Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων   – Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου μιλά για τον πάταγο που έγινε από την απόφαση του υπουργείου να «κληρώνεται» η στα δημοτικά.

Δημήτρης Συρματσης

Απαντά στη Νέα Δημοκρατία για το ζήτημα της στράτευσής του ενώ χαρακτηρίζει αβάσιμους τους φόβους ότι το ΑΠΘ μπορεί να γίνει άβατο από τους εμπόρους ναρκωτικών.

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ στην εφημερίδα “THESSNEWS”

Για το νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση

«Το διαπνέεται από την επαναφορά της κανονικότητας και της ακαδημαϊκότητας. Από την θέσπιση δημοκρατικών κανόνων, εξωστρέφειας και δημιουργικότητας στα Πανεπιστήμια, τα οποία είχαν απορρυθμιστεί μετά το 2011».

«Αν έπρεπε επιγραμματικά να πω ένα δομικό χαρακτηριστικό του Νόμου, θα ήταν ότι ενισχύει ουσιαστικά τα δημόσια πανεπιστήμια και μπλοκάρει όσους προσπάθησαν να τα αποδυναμώσουν με ένα θεσμικό πλαίσιο που καταργήσαμε και το οποίο οδήγησε σε μία απορρύθμιση ορισμένων πλευρών της πανεπιστημιακής ζωής που μόνον ντροπιαστική μπορεί να χαρακτηριστεί».

 

Για τους φόβους ότι με την επαναφορά του πανεπιστημιακού ασύλου το ΑΠΘ μπορεί να μετατραπεί σε άβατο των εμπόρων ναρκωτικών

«Είναι τελείως αβάσιμος αυτός ο φόβος. Γνωρίζουμε τι ίσχυε όταν άρχισαν και εδραιώθηκαν  αυτά τα φαινόμενα στο ΑΠΘ; Ίσχυε ο νόμος που κατήργησε το άσυλο. Τι κατάφερε η κατάργηση του ασύλου; Κατάφερε να αποδείξει ότι δεν είναι το άσυλο διακίνησης ιδεών στα Πανεπιστήμια αυτό που φταίει για την αύξηση της παραβατικότητας στους Πανεπιστημιακούς χώρους».

«Θέλω να είναι ξεκάθαρο. Η παραβατικότητα είναι απολύτως καταδικαστέα, όμως η αντιμετώπιση με αποκλειστικά αστυνομικά μέτρα μέσα στα Πανεπιστήμια, ποτέ δεν έχει φέρει λύση σε τέτοια προβλήματα. Το άσυλο επανήλθε με την ρητή και πεντακάθαρη διάταξη ότι για τα κακουργήματα είναι αυτεπάγγελτη η παρέμβαση της δημόσιας δύναμης. Για τα υπόλοιπα, συνεδριάζουν τα όργανα του Πανεπιστημίου. Με δύο λόγια ο καθένας έχει την ευθύνη του ρόλου του. Και ο καθένας πρέπει να παίρνει την ευθύνη που του αναλογεί».

 

Για τα σχέδια του για το

«Το πιο σοβαρό ερώτημα που αντιμετωπίζουμε ως κοινωνία είναι αν θα θελήσουμε να γίνουμε μία κοινωνία με Λύκειο ή όχι. Και αν απαντήσουμε καταφατικά τότε θα χρειαστούν πολλές αναπροσαρμογές από τον καθένα μας: θα πρέπει να αναπροσαρμόσουμε το αξιακό μας σύστημα ως προς τον σεβασμό  προς το σχολείο, τους ηθικούς κανόνες μας για το αν είναι σωστό να ζητάμε από τους καθηγητές που διδάσκουν τα παιδιά μας στο σχολείο να τους παρέχουν ιδιαίτερα, τις παιδαγωγικές μας αντιλήψεις για το αν πρέπει να ενισχύουμε θεσμούς που υπονομεύουν  το δημόσιο σχολείο, και, το κυριότερο, τις σχέσεις μας με τα παιδιά μας και πόσο τα πιέζουμε να ακολουθήσουν επαγγελματικές πορείες που αυτά, συχνά, δεν θέλουν».

«Για εμάς ο στόχος είναι η αποκατάσταση της παιδαγωγικής αυτονομίας του Λυκείου, μια αυτονομία που θα έχει πολλαπλά οφέλη για το εκπαιδευτικό μας σύστημα και θα αναχαιτίσει στρεβλώσεις, στείρα μάθηση, «σοσάκια» και ανισότητες».

 

Για την «κλήρωση» στη

«Εμείς αναγνωρίσαμε μία καθημερινότητα που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια, προστατεύσαμε τους δασκάλους από πιέσεις που δέχονται, και σταματήσαμε τον ευτελισμό της έννοιας της . Τα υπόλοιπα είναι να έχει η αντιπολίτευση πράγματα να ασχολείται».

 

Για τις επιθέσεις της ΝΔ για την μη στράτευσή του

«Η Ν.Δ αφού έχασε την πολιτική μάχη στον δημόσιο διάλογο για τα πανεπιστήμια, κατέφυγε στην εύκολη λύση των προσωπικών επιθέσεων. Είναι η «απάντηση» που δίνει για την άρνηση της να αποδεχθεί τα δωρεάν μεταπτυχιακά, την ακαδημαϊκή αναγνώριση των 5ετών σπουδών ως μάστερ, τις διετείς σπουδές που δίνουν διέξοδο με επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ, την πορεία συγχώνευσης των ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιά και αναβάθμισης τους σε Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής μετά από αυστηρές διαδικασίες αξιολόγησης και πολλά άλλα. Επίσης δεν τόλμησε να πει ούτε μία κουβέντα για το Προεδρικό Διάταγμα που δημοσιεύθηκα πρόσφατα και εκσυγχρονίζει την λειτουργία των νηπιαγωγείων και δημοτικών, καταργώντας μία αναχρονιστική νομοθεσία 20 ετών».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025