| | Τομή για την ανώτατη εκπαίδευση, χαρακτήρισε ο Κώστας Γαβρόγλου, το πολυνομοσχέδιο για την Παδεία, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ 104, 9 FM.

Όπως είπε ο κ. με το επιλύονται τρία προβλήματα. Αφενός αντιμετωπίζεται το θέμα της ανυπαρξίας της , και αφετέρου το στα το οποίο εξαντλούσε τους υποψήφιους και τους οδηγούσε σε τεχνικές εισαγωγής χωρίς όμως να τους μορφώνει. Επίσης, ανέφερε ο υπουργός Παιδείας το νομοσχέδιο αντιλαμβάνεται ισότιμα τα δυο σκέλη της ανώτατης εκπαίδευσης τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, σε ένα πλαίσιο νέας αρχιτεκτονικής για την ανώτατη εκπαίδευση.

Στην ερώτηση για την αντίδραση των πρυτάνεων των πολυτεχνικών ιδρυμάτων στη συγχώνευση με τα ΤΕΙ, ο κ. Γαβρόγλου τόνισε, ότι επί 36 χρόνια υπάρχει ένας «κρυφός εμφύλιος» στη χώρα ανάμεσα στους αποφοίτους πενταετών σχολών και σε εκείνους των τετραετών σχολών των ΤΕΙ. Μέχρι τώρα οι απόφοιτοι των τετραετών τμημάτων, δεν είχαν κανένα επαγγελματικό μέλλον, τόνισε ο κ. Γαβρόγλου, σημειώνοντας ότι το ερώτημα είναι τι θέλουν, το κλείσιμο των ΤΕΙ ή να επιλυθεί το επαγγελματικό μέλλον των .

Ως προς την έκτακτη Σύνοδο των Πρυτάνεων ο κ. Γαβρόγλου σχολίασε: «Ο πρόεδρος της Συνόδου, ακατανόητα για εμένα, συγκαλεί τη Σύνοδο των Πρυτάνεων. Από τον Σεπτέμβριο του ’17 όταν έγινε η Σύνοδος Πρυτάνεων στα Καλάβρυτα, και που ήταν το πρώτο νομοσχέδιο που επρόκειτο να καταθέσουμε για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, η δική μου πρόταση στη Σύνοδο ήταν να γίνει μια επιτροπή για να συζητάμε από κοινού το θέμα του μέλλοντος των Πανεπιστημίων. Αυτό είναι στα Πρακτικά. Η Σύνοδος δεν συγκρότησε καμία επιτροπή. Κάθε φορά, συμπεριλαμβανομένης και της Συνόδου που έγινε πριν από ενάμιση μήνα στην Κρήτη, τέθηκε ξανά αυτό το θέμα και κανείς δεν μίλησε -πέρα από τον Πρόεδρο- για νομοσχέδια που έχουν ψηφιστεί και για το νομοσχέδιο που ήταν στη διαβούλευση και ψηφίζεται τώρα».

Σε ερώτηση για τα πενταετή προγράμματα σπουδών ο κ. Γαβρόγλου τόνισε: «Επί 36 χρόνια υπάρχει ένας ‘κρυφός εμφύλιος’ στη χώρα ανάμεσα στους αποφοίτους πενταετών τμημάτων των Πολυτεχνείων και των τετραετών τμημάτων των ΤΕΙ, γιατί είναι αμφότεροι Μηχανικοί. Μέχρι τώρα οι απόφοιτοι των τετραετών τμημάτων, δεν είχαν κανένα επαγγελματικό δικαίωμα. Υπάρχει μια παθογένεια ότι σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα υπάρχουν και τετραετή και πενταετή τμήματα που και τα δύο βγάζουν Μηχανικούς. Έχουμε μια διαδικασία ακαδημαϊκή με την οποία τα τετραετή μπορούν να γίνουν πενταετή και έχουμε και μια διαδικασία στην οποία εμπλέκονται και τα Πολυτεχνεία και τα Τεχνικά Επιμελητήρια, ώστε το 5ετές να μπορεί να αποκτήσει επαγγελματικά δικαιώματα. Αυτό επιλύει ένα έλλειμα που είχαν τα ανώτατα ιδρύματα τα τελευταία 36 χρόνια», τόνισε ο κ. Γαβρόγλου, σημειώνοντας ότι όλοι συμφωνούν με τη διαδικασία και ως προς το ακαδημαϊκό και ως προς το επαγγελματικό σκέλος. «Ας καθίσουμε σε ένα τραπέζι να συζητήσουμε και εμείς εγγυόμαστε ότι θα κάνουμε μια πρόταση να παγώσουμε τον αριθμό των εισακτέων στα σημερινά επίπεδα και να μην υπάρχει αύξηση όπως υπάρχει τα τελευταία 30 χρόνια».

Για τα , ο υπουργός Παιδείας είπε ότι δεν θέλουμε να τα υποβαθμίσουμε, αλλά αντιθέτως δίνουμε στα πειραματικά και πρότυπα σχολεία οργανικές θέσεις. Για το θέμα του νέου στα , ο υπουργός Παιδείας είπε ότι το θέμα είναι προς συζήτηση και δεν έχει υπάρξει ακόμη τελική απόφαση για «κουδούνι» στις 9 το πρωί.

Αναφερόμενος, τέλος, στους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι σε λίγες ημέρες προκηρύσσονται από τον ΑΣΕΠ οι 4.500 θέσεις εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και αμέσως μετά θα προκηρυχθούν οι 10.500 θέσεις στο πλαίσιο του προγραμματισμού. «Όλες οι Κασσάνδρες που έλεγαν ότι όλα αυτά τα κάνουμε για να κοροϊδέψουμε τον κόσμο θα βγουν τραγικά διαψευσμένες», είπε χαρακτηριστικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025