Αυτό που λέγαμε για το και το , το κάναμε πράξη σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και όλους τους συναρμόδιους φορείς, μετά από μία συστηματική μελέτη τι γίνεται σε άλλες χώρες, δήλωσε ο υπουργός Παιδείας.

Ο κ. Κώστας , μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα και την Ευαγγελία Μπαλτατζή τόνισε ότι το νέο σύστημα είναι απλούστερο από το υπάρχον και θα είναι και πιο αποτελεσματικό.

«Εμείς πάμε να λύσουμε ένα βασικό πρόβλημα, που αυτό είναι ότι είμαστε μία χώρα που δεν έχουμε Γ Λυκείου και αυτό γιατί το σχολείο έχει καταντήσει πάρεργο της παραπαιδείας. Σήμερα έχουμε 15ώρες μαθήματα γενικής παιδείας και 15 ώρες μαθήματα πιο προσανατολισμένα. Αυτό που συμβαίνει με την πρώτη κατηγορία μαθημάτων», επεσήμανε υπουργός, «δεν τιμά το εκπαιδευτικό μας σύστημα, τους μαθητές και την κοινωνία, γιατί κανείς δεν δίνει σημασία, αν και θα έπρεπε, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα».

Ο κ. Γαβρόγλου πρόσθεσε ότι «σε αυτή την πραγματικότητα βάλαμε δίπλα την άλλη μεγάλη πραγματικότητα ότι σχεδόν σε όλα τα μέρη του κόσμου η Γ΄ Λυκείου είναι ένα προπαρασκευαστικό έτος για το Πανεπιστήμιο. Οι εγκύκλιες σπουδές τελειώνουν στην Β’ Λυκείου.

Από δω και μπρος γλώσσα και λογοτεχνία θα είναι υποχρεωτικά για όλες τις κατευθύνσεις, μαζί με τρία πρόσθετα μαθήματα που θα είναι τα μαθήματα της κατεύθυνσης που θέλει ο μαθητής σε σχέση με την είσοδό του στο Πανεπιστήμιο. Το κάθε ένα από αυτά θα είναι έξι ώρες, για να μπορεί το μάθημα να αναλυθεί, να επαναλάβουν κλπ».

Ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι δεν θέλει να δαιμονοποιήσει τα φροντιστήρια, αφού, όπως είπε, είμαστε μία κοινωνία που έχουμε συναινέσει ότι τα παιδιά μας θα μπαίνουν στα πανεπιστήμια, όχι με αυτά που γίνονται στο σχολείο, αλλά με όσα γίνονται έξω από αυτό.

«Το δημόσιο σχολείο έχει απαξιωθεί στα μάτια της ελληνικής κοινωνίας», επεσήμανε, «ενώ δεν ήταν έτσι, και υπάρχουν πολιτικές και ιδεολογικές ευθύνες, όχι όμως από την αριστερά, γι’ αυτό που έχει συμβεί. Ξανασυστήνοντας την Γ’ Λυκείου, ξανασυστήνουμε το κύρος του δημόσιου σχολείου» πρόσθεσε. Συμπλήρωσε ότι «σε ένα ανασυστημένο σχολείο η σε προσανατολίζει σε αυτό που θέλεις να κάνει την επόμενη ημέρα, σε μορφώνει και σε προετοιμάζει για να μπεις στο Πανεπιστήμιο».

Ο υπουργός Παιδείας δήλωσε βέβαιος ότι «οι γονείς θα σκεφθούν δύο φορές εάν θα στείλουν τα παιδιά τους στο φροντιστήριο, αφού πλέον τα τέσσερα μαθήματα θα διδάσκονται έξι ώρες το καθένα, ορίζοντας έτσι την καθημερινότητα του σχολείου και θα αρχίσει να βάζει όλους σε έναν άλλο τρόπο σκέψης».

Σχετικά με τις ενδοσχολικές εξετάσεις, τόνισε ότι θα υπάρχουν σε κάθε δήμο, ομάδες σχολείων, τα θέματα σε κάθε μάθημα θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει από κλήρωση ομάδας θεμάτων. Αυτά θα στέλνονται ηλεκτρονικά στα σχολεία, τα παιδιά θα γράψουν σε κόλλες με κλειστά τα ονόματα και θα βαθμολογηθούν από καθηγητή άλλου σχολείου.

Ως προς τη ελεύθερη πρόσβαση των μαθητών στα Πανεπιστήμια, ο κ. Γαβρόγλου δήλωσε ότι αυτή επιτυγχάνεται μέσω της κατάθεσης μηχανογραφικού στο τέλος της Β’ Λυκείου με 10 επιλογές Σε λίγες ημέρες ανακοινώνονται τα αποτελέσματα και δείχνουν από τα τμήματα που συμπλήρωσε ο μαθητής, εάν θα πάει με το σύστημα των πανελληνίων ή θα μπορεί να πηγαίνει με το απολυτήριο. Τον Φεβρουάριο της επόμενης χρονιάς, πρέπει ο μαθητής να αποφασίσει εάν θέλει να πάει με πανελλήνιες ή να επιλέξει που θα πάει. Ο υπουργός εξήγησε ότι αυτό συμβαδίζει με τη μεγάλη μεταρρύθμιση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μετά από μεγάλη συζήτηση για το μέλλον των Πανεπιστημίων μας και ένα μέρος αυτής αποτυπώθηκε με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και έπονται και άλλα.

«Τα παιδιά που θα μπουν το Σεπτέμβριο του ‘20 στα Πανεπιστήμια θα αντιμετωπίσουν μια τελείως διαφορετική αρχιτεκτονική με τμήματα αυτόνομα ως προς το εκπαιδευτικό προσωπικό, την υλικοτεχνική υποδομή κλπ» διευκρίνισε. Σχετικά με την κατάργηση του μαθήματος των Λατινικών και την αντικατάστασή τους με την Κοινωνιολογία, ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι το μάθημα των Λατινικών στην εξέλιξή του εκφυλίστηκε με τον τρόπο που γινόταν, θα ήταν ιδανικό να υπήρχαν και και Φιλοσοφία και , όμως όλα μαζί δεν γίνεται. Η Κοινωνιολογία είναι ένα γνωστικό αντικείμενο που ενδιαφέρει τους νέους, θέτει θέματα που τους ενδιαφέρουν, επεξεργάζεται θέματα κοινωνικών δομών και της ιστορικής τους εξέλιξης. Αυτά που θα τα συζητήσουν τα παιδιά;

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025