Ο υπουργός Παιδείας, μεταξύ άλλων, τόνισε τη σημασία της ίδρυσης του Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς, στο πλαίσιο της λειτουργίας του Ανοικτού Ελληνικού Πανεπιστημίου

«Με το παρόν νομοσχέδιο ολοκληρώνουμε τις νομοθετικές πρωτοβουλίες ενός τεράστιου μεταρρυθμιστικού , που ξεκίνησε το 2016. Πρόκειται για μία μεγάλη μεταρρύθμιση για την Ανώτατη Εκπαίδευση, που τον Σεπτέμβριο του 2020 θα συναντήσει τη μεταρρύθμιση για το λύκειο», τόνισε, μιλώντας στην Ολομέλεια, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, για το νομοσχέδιο του υπουργείου που συζητείται με τίτλο «Συνέργειες και , πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».

Ο ίδιος, απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση, σημείωσε τη σημασία της συμφωνίας στο ποιο είναι το πρόβλημα: «Θέλουν ναι ή όχι να είμαστε μια χώρα χωρίς Γ’ λυκείου, με απαξιωμένο ;».

Συνέχισε, μάλιστα, αναφέροντας ότι τα φροντιστήρια κοστίζουν στα ελληνικά νοικοκυριά 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ, με το 30% των μαθητών να σπουδάζει εν τέλει αυτό που επιθυμεί.

Ο υπουργός Παιδείας υπερασπίστηκε τις αλλαγές στην Γ’ λυκείου, που την καθιστούν προπαρασκευαστικό έτος πριν από το πανεπιστήμιο και στην οποία οι μαθητές θα διδάσκονται λιγότερα μαθήματα, αλλά με περισσότερες διδακτικές ώρες.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε από την πλευρά του υπουργού, στο ζήτημα των των αποφοίτων μηχανικών σχολών. «Λύνουμε επί της ουσίας το θέμα των 4ετών και 5ετών σπουδών μηχανικών», ανέφερε και συμπλήρωσε: «Λέμε: τα 4ετή τμήματα, με ακαδημαϊκές διαδικασίες θα μπορούν να γίνουν, μετά από απόφαση της Συγκλήτου, 5ετή. Και μετά, επιτροπή, στην οποία θα είναι αυξημένη η εκπροσώπηση του ΤΕΕ και θα συμμετέχουν οι πολυτεχνικές σχολές, ένας εκπρόσωπος του υπουργείου Παιδείας και ένας του υπουργείου Μεταφορών, θα αποφασίζει εάν τα τμήματα έχουν προϋποθέσεις για επαγγελματικά δικαιώματα».

Μάλιστα, αναμένεται να κατατεθεί τροπολογία, από κοινού με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, αναφορικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα παλαιότερων πτυχιούχων.

Επίσης, ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι για, πρώτη φορά, και με την εφαρμογή του νομοσχεδίου, οι μαθητές θα κληθούν να συμπληρώσουν , το οποίο θα έχει μόνο πανεπιστημιακά .

Τέλος, τόνισε τη σημασία της ίδρυσης του Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς, στο πλαίσιο της λειτουργίας του Ανοικτού Ελληνικού Πανεπιστημίου.

Νωρίτερα, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, είχε απαντήσει στις ενστάσεις της αντιπολίτευσης σχετικά με τη διαδικασία κατεπείγοντος, με την οποία ήρθε στη Βουλή το νομοσχέδιο και ανέφερε ότι «υπάρχει όριο» στη συχνή και επίμονη αναφορά στα περί διαδικασίας, «και το όριο είναι ότι κάποτε πρέπει να μπαίνουμε σε θέματα ουσίας».

Ο κ. Φίλης σημείωσε ότι συνολικά, επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, 192 δράσεις και αλλαγές έγιναν από το υπουργείο Παιδείας και αναρωτήθηκε ποιες από αυτές θα καταργήσει η ΝΔ «αν κάποιο θαύμα τη φέρει στην εξουσία».

«Θα θέλαμε μια απάντηση επί της ουσίας κι όχι μια στείρα διαδικαστική αντιπαράθεση», είπε και πρόσθεσε: «Αυτή η κυβέρνηση μέσα σε πολύ δύσκολες δημοσιονομικές συνθήκες ξεδίπλωσε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο παρεμβάσεων, τομών και μεταρρυθμίσεων που άλλαξαν κυριολεκτικά το τοπίο της εκπαίδευσης. Από την προσχολική αγωγή μέχρι την έρευνα. Από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο και την Ανώτατη Εκπαίδευση, που συζητάμε σήμερα. Από κάτω προς τα πάνω, με σχέδιο, τόλμη και όραμα το σχολείο της ποιότητας και της ισότητας».

Τ.Κουράκης: Απόσυρση διάταξης που αφορά επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων κολεγίων

Την απόσυρση διάταξης του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, με την οποία ρυθμίζονται θέματα αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων κολεγίων, ζήτησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης, κατά τη συζήτηση που εξελίσσεται στην ολομέλεια.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ εκτίμησε ότι με διάταξη του άρθρου 98 του νομοσχεδίου προβλέπεται η υποχρέωση των επαγγελματικών φορέων, συλλόγων, επιμελητηρίων, να εγγράφουν στα μητρώα τους αποφοίτους κολεγίων και να τους εκχωρούν επαγγελματικά δικαιώματα, χωρίς τη διαδικασία που προβλεπόταν μέχρι σήμερα μέσω του ΣΑΕΠ (Συμβούλιο Αναγνωρίσεως Επαγγελματικών Προσόντων).

«Νομίζω ότι, αν ψηφιστεί αυτή η διάταξη, δεν θα έχει νόημα να περάσει κάποιος στην ιατρική ή τη νομική, στο δημόσιο πανεπιστήμιο αφού θα έχει ανοιχτή πρόσβαση στο συγκεκριμένο επάγγελμα μέσα από ένα κολέγιο. Νομίζω, κύριε υπουργέ, ότι κινούμαστε οριακά, έως ότου να διολισθήσουμε, στην ανατροπή του άρθρου 16 του Συντάγματος», είπε ο Τάσος Κουράκης.

Σημειώνεται ότι με άρθρο του νομοσχεδίου τροποποιείται το ΠΔ 38/2010 και πλέον για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων θα αποφαίνεται το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (ΑΤΕΕΝ) και όχι το Συμβούλιο Αναγνωρίσεως Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) το οποίο αντικαθίσταται από το ΑΤΕΕΝ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025