Αποφασισμένος να «μην κάνει πίσω ούτε ένα εκατοστό», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου κατά την παρέμβασή του στη συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο του για την ανώτατη εκπαίδευση.
«Η προσπάθειά μας, η επιμονή από την οποία δεν θα κάνουμε πίσω ούτε ένα εκατοστό είναι να καθιερώσουμε ακαδημαϊκούς κανόνες στο τοπίο που απορρυθμίστηκε με έναν καταστροφικό τρόπο για τα πανεπιστήμια. Θα ξαναμπεί μια τάξη με βάση τους ακαδημαϊκούς κανόνες» ανέφερε ο υπουργός για να προσθέσει σκωπτικά απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση: «Νομίζω ότι όταν ακούτε για ακαδημαϊκούς κανόνες κάτι παθαίνετε».
Αναφερόμενος ειδικότερα στα μεταπτυχιακά προγράμματα, σημείωσε ότι σε ποσοστό 85% «είναι άψογα», αλλά το υπόλοιπο 15% δυσφημίζει το πανεπιστήμιο. «Αυτές τις αυθαιρεσίες θέλετε να καλύψετε» διερωτήθηκε, ενώ απαντώντας στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης περί ελέγχου της πανεπιστημιακής λειτουργίας από τον ίδιο, σημείωσε ότι «το αυτοδιοίκητο δεν λέει πουθενά ότι ο υπουργός δεν εποπτεύει».
«Θέλει μεγάλη προσοχή, γιατί αλλιώς καλύπτετε αυτούς που αυθαιρετούν. Και αυθαιρετούν εκείνοι οι οποίοι με τον τρόπο που υπολογίζουν τα δίδακτρα αφήνουν έξω τις οικονομικά ασθενέστερες ομάδες» σημείωσε για να προσθέσει: «Τα πανεπιστήμιά μας, όσο δύσκολο κι αν σας είναι, παραμένουν δημόσια. Και τα τέλη φοίτησης θα είναι σύμφωνα με το κόστος και όχι με τη ζήτηση. Είναι μια βαθιά διαφορά ανάμεσά μας, αλλά πρέπει να γίνει κατανοητή».
«Άρα, ακαδημαϊκοί κανόνες, ποιότητα, υπέρ των οικονομικά αδύναμων, εκείνων που έχουν τα ακαδημαϊκά κριτήρια να εγγραφούν στα μεταπτυχιακά. Θα σας παρακαλούσα λοιπόν να μην ταλαιπωρηθούμε άλλο με αυτόν το δικονομίστικο τρόπο διότι, ουσιαστικά, πάτε με αυτούς τους τρόπους να καλύψετε αυτούς που υπονομεύουν ένα από τα καλύτερα στοιχεία των πανεπιστημίων μας σήμερα που είναι τα μεταπτυχιακά» τόνισε ακόμη.
Το άλλο θέμα στο οποίο αναφέρθηκε ο υπουργός Παιδείας ήταν αυτό της αξιολόγησης. «Μιλήσατε για την αξιολόγηση. Εμείς τι κάνουμε; Πρώτον, η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) θα αξιολογεί και δεύτερον, βάζουμε και μια δεύτερη διαδικασία αξιολόγησης. Ποιο είναι το πρόβλημα; Εμείς τι κάνουμε; Βάζουμε πολλά φίλτρα» ανέφερε.