ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ» – ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΕΡΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ -Απέναντί μας έχουμε μια ολόκληρη αντιλαϊκή πολιτική!

 

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ εντείνει την επίθεσή της στις ζωές μας. Νέα μέτρα βρίσκονται στα σκαριά, ενώ παράλληλα, όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις,δεν έχει πάρει ούτε ένα μέτρο προς την κατεύθυνση της θεσμοθέτησης της 2χρονης Π.Α. Αντιθέτως, διαμορφώνει ένα ασφυκτικό πλαίσιο για το Νηπιαγωγείο όπως και για όλη την εκπαίδευση. Ταυτόχρονα στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς το 60% των εργαζομένων προσλαμβάνεται με κάθε είδους συμβάσεις με ημερομηνία λήξης, οι νεαρές λαϊκές οικογένειες αγκομαχούν κάθε χρόνο να βρουν θέση για τα παιδιά τους στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς (η χρηματοδότηση των οποίων συναρτάται κατά κύριο λόγο από το ΕΣΠΑ) και επιβαρύνονται και με τροφεία. Το 50% των παιδιών είναι έξω από κάθε δομή. Αυτή λοιπόν την περίοδο που χρειάζεται η μέγιστη δυνατή ενότητα των εργαζομένων, έχει ανάψει ξανά η συζήτηση για ένα θέμα που φυσικά κρατάει εδώ και χρόνια, με βάση τις προτάσεις: της συνόδου των προέδρων των Παιδαγωγικών Πανεπιστημιακών Τμημάτων Νηπιαγωγών και ενός κειμένου του «Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης» όπου προωθείται η ενοποίηση των τμημάτων ΑΤΕΙ Βρεφονηπιοκόμων με τα Πανεπιστημιακά Τμήματα των Νηπιαγωγών.

 

Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών έχουμε καταρχήν να επισημάνουμε: 1) Είναι φανερό ότι οι στοχεύσεις όλων των κυβερνήσεων, της ΚΕΔΕ αλλά και των Παιδαγωγικών Σχολών μέσα από τις προτεινόμενες συγχωνεύσεις σχετίζονται με τις αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο της Προσχολικής Αγωγής. Το κυβερνητικό σχέδιο είναι συνέχεια των προηγούμενων “σχεδίων Αθηνά” και των συγχωνεύσεων που έκαναν Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ. Τις συνενώσεις τις υπαγορεύουν τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρήσεων, που θέλουν ακόμα πιο φτηνό εργατικό και επιστημονικό δυναμικό όλων των κατηγοριών και ταχυτήτων. Τις υπαγορεύει το μνημόνιο και ο εξορθολογισμός των δαπανών για την παιδεία που ψήφισαν όλοι μαζί ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ-ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΠΟΤΑΜΙ.

2) Η λογική πάλι όσων υποστηρίζουν πως μέχρι τα 4 έτη το παιδί έχει ανάγκη από φροντίδα και φύλαξη και μετά τα 4 έτη έχει ανάγκη από εκπαίδευση είναι αντιεπιστημονική και οπισθοδρομική. Όποιος έχει στοιχειώδεις γνώσεις αναπτυξιακής ψυχολογίας γνωρίζει ότι οι ανάγκες τους παιδιού είναι σύνθετες, πολύπλευρες και ενσωματώνουν στοιχεία αγωγής και εκπαίδευσης και πριν τα 4 έτη. Γι’ αυτό η εργασία του προσωπικού στους παιδικούς σταθμούς δεν είναι απλή φύλαξη, είναι κρίσιμη και σημαντική για τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Έτσι, δεν μπορεί κανείς εκπαιδευτικός να είναι ενάντια στην επιστημονική αναβάθμιση του αντικειμένου των Βρεφονηπιοκόμων. 3) Ο επιστημονικός και παιδαγωγικός ρόλος του/της Νηπιαγωγού δεν κατοχυρώνεται σε αντιπαράθεση με το ρόλο των Βρεφονηπιοκόμων.

