Για τα τρία πρώτα χρόνια εξήγγειλε ένα μεικτό σύστημα με «ένα ποσοστό το απολυτήριο, ένα ποσοστό τα εξεταζόμενα μαθήματα» – Χαρακτήρισε «σκανδαλάκι» το ότι δεν πήγε στρατό με διάταγμα της Χούντας – Σε νέα συνέντευξή του, δηλώνει, αναφορικά με την αριστεία, ότι η Αριστερά είναι υπέρ των ίσων ευκαιριών

Αφού, , είπε αρχικά ότι «δεν μπορεί να υπάρχει εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, χωρίς κάποιου είδους εξετάσεις» στη συνέχεια επιχειρώντας να εξειδικεύσει έκανε μια νέα πρόταση που μέχρι σήμερα δεν είχε ακουστεί.

Για μια αρχική περίοδο τριών χρόνων πρέπει να υπάρχει ένα μικτό σύστημα εξετάσεων – «ένα ποσοστό το απολυτήριο, ένα ποσοστό τα εξεταζόμενα μαθήματα» – συμπληρώνοντας στη συνέχεια ότι «είναι απολύτως ρεαλιστικό σε πέντε χρόνια το σημερινό σύστημα εξετάσεων να αποτελεί παρελθόν».

Για την επαναφορά των φοιτητών στα διοικητικά όργανα των πανεπιστημίων σημείωσε στην ίδια συνέντευξη: «Είναι νέα παιδιά, είναι υπεύθυνα παιδιά και πρέπει να συμμετέχουν στις διαδικασίες των αποφάσεων. Διότι μπροστά στα νέα παιδιά ο άλλος δεν μπορεί να πει όποια κουβέντα θέλει, υπάρχει ένας άλλου τύπου και επί της ουσίας έλεγχος».

Ως προς το άσυλο, τέλος, σημείωσε ότι με τη ρύθμιση που υπήρχε τα προβλήματα πολλαπλασιάστηκαν. «Εμείς για πρώτη φορά βάζουμε έναν κανόνα. Να δούμε το θέμα της παραβατικότητας μέσα στα πανεπιστήμια, που είναι ένα βαθύτερο πρόβλημα της κοινωνίας» είπε.

Προσωπική μου απόφαση να μην πάω στρατό με διάταγμα της Χούντας

Ο κ. Γαβρόγλου τοποθετήθηκε και επί της αποκάλυψης που έκανε το ΠΡΩΤΟ Θέμα ότι εξαγόρασε τη στρατιωτική του θητεία με διάταγμα της Χούντας μιλώντας για προσωπική του επιλογή κάνονας λόγο για «σκανδαλάκι».

«Ήταν προσωπική μου απόφαση, ο καθένας ας την κρίνει όπως θέλει […] Είναι ένα σκανδαλάκι» ανέφερε χαρακτηριστικά, επιχειρώντας να υποβαθμίσει το γεγονός.

«Δεν είναι τυχαίο ότι έγινε μετά την ψήφιση ενός νόμου που επαναφέρει τους ακαδημαϊκούς κανόνες στα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Οι οπαδοί του νεοφιλελευθερισμού δεν θέλουν τους ακαδημαϊκούς κανόνες, επειδή ομνύουν στην αυτορρύθμιση. Είδαμε, όμως, ποιο ήταν το αποτέλεσμα» ήταν το… επιχείρημά του.

Σημείωσε ακόμη ότι στον Τύπο γράφονται πράγματα για τη σημαία, που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. «Σημαία προφανώς θα έχουμε στα σχολεία. Θα είναι μάλιστα υψωμένες στη διάρκεια όλης της χρονιάς» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στην προσπάθεια του να εξηγήσει την προσωπική απόφαση για την εξαγοράς την στρατιωτικής θητείας, ο κ. Γαβρόγλου, δήλωσε:” Αν ήταν ηθικό το τι έκανα , εάν έπρεπε να πάω όσο ήταν η χούντα στο στρατό ενώ είχα τη δυνατότητα να εξαγοράσω τη θητεία, είναι μια προσωπική απόφαση την οποία ας την κρίνουν όσοι είναι να την κρίνουν. Δεν θέλω να πω τίποτα παραπάνω διότι δε νομίζω ότι αφορά τα επί της ουσίας.”

Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, για τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:«Ο κ. Γαβρόγλου ύστερα από τρεις μέρες εμφανίστηκε για να επιβεβαιώσει πόσο ελαστική είναι η συνείδησή του. Ομολογεί σήμερα, ότι η απόφαση να εξαγοράσει τη θητεία του από τη χούντα, “είναι ένα σκανδαλάκι”. Βέβαιο είναι ότι σύντομα θα αποδειχθεί ότι οι αποφάσεις του για την Παιδεία αποτελούν το πιο μεγάλο σκάνδαλο που ο ίδιος διέπραξε».

