθητών, ενώ οι εκπαιδευτικοί εξασφαλίζουν ασφάλεια απασχόλησης   εξακολουθώντας να κάνουν καλή δουλειά, και όχι επειδή η απασχόλησή τους ουσιαστικά διασφαλίζεται από νομοθετικές ρυθμίσεις.»

[embeddoc url=”https://www.ipaidia.gr/wp-content/uploads/2017/11/180257-d4-24-10-2017_apantisi_se_erotima_peri_anathesis_mathimaton_se_stelehi_dioikisis_e.k_1.pdf” download=”all”]

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025