Τί ανέφερε σε συνέντευξη του ο  Κ. στο Έθνος της Κυριακής.

Μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στις στην εκπαίδευση αλλά και στην αύξηση των .

Ο υπουργός Παιδείας τονίζει ότι έχει εξασφαλίσει τη γραπτή έγκριση των θεσμών για που θα γίνουν τα επόμενα τρία χρόνια.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΛΗ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ:

 Συνέντευξη στην εφημερίδα ΕΘΝΟΣ της Κυριακής έδωσε ο Υπουργός Παιδείας και σε αυτήν αναφέρθηκε τόσο στο θέμα των μόνιμων διορισμών όσο και στο νέο σχέδιο νόμου για τις Δομές Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου.

Ερώτηση: Το διδακτικό προσωπικό της χώρας μας είναι γερασμένο. Οι εκπαιδευτικοί επιθυμούν και περιμένουν μόνιμους διορισμούς. Υπάρχει περίπτωση αυτό να γίνει για το διδακτικό έτος 2019-20; Και ποιος θα είναι ο ρόλος του ;

Απάντηση του Υπουργού: Είναι ένα απολύτως δίκαιο αίτημα που αποτελεί βασική προτεραιότητα του υπουργείου. Το ζήτημα τέθηκε από εμάς στους θεσμούς κατά τις διαπραγματεύσεις και οι θεσμοί έχουν γραπτώς αποδεχθεί για πρώτη φορά την αναγκαιότητα μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση. Πώς προχωράμε. Η ΟΛΜΕ αποδέχθηκε πρότασή μου να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις ως προς το σύστημα με το οποίο θα γίνουν οι διορισμοί ώστε τον Οκτώβριο δηλαδή σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα μετά το κλείσιμο της τέταρτης αξιολόγησης να μπορούμε να ανακοινώσουμε τον αριθμό των μόνιμων διορισμών για κάθε χρόνο για τα επόμενα τρια χρονιά.

Ερώτηση: Με το νομοσχέδιο που θα καταθέσετε αλλάζετε τον τρόπο υποστήριξης των εκπαιδευτικών και γενικότερα των σχολείων. Ποια είναι τα κεντρικά σημεία αυτών των αλλαγών;

Με το νομοσχέδιο προβλέπονται νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου τόσο σε επίπεδο Περιφέρειας όπου ιδρύεται ένας νέος θεσμός τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού όσο και σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης και τα Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία τα οποία αποτελούν μετεξέλιξη υπαρχόντων θεσμών. Βασικό χαρακτηριστικό αυτών των αλλαγών είναι ότι μεταβαίνουμε από μονοπρόσωπους θεσμούς υποστήριξης των σχολείων σε συνεργατικές και διεπιστημονικές δομές ενισχύοντας ταυτόχρονα τον κοινωνικό ρόλο του σχολείου ανταποκρινόμενοι στις σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες.

Ερώτηση: Πολύς λόγος γίνεται για την των εκπαιδευτικών .Τι προβλέπει το ;

Για πρώτη φορά θεσμοθετείται και θα υλοποιηθεί η αξιολόγηση περίπου 20.000 στελεχών της εκπαίδευσης με συγκεκριμένα κριτήρια. Κάθε στέλεχος θα αξιολογείται από τους προϊσταμένους του αλλά και από τους υφισταμένους του και η αξιολόγηση αυτή θα παίζει ρόλο για την επανεκλογή. Σε αντίθεση με νομοθετήματα του παρελθόντος που είχαν προκαλέσει πολλά προβλήματα στην εκπαιδευτική κοινότητα όπως το ΠΔ 152/2013 τ(ο οποίο καταργείται) και ο νόμος 3848/2010 (που επίσης καταργείται) εμείς δημιουργούμε συνθήκες λογοδοσίας και αποτίμησης του έργου των στελεχών της εκπαίδευσης. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό τόσο για την εξέλιξη των εκπαιδευτικών όσο και για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.

Ερώτηση: Σε επίπεδο σχολείου θα υπάρξουν αλλαγές; 

Διευρύνονται οι αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων ο οποίος στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς συνεδριάζει και αφού εκτιμήσει τις ανάγκες του σχολείου και της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών αποφασίζει για το σύνολο των δραστηριοτήτων που θα υλοποιήσει παρακολουθεί την πορεία αυτού του προγραμματισμού και στο τέλος της χρονιάς αποτιμά τα θετικά και τα αρνητικά των ενεργειών αυτών ώστε την επόμενη σχολική χρονιά να υπάρχει καλύτερο αποτέλεσμα στο εκπαιδευτικό έργο.

Κάτι επίσης σημαντικό είναι ότι προβλέπεται η συνεργασία μεταξύ των του ίδιου σχολείου που διδάσκουν τα ίδια διδακτικά αντικείμενα καθώς και η συνεργασία και η ανταλλαγή ιδεών μεταξύ γειτονικών σχολικών μονάδων. Με αυτόν τον τρόπο ενδυναμώνεται η παιδαγωγική ελευθερία και προάγεται το ευρύτερο όραμα για ένα σχολείο δημόσιο δημοκρατικό και συνεργατικό.

Δείτε τη συνέντευξη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025