Κριτική στις αποφάσεις της κεντρικής κυβέρνησης άσκησε η Σοσιαλιστική Τάση του ΣΥΡΙΖΑ, μην παραλείποντας να σχολιάσει (αρνητικά) και τις αποφάσεις του υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, για τη σημαία στα σχολεία.Η Γραμματεία της Σοσιαλιστικής Τάσης του ΣΥΡΙΖΑ (Κώστας Χρυσόγονος, Στάθης Πανταζής, Μαρία Πετράκη, Νικήτας Μπαριτάκης, Παύλος Τριανταφύλλου, Ευθύμιος Ευθυμιάδης, Ράνια Σταυροπούλου, Αντώνης Κοκορίκος, Ειρήνη Βασιλάκη, Ελένη Παπαδοπούλου και Γιάννης Αντώνενας) αναφέρει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή της ότι οι αποφάσεις για τη σημαία στα σχολεία δεν προωθούν την αξιοκρατία.

Γαβρόγλου για την αριστεία: Η Αριστερά είναι υπέρ των ίσων ευκαιριών

«Η Αριστερά πρωτίστως είναι υπέρ της κοινωνικής δικαιοσύνης και των ίσων ευκαιριών σε όλους, ειδικά όταν μιλάμε για ένα κοινωνικό αγαθό όπως η παιδεία» δηλώνει ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, απαντώντας στην ερώτηση αν η Αριστερά είναι κατά της αριστείας, με αφορμή τη σχετική ρητορική που αναπτύχθηκε μετά την απόφασή του για ανάδειξη των σημαιοφόρων στο δημοτικό μέσω κλήρωσης.

Σε νέα συνέντευξή του, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αυτή τη φορά, ο υπουργός Παιδείας λέει ότι «η ευγενής άμιλλα πρέπει να καλλιεργείται αλλά με όρους ενός ηθικού κώδικα αξιών και όχι με τους νόμους της αγοράς. Δεν είναι δαρβινικό το σύστημα στα σχολεία μας. Και δεν πρέπει να είναι».

«Η εκπαίδευση αποσκοπεί στη μόρφωση όλων των πολιτών. Αυτή είναι η βασική μας αφετηριακή διαφορά με τη νεοφιλελεύθερη σημερινή ΝΔ του κ. Μητσοτάκη. Αριστεία για μας είναι όλα τα παιδιά να μπορούν να μορφωθούν σε ένα σχολείο, το καθένα να πάρει ό,τι του ταιριάζει, και κυρίως, να μπορούν να αποκτήσουν την εμπειρία της χαρά της γνώσης» υπογραμμίζει.

Αναφερόμενος στον νέο νόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση ο κ. Γαβρόγλου σημειώνει ότι είναι «ο πρώτος νόμος μετά το 1974 που προχωρά όχι μόνο σε διοικητικές ρυθμίσεις αλλά ιδρύει νέους θεσμούς και καθιερώνει διαδικασίες που εξασφαλίζουν μία ουσιαστική εξωστρέφεια των ΑΕΙ». Απευθυνόμενος εξάλλου , στην Αξιωματική Αντιπολίτευση τονίζει: «Ας το ξεκαθαρίσουμε και ας το καταλάβει η ΝΔ. Εμείς θα κάνουμε το παν να αναβαθμίσουμε τα δημόσια Πανεπιστήμια. Και θα προβάλλουμε όλων των ειδών τις αντιστάσεις στη βαθμιαία ιδιωτικοποίησή τους».

Ο υπουργός Παιδείας αν και λέει ότι θα συνεχίσει να προσπαθεί για τη συναίνεση στα θέματα της παιδείας, παρατηρεί: «Δυστυχώς όμως βλέπω ότι σε αυτό το πολιτικό μπλοκ της ΝΔ, της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και του Ποταμιού να κυριαρχεί ένας ακραίος εθνικολαϊκίστικος και νεοφιλελεύθεροςε λόγος», για να συμπληρώσει «Βέβαια, επειδή δεν είναι σε θέση να έρθουν τα κόμματα αυτά σε πλήρη σύγκρουση με τους πανεπιστημιακούς, παρά τους λεονταρισμούς ότι θα καταργήσουν τον νόμο κτλ. υπερψήφισαν έναν εντυπωσιακά μεγάλο αριθμό άρθρων!».

Τέλος, ο κ. Γαβρόγλου επιμένει: «Πρόθεση του είναι το απολύτως αντιπαιδαγωγικό σύστημα των εισαγωγικών να γίνει σύντομα παρελθόν […] Το σημερινό σύστημα των , αν και αδιάβλητο, έχει ολοκληρώσει τον κύκλο του και είναι ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια που υπονομεύει την εκπαιδευτική και παιδαγωγική λειτουργία του Λυκείου ως αυτόνομη βαθμίδα εκπαίδευσης. Γι’ αυτό και είναι επιβεβλημένο να καταργηθεί, ώστε να αποκατασταθεί η παιδαγωγική αυτονομία του Λυκείου».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025