 

Κατοχυρώνεται μέσα από την πάλη, ώστε να μπορεί να εργάζεται μέσα σε σύγχρονες συνθήκες, με υποδομές και παιδαγωγικό πλαίσιο στην κατεύθυνση της αναβάθμισης της Προσχολικής Αγωγής. 4) Το δημόσιο Νηπιαγωγείο δεν κινδυνεύει από τους εργαζόμενους άλλων κλάδων αλλά από την αντιλαϊκή πολιτική της σημερινής και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, από τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ, που υπονομεύουν μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα φορτώνουν το κόστος στους γονείς, ανοίγουν δρόμο για την ακόμα μεγαλύτερη εμπορευματοποίηση της Προσχολικής Αγωγής μέσω των Δήμων ή ιδιωτικών επιχειρήσεων και φορέων. Είναι λοιπόν ευθύνη της κυβέρνησης να ξεκαθαρίσει το θολό τοπίο που η ίδια δημιουργεί εσκεμμένα, μαζί με την ΚΕΔΕ και τις Διοικήσεις των Πανεπιστημίων. Είναι δική της ευθύνη να υπάρχουν σαφώς καθορισμένα επαγγελματικά δικαιώματα του κάθε κλάδου, χωρίς ασάφειες και παιχνίδια διαίρεσης των εργαζομένων. Το πτυχίο να είναι η μοναδική προϋπόθεση για δουλειά στο κάθε αντικείμενο.


Είναι απαράδεκτη, αποπροσανατολιστική και αβανταδόρικη στην κυβερνητική πολιτική η στάση και όσων συνδικαλιστικών δυνάμεων και ηγεσιών καλλιεργούν την αντιπαράθεση μεταξύ κλάδων εργαζομένων και τροφοδοτώντας τον συντεχνιασμό βάζουν εμπόδιο στην οργάνωση της κοινής αγωνιστικής δράσης των εργαζομένων ενάντια στον πραγματικό αντίπαλο.

Η καλύτερη  απάντηση στην κυβερνητική κοροϊδία και στις συνδικαλιστικές δυνάμεις που ρίχνουν νερό στον μύλο της αντιλαϊκής πολιτικής είναι να δυναμώσει ο ενωμένος  ταξικός αγώνας ενάντια στα νέα μέτρα που προετοιμάζονται.

Ούτε βήμα πίσω από τις διεκδικήσεις!

  • Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν παιδεία για όλους.
  • Να εξασφαλιστεί με καθολικό τρόπο, δημόσια και δωρεάν φοίτηση όλων των παιδιών προσχολικής ηλικίας, από τη μικρή βρεφική έως και τη νηπιακή ηλικία.
  • Θεσμοθέτηση εδώ και τώρα της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής με τη δημιουργία όλων των προϋποθέσεων – που σήμερα δεν υπάρχουν – ώστε όλα τα προνήπια και τα νήπια να φοιτούν στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο, να λειτουργήσει παντού Ολοήμερο Νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά.
  • Όλα τα παιδιά κάτω των 4 ετών να έχουν δικαίωμα εγγραφής σε δημόσιους παιδικούς σταθμούς χωρίς τροφεία.
  • Να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό σε παιδαγωγούς, ειδικούς επιστήμονες, βοηθητικό προσωπικό, τόσους όσοι χρειάζονται για να καλυφθούν οι ανάγκες.
  • Ενιαίο, παιδαγωγικά αναβαθμισμένο πρόγραμμα αγωγής, που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες αναπτυξιακές ανάγκες της κάθε ηλικίας, με ευθύνη του κράτους και χωρίς καμία εμπλοκή Δήμων, ΜΚΟ και επιχειρήσεων.
  • Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, όπως είναι οι συνθήκες υγιεινής, ασφάλειας και κατάλληλων υποδομών για τη σίτιση όλων των παιδιών με ευθύνη του κράτους και με πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού (καθαρίστριες, μάγειροι, τραπεζοκόμοι κ.τ.λ)
  • Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στο χώρο της Παιδείας. Η Προσχολική Αγωγή δεν είναι εμπόρευμα για να δίνεται με κουπόνια. Είναι ανάγκη και πρέπει να δίνεται δημόσια και δωρεάν σε όλους!
  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους. Καμία απόλυση αναπληρωτή.

 

Η φροντίδα και η εκπαίδευση του παιδιού με ευθύνη του κράτους

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025